P-2812HNU-F1 redirect nat port naar intern server gaat mis

  • 20 januari 2013
  • 80 reacties
  • 22852 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi,
Al meer dan een jaar draai ik mijn blog thuis op een synology. Dat gaat tot nu toe altijd goed. Echter merk ik op dat ik sinds een tijdje problemen heb om mijn eigen site via mijn eigen lan te benaderen. Als ik het webadres in type hoort het modem te herkennen dat ik van binnen kom en de redirect op poort 80 naar de blog server gewoon te regelen. Dat heeft ook altijd gewerkt. Echter nu niet meer zoals het hoort.
Als de modem is gestart doet hij dit eventje en kom ik netjes uit op mijn blog. Maar na een paar minuten kom ik nergens meer. Externe sites gaan nog goed. En als ik via een andere website mijn site check, is hij nog steeds in de lucht. Ook na het opbouwen van een vpn verbinding naar mijn werk en daar de browser te starten, kan ik gewoon bij mijn site, maar intern niet meer.
Reset ik het modem, dan werkt het gewoon intern weer, voor een paar minuten.

Dit is nogal frustrerend. Wat is er veranderd in de laatste firmware?? Want ik zag dat ik een andere draai dan de laatste keer dat ik in het modem keek. De firmware is nu V3.11(TUE.5)-2_20121211

80 reacties

Badge +1

Ik moet straks maar weer even heen om het modem te rebooten


je kan natuurlijk onder de beheer opties aanzetten dat het modem via de WAN aansluiting te beheren is (wel ff ongebruikerlijke poort instellen).
Hoef je er niet heen als je iets wil veranderen of hem wil rebooten ;-)

Bij merkt NAT van buitenaf nog steeds prima, maar ik heb geen aparte regels aangemaakt. Heb gewoon een vinkje gezet bij ' Default Server Address'.
Wellicht, waar zijn de webcare medewerkers ?
Het probleem heeft zich weer voor gedaan.
Van buiten af is alles bereikbaat, maar vanuit het interne netwerk zijn de http en https poorten onbereikbaar.
Vreemd genoeg blijven alle andere nat port forwarding rules (smtp, pop3, openvpn) wel werken, net als de aangemaakte 5678 poort.

Ik denk dat ik maar mijn oude fritzbox 7170 ga inzetten...
Reputatie 8
Badge +17
kijk eens bij remote mgmt staat daar misschien poort 80 en 443 aan voor WAN? kan je die eens op een andere poort zetten?
Ja, dat wil ik liver niet, dat zet je alle poorten open (zoals bij een DMZ)
Ik heb inderdaad een aantal losse regels. En beheer via WAN zet ik uit veiligheidsoverwegingen ook nooit aan.
Maar ja, als er op korte termijn geen fix komt voor deze bug is het keizen of delen.
Of aanzetten of een ander provider nemen...
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Na een firmware upgrade ergens in januari werkt NAT loopback niet meer. Het lijkt wel of er een cache oid volloopt waardoor geen enkele server meer bereikbaar is via het externe IP. Na een reset werkt het weer een halve dag, maar dan komt het probleem weer terug. Erg jammer want het is een prima modem. Zit er nu weer aan te denken om er een eigen Fritzbox tussen te hangen, maar dat slaat eigenlijk nergens op.

Is de oude firmware ergens te dowloaden en zijn remote upgrades uit te schakelen? 
Ik heb hetzelfde probleem met de NAT loopback die stuk gaat. Het is wel frustrerend. Ik heb juist mijn website thuis zodat ik niet afhankelijk ben van een bedrijf dat bepaalde pakketten niet ondersteund of andere problemen niet op kan lossen. Nu blijkt mijn modem als het ware op afstand gesloopt te worden door mijn eigen internet provider. Ik vind het te simpel van Telfort om alleen maar te zeggen dat ze geen ondersteuning bieden. Waarom zitten ze dan aan de instellingen van de NAT loopback?
Badge +1
een goede oplissing (nieuwe SW?) zou inderdaad het beste zijn... Maar tot die tijd is het roeien met de welbekende riemen...
Weet je wat al mooi zou zijn? Als Telfort zou toegeven dat er een issue in zit ipv te roepen "we geven geen support op portforwarding".
Ze hoeven er ook geen support op te geven als ze maar zorgen dat het gaat werken zoals het voorheen ook werkte....
Reputatie 8
Badge +16
Ik vind het te simpel van Telfort om alleen maar te zeggen dat ze geen ondersteuning bieden. Waarom zitten ze dan aan de instellingen van de NAT loopback?

Telfort levert geen ondersteuning maar dat wil niet zeggen dat het niet is toegestaan.

Verder "sloopt" Telfort de functionaliteit niet bewust... er is hier gewoon sprake van een firmware-bug.
Badge +1
overigens is het niet zo dat ze er uberhoupt niets aan doen.
Ik begreep onlangs dat het ze niet gelukt was het probleem te reproduceren in een test opstelling.
En als je het probleem niet kan reproduceren kun je het ook niet oplossen....

Hoop wel dat het ze na wat extra info wel gaat lukken om het te vinden en op te lossen... 
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze firmware is geinstalleerd.
Eergisteren heb ik de router gereset naar factory defaults en alle configuratie met de hand weer ingevoerd (zonder een backup te restoren), maar vandaag waren de nat rules weer kapot.
Kan de update misschien weer terug gedraaid worden ? Of is het anders mogelijk de standaard Zyxel firmware op de router te flashen ?


Wauw, dit is al meer dan een jaar geleden en nog niet opgelost :)
Ben best tevreden met Telfort, maar dit is toch wel een beetje jammer...
Die staan niet aan, alleen 80 voor LAN/WLAN.
Ik heb de poorten aangepast, wellicht helpt het...

Telfort levert geen ondersteuning maar dat wil niet zeggen dat het niet is toegestaan.

Ook al is het toegestaan, de ondersteuning wordt niet geleverd.
Reputatie 8
Badge +17
hou er dan rekening mee dat je vanuit je LAN/WLAN de modem op het nieuwe poortnummer benaderd en niet meer op http://192.168.1.254
 maar op http://192.168.1.254:
Ook Zyxel laat het afweten, ze verwijzen me doodleuk terug van het kastje naar de muur. Telfort is verantwoordelijk voor de firmware, alle support op het modem gaat alleen via Telfort. Telfort geeft vervolgens geen enkele inhoudelijke reactie, niet via mail, niet via het forum en niet via de klantenservice. 

Ik sta op het punt dat ding definitief in de container te gooien, wat een waardeloze manier om klanten met problemen op te zadelen. 
Badge +1
Vooralsnog goed niews.

De firmware draaid sinds gister middag op mijn modem, en eea werkt nog steeds.

zal de komende dagen het iig in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het is opgelost 😃
Hi, I think I have the same problem 

I am trying to set a port forward to see my security camera over the
internet but it is not working.

I have already configured the port forward as described in this
tutorial but it simply don't work.

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/uitleg-nat-port-forward-instellen-31531/

If a use those online service to check if a port is open it always
shows the all ports are closed.

Can anybody help me?
Badge +1
IDit kost mij dus inkomsten en ik ben dat echt helemaal zat aan het worden!


het is al vaker gezegd, maar ik snap niet dat als jouw kostwinning van je website en serveractiviteit(en) afhangkelijk zijn je kiest voor een budget xDSL leverancier.
Kies dan voor een wat duurdere provider met een luxere modem / meer garanties.

Telfort ondersteund geen servers en hoeft dus ook jouw probleem niet op te lossen (hoewel ik van meening ben dat het wel eengzins lomp is dat het altijd gewerkt heeft maar nu niet meer).

Overigens vind ik jouw toonstelling behoorlijk agressief voor iemand die hier voor het eerst zijn probleem post.

Er zijn een aantal simpele dingen die je zelf kan doen om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld:
- koop een ander modem (fritzbox, unbranden zyxle, etc)
- schrijf een scriptje op je server die via een telnet verbinding elke nacht om xx.xx uur je modem een reset geeft, probleem opgelost.

suc6!
Reputatie 8
Badge +17
Of een goedkope hoster?!
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze firmware is geinstalleerd.
Eergisteren heb ik de router gereset naar factory defaults en alle configuratie met de hand weer ingevoerd (zonder een backup te restoren), maar vandaag waren de nat rules weer kapot.
Kan de update misschien weer terug gedraaid worden ? Of is het anders mogelijk de standaard Zyxel firmware op de router te flashen ?
Badge +1
Ik heb dit probleem ook. Ik heb een port forward naar een webcam die er regelmatig mee ophoudt. Als ik de router reboot werkt het weer een tijdje. De webcam was via wifi verbonden met de router. Ik heb hem nu aan een draadje. Met het draadje gaat het wel iets beter. Ik hoef de router nu minder vaak te rebooten.
Je moet Telfort bellen. Ze helpen je goed aan de telefoon. Ik heb inmiddels de nieuwe modem in mijn bezit die dit probleem niet heeft.
Reputatie 8
Badge +17
zie: https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/uitleg-nat-port-forward-instellen-31531/

Ik werk al vanaf 2008 met NAT portforwarding en ik heb bij geen enkele modem problemen ondervonden.

De firmware kan niet gedowngrade worden.
Ik heb het ingesteld zoals in je link staat en het prima voor een tijdje. Na 1 of 2 dagen werken de nat rules niet meer.
Dit is sinds de  20121211 firmware, daarvoor werkte het prima...

Reageer