P-2812HNU-F1 redirect nat port naar intern server gaat mis

• 20 januari 2013
  • 80 reacties
  • 22852 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi,
Al meer dan een jaar draai ik mijn blog thuis op een synology. Dat gaat tot nu toe altijd goed. Echter merk ik op dat ik sinds een tijdje problemen heb om mijn eigen site via mijn eigen lan te benaderen. Als ik het webadres in type hoort het modem te herkennen dat ik van binnen kom en de redirect op poort 80 naar de blog server gewoon te regelen. Dat heeft ook altijd gewerkt. Echter nu niet meer zoals het hoort.
Als de modem is gestart doet hij dit eventje en kom ik netjes uit op mijn blog. Maar na een paar minuten kom ik nergens meer. Externe sites gaan nog goed. En als ik via een andere website mijn site check, is hij nog steeds in de lucht. Ook na het opbouwen van een vpn verbinding naar mijn werk en daar de browser te starten, kan ik gewoon bij mijn site, maar intern niet meer.
Reset ik het modem, dan werkt het gewoon intern weer, voor een paar minuten.

Dit is nogal frustrerend. Wat is er veranderd in de laatste firmware?? Want ik zag dat ik een andere draai dan de laatste keer dat ik in het modem keek. De firmware is nu V3.11(TUE.5)-2_20121211

80 reacties

Je moet Telfort bellen. Ze helpen je goed aan de telefoon. Ik heb inmiddels de nieuwe modem in mijn bezit die dit probleem niet heeft.
Badge +1
Ik heb dit probleem ook. Ik heb een port forward naar een webcam die er regelmatig mee ophoudt. Als ik de router reboot werkt het weer een tijdje. De webcam was via wifi verbonden met de router. Ik heb hem nu aan een draadje. Met het draadje gaat het wel iets beter. Ik hoef de router nu minder vaak te rebooten.
Hi, I think I have the same problem 

I am trying to set a port forward to see my security camera over the
internet but it is not working.

I have already configured the port forward as described in this
tutorial but it simply don't work.

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/uitleg-nat-port-forward-instellen-31531/

If a use those online service to check if a port is open it always
shows the all ports are closed.

Can anybody help me?
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze firmware is geinstalleerd.
Eergisteren heb ik de router gereset naar factory defaults en alle configuratie met de hand weer ingevoerd (zonder een backup te restoren), maar vandaag waren de nat rules weer kapot.
Kan de update misschien weer terug gedraaid worden ? Of is het anders mogelijk de standaard Zyxel firmware op de router te flashen ?

Wauw, dit is al meer dan een jaar geleden en nog niet opgelost :)
Ben best tevreden met Telfort, maar dit is toch wel een beetje jammer...
Badge
Ook ik heb onlangs een Synology NAS in gebruik genomen en een aantal poorten (o.a. HTTPS, IMAPS en SMTPS) geforward naar mijn NAS met (uiteraard) vast IP-adres. Kennelijk is het probleem nog steeds niet verholpen in firmware V3.11(TUE.5)-2_20130819 aangezien ook bij mij na enkele uren of soms dagen de poorten lijken "dicht te klappen". Mijn eigen webmail is dan niet meer vanaf mijn LAN maar wel vanaf het WAN te benaderen. Een herstart van de ZyXEL P-2812HNU-F1 doet weer even wonderen.

Hoe en wanneer gaat Telfort dit oplossen?
Reputatie 1
Badge
Ja, en...? Er staat nog geen oplossing. Ook als het niet op te lossen is, hoor ik dat graag. Dus...werkt het nu of wat is er als alternatief gevonden?
Reputatie 8
Badge +17
Wordt het net spannend en houden de reacties op...Hoe is het nu afgelopen? Ik heb nl het zelfde probleem.
Net spannend...

de vorige reactie is van 22-06-2013, da's 5 maanden geleden!
Reputatie 1
Badge
Wordt het net spannend en houden de reacties op...Hoe is het nu afgelopen? Ik heb nl het zelfde probleem.

Telfort levert geen ondersteuning maar dat wil niet zeggen dat het niet is toegestaan.

Ook al is het toegestaan, de ondersteuning wordt niet geleverd.
Badge +1
overigens is het niet zo dat ze er uberhoupt niets aan doen.
Ik begreep onlangs dat het ze niet gelukt was het probleem te reproduceren in een test opstelling.
En als je het probleem niet kan reproduceren kun je het ook niet oplossen....

Hoop wel dat het ze na wat extra info wel gaat lukken om het te vinden en op te lossen... 
Reputatie 8
Badge +16
Ik vind het te simpel van Telfort om alleen maar te zeggen dat ze geen ondersteuning bieden. Waarom zitten ze dan aan de instellingen van de NAT loopback?

Telfort levert geen ondersteuning maar dat wil niet zeggen dat het niet is toegestaan.

Verder "sloopt" Telfort de functionaliteit niet bewust... er is hier gewoon sprake van een firmware-bug.
Ik heb hetzelfde probleem met de NAT loopback die stuk gaat. Het is wel frustrerend. Ik heb juist mijn website thuis zodat ik niet afhankelijk ben van een bedrijf dat bepaalde pakketten niet ondersteund of andere problemen niet op kan lossen. Nu blijkt mijn modem als het ware op afstand gesloopt te worden door mijn eigen internet provider. Ik vind het te simpel van Telfort om alleen maar te zeggen dat ze geen ondersteuning bieden. Waarom zitten ze dan aan de instellingen van de NAT loopback?
Reputatie 8
Badge +17
Of een goedkope hoster?!
Badge +1
IDit kost mij dus inkomsten en ik ben dat echt helemaal zat aan het worden!

het is al vaker gezegd, maar ik snap niet dat als jouw kostwinning van je website en serveractiviteit(en) afhangkelijk zijn je kiest voor een budget xDSL leverancier.
Kies dan voor een wat duurdere provider met een luxere modem / meer garanties.

Telfort ondersteund geen servers en hoeft dus ook jouw probleem niet op te lossen (hoewel ik van meening ben dat het wel eengzins lomp is dat het altijd gewerkt heeft maar nu niet meer).

Overigens vind ik jouw toonstelling behoorlijk agressief voor iemand die hier voor het eerst zijn probleem post.

Er zijn een aantal simpele dingen die je zelf kan doen om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld:
- koop een ander modem (fritzbox, unbranden zyxle, etc)
- schrijf een scriptje op je server die via een telnet verbinding elke nacht om xx.xx uur je modem een reset geeft, probleem opgelost.

suc6!
Badge
Doe er wat aan Telfort ik begin echt pissed te worden.
Badge
Ik ben blij dat ik eindelijk een topic heb gevonden met mensen die hetelfde probleem hebben...
MAAR IK WORDT ECHT KNETTERGEK VAN DIT PROBLEEM!
Ik zit er zelfs over na te denken na jaren van gebruik van Telfort zonder problemen over te stappen naar een andere profider vanwege dit probleem.
Stel je voor Telfort dat jullie mailservers niet meer werken als jullie hetzelfde probleem hadden.
Ik heb zelf een website en daarbij gebruik ik een chatserver die thuis staat...

De chat is een belangrijk onderdeel van de site en ik zie nu gewoon vaste leden weg gaan!!!!!!!

Dit kost mij dus inkomsten en ik ben dat echt helemaal zat aan het worden!
Het rare is dat ik ook ip-camera's heb, als het probleem zich voordoet met mijn chatserver (meerdere malen per dag) dan kan ik de ip-camera's nog wel bereiken.

Ik heb nog een oude grijze modem liggen van Telfort, kan ik deze niet inzetten of is dat met mijn huidige abo niet mogelijk? 25MB met bellen...
Er MOET heel snel een oplossing hier voor komen anders stap ik over naar een andere profider! En ik denk dat andere dat ook zullen doen.

Telfort dit gaat je klanten kosten!!!
Lever aan de mensen met dit probleem een andere modem, een ander type, doe iets aan de firmware want dit gaat gewoon niet goed. Steeds meer mensen zullen dit topic vinden die dit probleem ondervinden.

Er wordt btw gezegd dat de firmware niet te downgraden is, is dit op de 1 of andere manier niet te hacken.

Een tot voor kort altijd zeer tevreden Telfort klant, maar als dit zo blijft niet lang meer! Ik ben het zat!
Even als toevoeging op mijn eigen bericht hierboven: ik laat nu elke nacht om 05:00 mijn MODEM resetten. Het is natuurlijk geen beste oplossing maar als ik op vakantie ben dan is mijn server in elk geval niet al te lang onbereikbaar...
Ik heb ook een servertje draaien.
Als ik een (>500MB) bestand upload naar https://www.free-hidrive.com/ dan lijkt het erop dat mijn server niet meer naar buiten kan 'praten'.
Stop ik de upload dan blijft mijn server onbereikbaar.

In de logging van mijn server zie ik dat er wel iets binnenkomt. De portforwarding doet het dus wel.
Als ik in de logging kijk van de andere kant (de client ergens op internet) dan zie ik dat mijn server niet meer reageert.

Het modem rebooten lost het probleem op, totdat ik weer ga uploaden naar bovengenoemde site.

Ikzelf heb het nu drie keer achter elkaar getest. Telkens ging het verkeerd. Dit kan natuurlijk toevallig aan mijn situatie liggen.
Misschien zou iemand dit eens kunnen testen? Dan kunnen we het  misschien reproduceren. Dit is makkelijker voor de ontwikkelaars van de firmware.
(waar zijn die trouwens?)

Mijn modem:
P-2812HNU-F1
V3.11(TUE.5)-2_20130307
Kijk ook hier maar eens: https://forum.telfort.nl/zyxel-firmware-280/zyxel-p-2812hnu-f1-brakke-firmware-v3-11-tue-5-2_20130130-a-32362/
Ook bij mij werkt sinds enkele weken NAT loopback niet meer. Waarschijnlijk is mijn FW automatisch bijgewerkt. Erg frustrerend dat je daar zelf geen controle over hebt... :mad:
Badge +1
Het werkt hier met laatse firmware versie nog steeds niet zoals het hoort.
Wat ik heb gedaan is het nat type gewijzigd, een extra access point gekocht en deze als dmz ingesteld.
Dit werkt.

idem hier... na een aantal dagen is ie weer gestopt met op de juiste manier routeren....
Erg vervelend....

Binnenkort hier ook maar eens het modem in bridge zetten met een ander routertje eraan
Badge
Het werkt hier met laatse firmware versie nog steeds niet zoals het hoort.
Wat ik heb gedaan is het nat type gewijzigd, een extra access point gekocht en deze als dmz ingesteld.
Dit werkt.
Reputatie 1
Badge +1
Vooralsnog goed niews.

De firmware draaid sinds gister middag op mijn modem, en eea werkt nog steeds.

zal de komende dagen het iig in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het is opgelost :D

Dat is netjes, heb zelf tot nu toe nog de oude.
Badge +1
Vooralsnog goed niews.

De firmware draaid sinds gister middag op mijn modem, en eea werkt nog steeds.

zal de komende dagen het iig in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het is opgelost 😃
Reputatie 8
Badge +19
Armoede valt wel mee maar ik stam nog uit het tijdperk tiscali en later telfort en ik heb daar geen klagen over en blijf lekker zitten waar ik zit

Idem dito...
Tiscali en daarna Telfort hebben aan mij altijd een product/dienst geleverd met een prima prijs/kwaliteit verhouding en als er al eens een probleem was werd dat snel en adequaat opgelost.

Reageer