beantwoord

Plaats van het modem

• 29 april 2018
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Badge
Ik overweeg over te stappen op Telfort alles-in-1, gecombineerd met een mobiel abonnement om voor € 8,50 binnenslands onbeperkt te kunnen bellen. Mijn vaste telefoonlijn houd ik nog wel aan om gebeld te kunnen worden.
Alvorens definitief te besluiten, wil ik een advies over de plaats waar het modem het beste geplaatst kan worden.
Daar waar de KPN-leiding binnenkomt, heb ik de leiding gesplitst, met dien verstande dat ik mijn vaste telefoon heb aangesloten op de begane grond, waar de leiding van de KPN uit de wand komt. In de wandcontactdoos zit een tweetal stopcontacten. Het ene stopcontact loopt via een kabel naar de 1e en 2e verdieping. Op de 1e verdieping heb ik thans mijn Zyxel draadloos internetmodem aangesloten, omdat op deze verdieping een tweetal pc's staat opgesteld, dat gebruik maakt van het modem. De te overbruggen afstand wordt daardoor zo gering mogelijk. Ook de toekomst zullen meerdere apparaten op deze verdieping met televisie gebruik maken van dit modem. Op de begane grond zullen slechts een handsfree telefoon zomede een televisie, die slechts incidenteel gebruikt wordt, staan opgesteld.
In dit kader heb ik de navolgende tweetal vragen:
1) Is het modem krachtig genoeg om, indien opgesteld op de begane grond, goede ontvangst op de overige verdiepingen te waarborgen?
2) Is de capaciteit van een aan te schaffen TV verbindingsset voldoende om ongestoorde tv-ontvangst te garanderen? Of verdient het aanbeveling om toch maar een kabel door het huis aan te leggen?
3) Hoe kom ik i.g.v. afsluiting van het contract in het bezit van de juiste kabellengte?
4) Wanneer kan ik, de opzeggingstermijn buiten beschouwing gelaten, mijn contract met KPN het beste beëindigen?
5) Al mijn telefoongesprekken lopen via Tele2. Aan KPN betaal ik slechts de kosten voor een zgn Belbasis abonnement, vanwege het gebruik van de telefoonleiding door Tele2 (telefonie) en Telfort (ADSL) . Heeft het aanhouden van de relatie met Tele2 nog enige zin, in geval van het overgaan naar een alles-in-1 abonnement? Voor het incidenteel bellen naar het buitenland blijf ik immers gebruik maken van de vaste telefoon, waarvoor in het abonnement bij Telfort dan een maandelijkse vergoeding van € 2,50 is opgenomen.
Gaarne beantwoording van deze vraagpunten, waarvoor op voorhand mijn dank.
klokp
icon

Beste antwoord door Stephen 1 mei 2018, 17:02

Hallo klokp, zie mijn antwoorden op jouw vragen hieronder.

1) Is het modem krachtig genoeg om, indien opgesteld op de begane grond, goede ontvangst op de overige verdiepingen te waarborgen?

In dit geval zou ik je adviseren om een WiFi-versterker aan te schaffen voor een goede ontvangst op de overige verdiepingen.

2) Is de capaciteit van een aan te schaffen TV verbindingsset voldoende om ongestoorde tv-ontvangst te garanderen? Of verdient het aanbeveling om toch maar een kabel door het huis aan te leggen?

De TV-verbindingsset die wij leveren kan een afstand overbruggen van maximaal 200 meter. Voor het beste resultaat kun je de TV-ontvanger beter bekabeld aansluiten dus het aanleggen van een kabel is zeker een aanbeveling.

3) Hoe kom ik i.g.v. afsluiting van het contract in het bezit van de juiste kabellengte?

Deze kun je in de meeste electronica zaken vinden zoals bijvoorbeeld Media Markt.

4) Wanneer kan ik, de opzeggingstermijn buiten beschouwing gelaten, mijn contract met KPN het beste beëindigen?

Ik neem aan dat je je nummer wilt behouden. Als je dan voor nummerbehoud kiest dan wordt je nummer overgenomen van Tele2/KPN

5) Al mijn telefoongesprekken lopen via Tele2. Aan KPN betaal ik slechts de kosten voor een zgn Belbasis abonnement, vanwege het gebruik van de telefoonleiding door Tele2 (telefonie) en Telfort (ADSL) . Heeft het aanhouden van de relatie met Tele2 nog enige zin, in geval van het overgaan naar een alles-in-1 abonnement?

Als je de kosten die je betaalt voor Tele2 op een rijtje zet samen naast de kosten die je gaat betalen voor een Alles-in-1 abonnement bij Telfort dan kun je denk ik zelf opmaken wat voor jou voordeliger is.

Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Bekijk reactie

7 reacties

Ik zou beginnen met te kijken wat je nu betaalt aan KPN en Tele2 en vaste telefoonkosten.
En dat vergelijken met wat je voor die diensten bij Telfort voor een voip aansluiting zou moeten betalen.
Bij gelijke (of lagere) kosten kunnen KPN en Tele2 de deur uit.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/bellen.htm
Badge
Aan KPN betaal ik ± € 27,=/mnd voor een zgn. Belbasis abonnement. Dat heb ik onder de huidige omstandigheden nodig, vanwege mijn ADSL abonnement bij Telfort, waarvoor ik momenteel € 23,50/mnd betaal, en het gebruik maken van Tele2. Bij Tele2 betaal ik voor de uitgaande telefoongesprekken. De gesprekskosten per tijdseenheid bij Tele2 zijn iets lager dan bij KPN.
Paul Klok
Maar je hebt, al zeker 10 jaar, geen KPN telefoonabo meer nodig om adsl te kunnen afnemen. En je hoeft Telfort ook niet voor die lijn te betalen.
Badge
Destijds bij het afsluiten van het ADSL abonnement diende ik mijn Belbasis abonnement aan te houden. Dit abonnement had ik sowieso nodig om in- en uitgaande telefoongesprekken te kunnen voeren.
Uit kostprijstechnische overwegingen liet ik ging ik gebruik maken van Tele2.
Momenteel ligt de situatie anders. Bij gebruikmaking van VOIP is men niet meer verplicht om een KPN abonnement aan te houden. De vraag blijft natuurlijk toch aanwezig of het gunstig zou kunnen zijn gelijktijdig een all-in-1 en een mobiel met onbeperkt binnenlands bellen abonnement bij Telfort af te sluiten. Men profiteert dan van een zgn. combikorting van € 5,=. In feite komt het erop neer, dat men dan voor € 3,50/mnd binnenslands onbeperkt mobiel kan bellen. Voor € 2,50/mnd kan men bij Telfort de vaste telefoonlijn aanhouden. Die vaste telefoonlijn gebruik ik dan om buitenslands te bellen. Dat is goedkoper dan mobiel buitenlands te bellen. men betaald dan natuurlijk wel per minuut. Edoch, misschien zie ik het verkeerd. Maar als ik Tele2, die met zijn telefoontikken net iets goedkoper dan Telfort is, dan aanhoud, dan is dat toch nhiet ongunstig?
Graag commentaar!
Paul Klok
Badge
Nog open staan echter mijn vragen omtrent een optimale plaatsing van het modem t.o.v. de aanwezige apperatuur, hoeveel meter gele tv-kabel in het pakket standaard meegeleverd wordt en of de verbindingsset, gerekend vanaf de begane grond naar een tweede verdieping, probleemloos tv kijken garandeert,
Paul Klok
Als je Tele2 aanhoudt moet je ook de vaste maandlasten KPN en eventueel Tele2 blijven betalen, en meenemen in je maandelijkse kosten plaatje.
Als je dat opzegt komt je vaste toestel achter je modem en niet meer op de stopcontacten in de muur.
Het modem moet voor een snelle stabiele verbinding zo dicht mogelijk bij je isra punt.
Vanaf je modem kan je dan in theorie ombeperkt verlengen naar je telefoon toestel en computers.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-installeren.htm
Reputatie 8
Badge +7
Hallo klokp, zie mijn antwoorden op jouw vragen hieronder.

In dit geval zou ik je adviseren om een WiFi-versterker aan te schaffen voor een goede ontvangst op de overige verdiepingen.

De TV-verbindingsset die wij leveren kan een afstand overbruggen van maximaal 200 meter. Voor het beste resultaat kun je de TV-ontvanger beter bekabeld aansluiten dus het aanleggen van een kabel is zeker een aanbeveling.

Deze kun je in de meeste electronica zaken vinden zoals bijvoorbeeld Media Markt.

Ik neem aan dat je je nummer wilt behouden. Als je dan voor nummerbehoud kiest dan wordt je nummer overgenomen van Tele2/KPN

5) Al mijn telefoongesprekken lopen via Tele2. Aan KPN betaal ik slechts de kosten voor een zgn Belbasis abonnement, vanwege het gebruik van de telefoonleiding door Tele2 (telefonie) en Telfort (ADSL) . Heeft het aanhouden van de relatie met Tele2 nog enige zin, in geval van het overgaan naar een alles-in-1 abonnement?

Als je de kosten die je betaalt voor Tele2 op een rijtje zet samen naast de kosten die je gaat betalen voor een Alles-in-1 abonnement bij Telfort dan kun je denk ik zelf opmaken wat voor jou voordeliger is.

Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?

Reageer