Parental Control werkt alleen bij Mac-filter UIT

• 22 mei 2013
  • 12 reacties
  • 4705 keer bekeken

Badge
Vanavond weer even lopen stoeien met de functie parental control. Het lijkt erop dat als het mac-filter is disabled, dat de parental control wél werkt! Meer mensen hier ervaring mee?

12 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dus met andere woorden, als het macfilter aanstaat dan werkt de parental control niet..?
Ik heb daar nog niemand over gehoord en dit is ook jouw eerste posting.
Badge
Klopt, dat was mijn eerste bericht omdat ik mij aan deze fout stoor. Hiervoor had ik geen 'klachten' en had ik geen account op het forum.

Kleine tijd geleden heb ik het macfilter aangezet en toen viel het op dat diverse functies van de parental control niet meer werkte. Na wat testen vanavond kom ik erachter dat de parental control naar behoren werkt als het macfilter uitstaat. Schakel je deze in dan werkt de parental control niet...
Reputatie 8
Badge +10
Afgezien van het feit dat beide functies in combinatie moeten kunnen werken even het volgende.
Wat is voor jou belangrijker, de parental control of de mac-filtering..?
De meest voor de hand liggende oplossing is in dit geval kiezen voor één van beide.
Mijn keuze zou dan vallen op de parental control omdat de mac-filtering weinig tot geen echte extra beveiliging biedt.

Over welke modem hebben we het trouwens..?
Badge
Parental Control is voor het belangrijkste. Macfiltering heb ik dus uitgeschakeld.
Badge
Het gaat om het nieuwste Zyxel modem, geleverd bij het 30/3 abo.
Reputatie 8
Badge +10
Het gaat om het nieuwste Zyxel modem, geleverd bij het 30/3 abo.

Oke bedankt, de P-2812HNU dus.
Het kan een incident zijn in jouw geval omdat er, zoals ik al zei geen meldingen van bekend zijn voor zover ik weet.
Mocht dit inderdaad een firmwarebug zijn dan zou de afdeling Development hier eens naar moeten kijken.
Badge
Nog even verder borduren op Parental Control.

- Deze werkt dus alleen als mac filtering UIT staat
- Regelmatig blijkt dat diverse blokkades niet meer werken. Ga ik vervolgens naar de betreffende instellingen in het modem en bevestig ik middels 'apply', dan werken de blokkades weer wel. Ik heb het idee dat dit iedere 24 uur 'moet' gebeuren, maar dat weet ik niet zeker.

Al-met-al een leuke oplossing, Parental Control. Echter met diverse bugs...
Badge
Nog even verder borduren op Parental Control.

- Deze werkt dus alleen als mac filtering UIT staat
- Regelmatig blijkt dat diverse blokkades niet meer werken. Ga ik vervolgens naar de betreffende instellingen in het modem en bevestig ik middels 'apply', dan werken de blokkades weer wel. Ik heb het idee dat dit iedere 24 uur 'moet' gebeuren, maar dat weet ik niet zeker.

Al-met-al een leuke oplossing, Parental Control. Echter met diverse bugs...

Lees net dat er net nieuwe firmware uit is. Zal even checken of deze al bij mij draait en of het probleem dan nog steeds speelt.
Reputatie 8
Badge +10

Lees net dat er net nieuwe firmware uit is. Zal even checken of deze al bij mij draait en of het probleem dan nog steeds speelt.

Er is nog geen nieuwe firmware uitgekomen.
De huidige versie is V3.11(TUE.5)-2_20130307
Er is blijkbaar wel een nieuwere versie in ontwikkeling en als deze klaar is wordt deze vanzelf naar de juiste modems gepushed.
Badge
Ik las iets over V3.11(TUE.5)-3 op dit forum. Is dat geen nieuwe firmware dan?
Reputatie 8
Badge +10
Ik las iets over V3.11(TUE.5)-3 op dit forum. Is dat geen nieuwe firmware dan?

Dat zal dus de nieuwe versie (in ontwikkeling) zijn.
Maar die wordt dus pas uitgerold na definitieve goedkeuring.
Normaalgesproken maakt Telfort webcare hier ook melding van.
Badge
In v3.11(TUE.5)-2_20130819 werkt Parental Control nog steeds niet terwijl het MAC Filter aan staat. Alleen als het MAC Filter wordt uitgezet doet Parental Control wat het moet doen.

Naast de onderstaande fouten is dit nu al het vijfde stuk functionaliteit dat niet naar behoren functioneert, vermoedelijk door toedoen van Telfort. In de fabrieksfirmware werken deze zaken immers prima.

Functionaliteit die niet of niet goed functioneert:
- Parental Control die alleen functioneert als MAC Filter uit staat.
- De gebrekkig werkende Port Forwarding (NAT Loopback probleem)
- Het feit dat je DNS Server 1 niet kunt wijzigen
- Het feit dat het niet mogelijk is om het self signed certificate van ZyXEL te vervangen met een ander geldig certificaat
- De (weliswaar) tekstuele fout in More Access Points

@ Telfort: wanneer mogen we iets van jullie vernemen in de vorm van een goed ontworpen, gerealiseerde en geteste firmware die wordt geprovisioned met releasenotes?

Het lijkt mij dat jullie van diverse forumleden voldoende input in de vorm van opbouwende kritiek hebben ontvangen om een goed werkende firmware af te leveren bij jullie klanten.

Ik biedt mij in ieder geval om mee te testen. Kom maar op!

Reageer