P-2812HNU-F1 V3.11(TUE.5)-2_20130819 interface issue "More AP" 3rd 4th wireless netwo

• 23 februari 2014
  • 5 reacties
  • 1068 keer bekeken

Badge
De Zyxel P-2812HNU-F1 met Telfort firmware V3.11(TUE.5)-2_20130819 heeft nog een interface issue.

Op het tabblad "Network Setting" > "Wireless" > "More AP" staat de tekst:

This device can enable up to 4 wireless networks to work at the same time. Assign a name and a security level (if needed) to start the 2nd, 3rd, and 4th wireless network services.

Dat tweede draadloze netwerk is nog aan te maken. Maar hoe vervolgens dat derde en vierde draadloze netwerk kan worden aangemaakt is mij een raadsel. Er is voor zover ik kan zien na het aanmaken van een 2e netwerk (AP) geen enkele mogelijkheid in de inteface aanwezig om nog een netwerk (AP) aan te maken.

@Telfort development:
In dit geval dient volgens mij of de tekst te worden aangepast zodat "3rd, and 4th" verdwijnt, of de interface uitgebreid te worden met een "knop" die toevoegen van netwerk 3 en/of 4 mogelijk maakt, nietwaar?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10

@Telfort development:
In dit geval dient volgens mij of de tekst te worden aangepast zodat "3rd, and 4th" verdwijnt, of de interface uitgebreid te worden met een "knop" die toevoegen van netwerk 3 en/of 4 mogelijk maakt, nietwaar?

Klopt, en daar is al eerder melding van gemaakt aan webcare.
Het zullen geen extra AP's worden.
Wellicht wordt de tekstwijziging naar één extra AP met de volgende firmware-update meegenomen... 😕
Ja, ik zocht die mogelijkheid ook en ik kwam ook tegen dat ik maar 1 extra AP kon aanmaken, of wijzigen in 1 ander extra AP, maar het blijft slechts 1 extra AP.
Wanneer kunnen we een oplossing daarvan verwachten?

Geertjan
Badge
Ja, jammer hè... In de fabrieksfirmware van ZyXEL zit jn de P-2812HNU-F1 standaard de mogelijk om tegelijkertijd vier access points uit te zenden. Waarom is het nodig om standaardfunctionaliteit onklaar te maken? En dan ook nog zo slordig...

Ik ben benieuwd of Telfort zich überhaupt iets aantrekt van alle opmerkingen van iedereen omtrent de gebrekkige functionaliteit van de ZyXEL P-2812HNU-F1 door het toedoen van Telfort, terwijl dit op zich een uitstekend product is.

@ Telfort: wanneer mogen we iets van jullie vernemen in de vorm van een goed ontworpen, gerealiseerde en geteste firmware die wordt geprovisioned met releasenotes?
Reputatie 8
Badge +16
@ Telfort: wanneer mogen we iets van jullie vernemen in de vorm van een goed ontworpen, gerealiseerde en geteste firmware die wordt geprovisioned met releasenotes?

Ik denk dat je bij veel providers een complete blackbox krijgt. Ik heb bij andere providers ook nooit releasenotes gezien of uitgebreide handleidingen.

Het enige wat Telfort moet leveren is een modem met basisfunctionaliteit die vervolgens ook juist werkt.

Telfort is niet verplicht om vier accespoints te ondersteunen als je er als gebruiker maar één nodig hebt om te kunnen internetten. En als je er toch vier nodig hebt, kun je hiervoor gewoon een eigen accesspoint aanschaffen.
Badge
Ja, of ik kan nog drie Telfort-uitvoeringen van de P-2812HNU-F1 achter hangen... Da's lekker voor het energieverbruik.

Waar het om gaat is dat Telfort niet zo slordig moet zijn en gewoon de moeite moet nemen om het met een beetje meer inspanning helemaal af te maken. En als dat niet haalbaar is dan graag niet de standaardfunctionaliteit onklaar maken.

Wat heeft Telfort bovendien met andere providers te maken? Als ik in de sloot spring, spring jij mij toch ook niet achterna?

Reageer