beantwoord

Pair bonding

Ik ben al jaren een relatief tevreden klant van telfort vast en mobiel. Met de om mij heen alsmaar toenemende internetsnelheden vraag ik mij af of de locatie gebonden maximum snelheid over koper (20 Mb) niet verhoogd kan worden door pair bonding. Mijn adres voldoet wel aan de voorwaarden n.l. twee paartjes koperdraad die ook aangesloten zijn. Glasfiber mogelijkheden hebben wij niet op dit adres en mijn enige echte alternatief voor hogere snelheden is Ziggo.
Deze vraag is ook een paar jaar geleden gesteld, maar gaat Telfort inmiddels mee met de ook door KPN gebruikte pair bonding techniek?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 27 november 2017, 18:21

Ook heel recent nog hier op het forum.
Telfort levert dit niet, en er ook geen zicht op dat ze dat gaan doen.

https://forum.telfort.nl/internet-267/zakelijk-pair-bonding-72542

Bekijk reactie

5 reacties

Ook heel recent nog hier op het forum.
Telfort levert dit niet, en er ook geen zicht op dat ze dat gaan doen.

https://forum.telfort.nl/internet-267/zakelijk-pair-bonding-72542
Oh,

heb ik kennelijk alleen naar oudere forum topics gekeken. Ik hoopte dat er misschien een aanpassing van het beleid zou zijn. Dank voor je antwoord... Voorlopig maar door met het boemeltje van 16-20 Mb

vr. gr. dick
Je kan, als je echt sneller wilt, informeren of KPN wel pair bonding kan en wil leveren op jouw adres.
Ik heb geen idee van welke criteria ze hanteren, en wat de kosten zijn.
Wij hebben Pairbonding en kunnen blijkbaar alleen overstappen naar XS4ALL.
Wat hierbij steekt is dat het buitengebied hier weer dubbel genaaid wordt.

Indien men een (nieuwe) aansluiting van enige snelheid wilt dan kan alleen pairbonding gekozen worden.
4G voor het buitengebied wordt door (o.a.) KPN pas toegevoegd bij snelheden lager dan 12Mbit.

Wij hebben nu twee nieuwe lijnen (bonding) opgeleved in 2017 met een totaalsnelheid van 38Mbit/5Mbit.
1) Er wordt hier niet geinvesteerd in actieve verdeelkasten of glasvezel dus enkele lijnsnelheid gaat niet omhoog (het is 2018!).
2) 4G toevoeging wordt pas gedaan als de snelheid lager ligt dan 12Mbit.
3) Overstappen naar andere provider mag maar kost je de helft van de lijnsnelheid.

Providers zitten weer lekker op de korte termijn en het makkelijke geld. Wat een keuze vrijheid weer!
Dan blijft de kabel het alternatief.

Reageer