beantwoord

Parental control de kluts kwijt P-2812HNU-F1

• 16 oktober 2013
  • 8 reacties
  • 2039 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Mijn parental control is steeds in de war. hij selecteert zelfstandig andere Mac adressen en doet het niet meer. Verder werkt alles naar behoren.
Cpu zit op 1% en mem op 63%

ik heb het modem al gereboot en uit/aan gehad.

Iemand ervaringen met deze vage klacht?

Model Name: P-2812HNU-F1
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130819
icon

Beste antwoord door Pelikano 9 november 2013, 09:39

De mac-adres pick-up lijst werkt inderdaad niet goed. Ik heb toch afgelopen week het modem terug naar fabrieksinstellingen gebracht en stap voor stap alle instellingen ingesteld en back-ups tussendoor gemaakt. Het lijkt erop dat bij het aanpassen van de objectnaam in het statusoverzicht de macadreslijst verziekt wordt. Inmiddels ben ik er achter dat de parental control profiel alleen in te stellen is als je de mac adres uit het statusoverzicht(Info) knipt en plakt in de PCP. Spaties voor het mac adres niet vergeten weg te halen.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Met 'gereboot' bedoel je 'gereset'..?
Reputatie 4
Badge +3
Met 'gereboot' bedoel je 'gereset'..?

Nee, slechts een echte 'reboot'. :)

@Pelikano,

Vreemd, het lijkt erop dat er in de software iets niet goed zit, zou je een backup willen maken van je instellingen, het modem resetten en de backup weer terugzetten? Ik hoor graag van je wanneer dit is uitgevoerd.

Henk
Reputatie 1
Badge
Henk, je bracht mij op het idee om in de xml te kijken van de backup. Immers, daar staat de waarheid in. En inderdaad, daar staat de verkeerde mac adres bij de alias van het device. Dus het terugzetten van de backup zal hetzelfde resultaat hebben. Ik denk niet dat er een consistency check ingebouwd is bij het inlezen van de backup.
Even terugdenkend lijkt het erop dat bij het verwijderen van een regel er iets in de war raakt. Afgelopen week kwam er een tablet bij en bij het wijzigen heb ik een paar regels per ongeluk verwijderd(ik heb de programmeur naar een ver oord verwenst. Een ordinaire "weet u het zeker" mag van mij wel op deze plek. Het beheer via een tablet valt niet mee)
Ik kon de juiste mac's wel toevoegen maar een paar dagen later zag ik dat het hoofdje bij de kinder devices verdwenen was en bij andere stond. Het terugzetten lukt dus niet. En de werking van de parental control is op dit moment kennelijk nul.

Ik kan de backup terugzetten maar geloof er niet zo in
Ik kan de regels deleten en de lijst weer opnieuw opzetten en kijken of het stabiel blijft.
Ik kan mijn xml eventeel wel via een pm opsturen als de programmeur daar serieus naar wil kijken.

Het is nu herfstvakantie dus toch al feest voor de kids.
Reputatie 8
Badge +10
@Pelikano

Vergeet die backup dan, en reset de modem gewoon.
Dan begin je weer met een 'schone' modem.
Je zal een aantal instellingen die je zelf hebt ingesteld of gewijzigd (zoals de besproken Parental Control) opnieuw moeten doen.
Reputatie 1
Badge
Soyy, ik ben geen doorsnee gebruiker en voel niet veel voor een avond configureren. Dan kies ik voor de optie om het lijstje te verwijderen en opnieuw aan te maken. Opnieuw configureren kan dan altijd nog.
Reputatie 8
Badge +10
Soyy, ik ben geen doorsnee gebruiker.

Ik ook niet... ;)
En Henk - Telfort ook niet, en die adviseert ook om de modem te resetten en een verse backup terug te zetten.
Dan hoef je niet een hele avond te configureren.
Mocht het geen verbetering brengen dan kan je altijd nog het PC-lijstje opnieuw aanmaken.
Reputatie 1
Badge
De mac-adres pick-up lijst werkt inderdaad niet goed. Ik heb toch afgelopen week het modem terug naar fabrieksinstellingen gebracht en stap voor stap alle instellingen ingesteld en back-ups tussendoor gemaakt. Het lijkt erop dat bij het aanpassen van de objectnaam in het statusoverzicht de macadreslijst verziekt wordt. Inmiddels ben ik er achter dat de parental control profiel alleen in te stellen is als je de mac adres uit het statusoverzicht(Info) knipt en plakt in de PCP. Spaties voor het mac adres niet vergeten weg te halen.

Mijn pick-up lijst geeft veel meer mac-adressen dan dat er daadwerkelijk op mijn modem zijn aangesloten. Ik ben er inmiddels achter dat als je een mac-adres kiest wat verder dan positie 20 op de lijst staat, het mac-adres niet goed in de nieuwe PCP regel komt te staan.... dus verder dan positie 20 uit de lijst is geen optie.

Hoe kan ik de PCP Pick-up lijst wissen en is er mogelijk een update om dit probleem te tackelen?

Groeten Marco... die uitdagingen heeft want een probleem is het niet..

Reageer