P-2812HNU-F1 redirect nat port naar intern server gaat mis

  • 20 januari 2013
  • 80 reacties
  • 22852 keer bekeken


Toon het eerste bericht

80 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat zijn de verbeteringen in deze firmware
Reputatie 1
Badge +1
Hier nog steeds V3.11(TUE.5)-2_20130130 maar we zullen zien of de nieuwe firmware beter werkt.


Dit is volgens mij de nieuwste


zeker niet de nieuwste, het nummer verkeerd om gelezen laat de productie datum zien 30-01-2013 en de nieuwe is 07-03-2013
Reputatie 8
Badge +17
Hier nog steeds V3.11(TUE.5)-2_20130130 maar we zullen zien of de nieuwe firmware beter werkt.


Dit is volgens mij de nieuwste


zeker niet de nieuwste, het nummer verkeerd om gelezen laat de productie datum zien 30-01-2013 en de nieuwe is 07-03-2013


Daarom win ik nooit de Lotto en met Bingo ist ook nooit wat :)
Reputatie 1
Badge +1
Hier nog steeds V3.11(TUE.5)-2_20130130 maar we zullen zien of de nieuwe firmware beter werkt.


Dit is volgens mij de nieuwste


zeker niet de nieuwste, het nummer verkeerd om gelezen laat de productie datum zien 30-01-2013 en de nieuwe is 07-03-2013


Daarom win ik nooit de Lotto en met Bingo ist ook nooit wat :)


en nu zit je dus van de armoe bij telfort 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Armoede valt wel mee maar ik stam nog uit het tijdperk tiscali en later telfort en ik heb daar geen klagen over en blijf lekker zitten waar ik zit
Reputatie 8
Badge +19
Armoede valt wel mee maar ik stam nog uit het tijdperk tiscali en later telfort en ik heb daar geen klagen over en blijf lekker zitten waar ik zit


Idem dito...
Tiscali en daarna Telfort hebben aan mij altijd een product/dienst geleverd met een prima prijs/kwaliteit verhouding en als er al eens een probleem was werd dat snel en adequaat opgelost.
Badge +1
Vooralsnog goed niews.

De firmware draaid sinds gister middag op mijn modem, en eea werkt nog steeds.

zal de komende dagen het iig in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het is opgelost 😃
Reputatie 1
Badge +1
Vooralsnog goed niews.

De firmware draaid sinds gister middag op mijn modem, en eea werkt nog steeds.

zal de komende dagen het iig in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het is opgelost :D


Dat is netjes, heb zelf tot nu toe nog de oude.
Badge
Het werkt hier met laatse firmware versie nog steeds niet zoals het hoort.
Wat ik heb gedaan is het nat type gewijzigd, een extra access point gekocht en deze als dmz ingesteld.
Dit werkt.
Badge +1
Het werkt hier met laatse firmware versie nog steeds niet zoals het hoort.
Wat ik heb gedaan is het nat type gewijzigd, een extra access point gekocht en deze als dmz ingesteld.
Dit werkt.


idem hier... na een aantal dagen is ie weer gestopt met op de juiste manier routeren....
Erg vervelend....

Binnenkort hier ook maar eens het modem in bridge zetten met een ander routertje eraan
Ook bij mij werkt sinds enkele weken NAT loopback niet meer. Waarschijnlijk is mijn FW automatisch bijgewerkt. Erg frustrerend dat je daar zelf geen controle over hebt... :mad:
Kijk ook hier maar eens: https://forum.telfort.nl/zyxel-firmware-280/zyxel-p-2812hnu-f1-brakke-firmware-v3-11-tue-5-2_20130130-a-32362/
Ik heb ook een servertje draaien.
Als ik een (>500MB) bestand upload naar https://www.free-hidrive.com/ dan lijkt het erop dat mijn server niet meer naar buiten kan 'praten'.
Stop ik de upload dan blijft mijn server onbereikbaar.

In de logging van mijn server zie ik dat er wel iets binnenkomt. De portforwarding doet het dus wel.
Als ik in de logging kijk van de andere kant (de client ergens op internet) dan zie ik dat mijn server niet meer reageert.

Het modem rebooten lost het probleem op, totdat ik weer ga uploaden naar bovengenoemde site.

Ikzelf heb het nu drie keer achter elkaar getest. Telkens ging het verkeerd. Dit kan natuurlijk toevallig aan mijn situatie liggen.
Misschien zou iemand dit eens kunnen testen? Dan kunnen we het  misschien reproduceren. Dit is makkelijker voor de ontwikkelaars van de firmware.
(waar zijn die trouwens?)

Mijn modem:
P-2812HNU-F1
V3.11(TUE.5)-2_20130307
Even als toevoeging op mijn eigen bericht hierboven: ik laat nu elke nacht om 05:00 mijn MODEM resetten. Het is natuurlijk geen beste oplossing maar als ik op vakantie ben dan is mijn server in elk geval niet al te lang onbereikbaar...
Badge
Ik ben blij dat ik eindelijk een topic heb gevonden met mensen die hetelfde probleem hebben...
MAAR IK WORDT ECHT KNETTERGEK VAN DIT PROBLEEM!
Ik zit er zelfs over na te denken na jaren van gebruik van Telfort zonder problemen over te stappen naar een andere profider vanwege dit probleem.
Stel je voor Telfort dat jullie mailservers niet meer werken als jullie hetzelfde probleem hadden.
Ik heb zelf een website en daarbij gebruik ik een chatserver die thuis staat...

De chat is een belangrijk onderdeel van de site en ik zie nu gewoon vaste leden weg gaan!!!!!!!

Dit kost mij dus inkomsten en ik ben dat echt helemaal zat aan het worden!
Het rare is dat ik ook ip-camera's heb, als het probleem zich voordoet met mijn chatserver (meerdere malen per dag) dan kan ik de ip-camera's nog wel bereiken.

Ik heb nog een oude grijze modem liggen van Telfort, kan ik deze niet inzetten of is dat met mijn huidige abo niet mogelijk? 25MB met bellen...
Er MOET heel snel een oplossing hier voor komen anders stap ik over naar een andere profider! En ik denk dat andere dat ook zullen doen.

Telfort dit gaat je klanten kosten!!!
Lever aan de mensen met dit probleem een andere modem, een ander type, doe iets aan de firmware want dit gaat gewoon niet goed. Steeds meer mensen zullen dit topic vinden die dit probleem ondervinden.

Er wordt btw gezegd dat de firmware niet te downgraden is, is dit op de 1 of andere manier niet te hacken.

Een tot voor kort altijd zeer tevreden Telfort klant, maar als dit zo blijft niet lang meer! Ik ben het zat!
Badge
Doe er wat aan Telfort ik begin echt pissed te worden.
Badge +1
IDit kost mij dus inkomsten en ik ben dat echt helemaal zat aan het worden!


het is al vaker gezegd, maar ik snap niet dat als jouw kostwinning van je website en serveractiviteit(en) afhangkelijk zijn je kiest voor een budget xDSL leverancier.
Kies dan voor een wat duurdere provider met een luxere modem / meer garanties.

Telfort ondersteund geen servers en hoeft dus ook jouw probleem niet op te lossen (hoewel ik van meening ben dat het wel eengzins lomp is dat het altijd gewerkt heeft maar nu niet meer).

Overigens vind ik jouw toonstelling behoorlijk agressief voor iemand die hier voor het eerst zijn probleem post.

Er zijn een aantal simpele dingen die je zelf kan doen om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld:
- koop een ander modem (fritzbox, unbranden zyxle, etc)
- schrijf een scriptje op je server die via een telnet verbinding elke nacht om xx.xx uur je modem een reset geeft, probleem opgelost.

suc6!
Reputatie 8
Badge +17
Of een goedkope hoster?!
Ik heb hetzelfde probleem met de NAT loopback die stuk gaat. Het is wel frustrerend. Ik heb juist mijn website thuis zodat ik niet afhankelijk ben van een bedrijf dat bepaalde pakketten niet ondersteund of andere problemen niet op kan lossen. Nu blijkt mijn modem als het ware op afstand gesloopt te worden door mijn eigen internet provider. Ik vind het te simpel van Telfort om alleen maar te zeggen dat ze geen ondersteuning bieden. Waarom zitten ze dan aan de instellingen van de NAT loopback?
Reputatie 8
Badge +16
Ik vind het te simpel van Telfort om alleen maar te zeggen dat ze geen ondersteuning bieden. Waarom zitten ze dan aan de instellingen van de NAT loopback?

Telfort levert geen ondersteuning maar dat wil niet zeggen dat het niet is toegestaan.

Verder "sloopt" Telfort de functionaliteit niet bewust... er is hier gewoon sprake van een firmware-bug.
Badge +1
overigens is het niet zo dat ze er uberhoupt niets aan doen.
Ik begreep onlangs dat het ze niet gelukt was het probleem te reproduceren in een test opstelling.
En als je het probleem niet kan reproduceren kun je het ook niet oplossen....

Hoop wel dat het ze na wat extra info wel gaat lukken om het te vinden en op te lossen... 

Telfort levert geen ondersteuning maar dat wil niet zeggen dat het niet is toegestaan.

Ook al is het toegestaan, de ondersteuning wordt niet geleverd.
Reputatie 1
Badge
Wordt het net spannend en houden de reacties op...Hoe is het nu afgelopen? Ik heb nl het zelfde probleem.
Reputatie 8
Badge +17
Wordt het net spannend en houden de reacties op...Hoe is het nu afgelopen? Ik heb nl het zelfde probleem.
Net spannend...

de vorige reactie is van 22-06-2013, da's 5 maanden geleden!
Reputatie 1
Badge
Ja, en...? Er staat nog geen oplossing. Ook als het niet op te lossen is, hoor ik dat graag. Dus...werkt het nu of wat is er als alternatief gevonden?

Reageer