P-2812HNU-F1 reset/crash dagelijks

  • 17 maart 2013
  • 30 reacties
  • 9801 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Starter
  • 40 reacties
Sinds een week maak ik gebruik van de Zyxel P-2812HNU-F1 (Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130130)

Ik merkte op een dag dat de verbinding even weg viel, dus heb ik de log na gekeken. Elke dag zie ik dit: (de rest van de log is gewist)

http://i45.tinypic.com/1zgyd7m.png

Voor de volledigheid, de verbinding is verder stabiel. De modem is aangesloten met de bijgeleverde adapter en zit direct in het stopcontact. Ik heb aan de configuratie nog nauwelijks iets gewijzigd, op MAC filter en een NAT rule na.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn of is deze router defect?

30 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt inderdaad op een reset/reboot.

Heb je het modem al een reset geven naar de fabrieksinstellingen?
Reputatie 1
Badge
Het lijkt inderdaad op een reset/reboot.

Heb je het modem al een reset geven naar de fabrieksinstellingen?


Ik heb zojuist een harde reset gedaan. (Reset button achterop, alle gegevens waren gewist) Opmerkelijk dat de log daarna dezelde informatie geeft.

http://i49.tinypic.com/j8hbag.png

Ik zal de router komende tijd in de gaten houden of hij nu op blijft.
Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt inderdaad op een reset/reboot.

Heb je het modem al een reset geven naar de fabrieksinstellingen?


Ik heb zojuist een harde reset gedaan. (Reset button achterop, alle gegevens waren gewist) Opmerkelijk dat de log daarna dezelde informatie geeft.

http://i49.tinypic.com/j8hbag.png

Ik zal de router komende tijd in de gaten houden of hij nu op blijft.


Niet helemaal, regel 1 in je log wijkt af, dus is er wel een volledige reset uitgevoerd
Reputatie 1
Badge
De harde reset heetf het probleem niet opgelost, de router blijft zichzelf spontaan resetten:

http://i46.tinypic.com/1om2s4.png
Badge +2
Ik zie dat je op 17 maart gereset hebt, op 19 maart is hij 2x opnieuw opgestart. 1x om 07.59 en 1x om 15.42 uur. Sindsdien is hij 3 dagen onafgebroken verbonden. We kijken het nog even aan.

Hugo
Reputatie 1
Badge
Het leek even goed te gaan na de harde reset, maar de router blijft zich zonder enige aanleiding resetten.

http://i48.tinypic.com/2e51311.pnghttp://i48.tinypic.com/y2dc3.png
http://i45.tinypic.com/rhq0k7.png

Ik merk dat apparaten wisselend reageren/connectie hebben met de router.

Mijn Android telefoon maakt vaak geen automatische verbinding of de verbinding valt weg. (Updates uit Play Store komen niet binnen of apps blijven idle draaien en wachten op een verbinding) Met mijn Dell Latitude (Win7) kan ik uberhaupt geen verbinding maken.

Daarnaast kan heb ik vaak een 'stotterende' stream als ik bijv. via NEDERLAND.FM naar Slam FM luister dan valt om de 10 á 15 seconden het signaal even weg. (Via een PC op het LAN zonder andere verbindingen open.)

Kunnen jullie deze problemen verklaren? Ik denk dat deze router beter zou moeten functioneren.

_______________________________________________________________
[Model Name: P-2812HNU-F1 | Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307]
Reputatie 1
Badge
http://i48.tinypic.com/1shapz.png
Reputatie 1
Badge
http://i45.tinypic.com/2vaf6z8.png
Reputatie 1
Badge
http://i45.tinypic.com/ngoh93.png

Zijn er Telfort gebruikers met een Zyxel P-2812HNU-F1 modem die hetzelfde probleem hebben?
Badge +1
Ik denk dat je een uitzondering bent.
Dat neemt niet weg dat het erg vervelend is.

Hopelijk pikt Telfort webcare je topic op voor verdere actie want dit duurt te lang zo.
Ik zie dat je de laatste keren 's avonds hebt gepost.
Als je slim bent post je morgenvroeg nogmaals hier om weer bovenaan te komen staan (kom je meer in de picture).
Reputatie 1
Badge
Ik hoop het ook! :(

http://i37.tinypic.com/23sixs5.png
Reputatie 1
Badge
Is er iemand bij Telfort die mij kan helpen? :mad:

http://i39.tinypic.com/2e3r0v6.png
Reputatie 1
Badge
http://i43.tinypic.com/23hm2v7.png
Reputatie 1
Badge
http://i44.tinypic.com/17tyrm.png
Reputatie 1
Badge
http://i39.tinypic.com/a29lr7.png

Vandaag reageerde de router niet meer, stekker eruit gehaald.http://i43.tinypic.com/25gvyip.png
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken precies hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde firmware versie. Elke dag moet ik mijn modem resetten. Internet verbinding weg, niet kunnen bellen. Na de reset werkt het weer.

Ook mijn log geeft hetzelfde aan. Ik heb deze als bijlage toegevoed.

Mark Vonk
 
Reputatie 1
Badge
Ik vrees dat niemand van Telfort reageert op dit topic, laat het dan maar een waarschuwing zijn voor consumenten.

http://i39.tinypic.com/21ki2ys.png
Reputatie 1
Badge
http://i40.tinypic.com/21btrd.png
Reputatie 1
Badge
Wil iemand van Telfort support reageren a.u.b.?

http://i43.tinypic.com/8w017k.png
Zelfde probleem, er werd mij verteld om (dagelijks) 30 seconden lang de reset button in te drukken en dan doet de modem het weer.

Het vreemde is dat het voor 6 maanden lang zonder problemen heeft gedaan. De firmware is van maart ? Dus ik zou nou niet kunnen zeggen
of het in mijn geval aan de frimware ligt?
Reputatie 8
Badge +17
@Sanders ik raad je aan om een eigen nieuw topic aan te maken en daar je probleem nogmaals te omschrijven en tevens om welk modem het gaat en of het modem zo dicht mogelijk is aangesloten op het ISRA punt
Reputatie 4
Badge +3
@MrB,

Mijn oprechte excuses voor het uitblijven van een reactie. Het modem blijft inderdaad uitval vertonen. Ik wil voor het aanmelden van een storingsonderzoek een vervangend modem opsturen. Ik heb deze zojuist verstuurd. Met 3-5 werkdagen zal het modem bij je binnenkomen. Wil je deze dan aansluiten met de bijgeleverde kabels en laten weten of er verbetering is? Zo niet, gaan we vervolgstappen nemen.

Henk
Reputatie 1
Badge
@Henk

Ik had de hoop al opgegeven en dit forum/topic niet meer in de gaten gehouden. Echter begint de irritatie weer te groeien en wilde ik een nieuwe crash posten. Vandaag lees ik dus pas jou reactie, maar ik heb geen nieuwe modem ontvangen... 😞
Hey MrB, graag vernemen we of de oplossing van Telfort soelaas heeft geboden na het testen met een nieuwe modem. Laatste tijd heb ik hetzelfde probleem. Sterker nog mijn internetuitval is minimaal 5x dagelijks.
mvg
gotsave
Reputatie 1
Badge
Hey MrB, graag vernemen we of de oplossing van Telfort soelaas heeft geboden na het testen met een nieuwe modem. Laatste tijd heb ik hetzelfde probleem. Sterker nog mijn internetuitval is minimaal 5x dagelijks.
mvg
gotsave


Dat zal ik doen *als* ik een ander modem ontvang... :( Tot op heden niets meer vernomen van Telfort.

Reageer