P-2812HNU-F1 redirect nat port naar intern server gaat mis

• 20 januari 2013
  • 80 reacties
  • 22852 keer bekeken

Toon het eerste bericht

80 reacties

Badge +1
Same here....

Sins de laatste sw update  unnen devices binnen het wifi netwerk niet meer via ActiveSync connecten met mijn Exchange server.
Wifi uit, toestel op 3G -> werkt prima
toestel op andere wifi nietwerk (niet thuis) -> werkt ook prima...

Poort 80 werkt idd prima... Lijkt me toch echt ergens een bug in de (nieuwe) sw op de Zyxel... 😞
Badge +1
nog even twee aanvullingen:

1. na reboot werkt eea inderdaad weer
2. directe verwijzing naar het interne adres van de server werkt wel (maar uiteraard niet meer als je het device mee de deur uit neemt).
OK,

Telfort, laat wat van je horen. Er zijn meerdere gebruikers die hier last van hebben. Dit IS een SW bug!
Het is zelfs nog erger:
Eerst werkt NAT loopback niet meer, maar van buitenaf werkt het nog wel. Echter, dat stopt er na verloop van tijd ook mee, ondervindt ik nu.
Ik moet straks maar weer even heen om het modem te rebooten (het beterft hier een sportvereniging, daar ben ik een paar avonden in de week) anders is de webmail te lang onbereikbaar.
Indien telfort zich in stilzwijgen blijft hullen en roept dat een falende portforwarding niet hun probleem is maar eens mijn licht ergens anders gaan opsteken.
Badge +1

Ik moet straks maar weer even heen om het modem te rebooten

je kan natuurlijk onder de beheer opties aanzetten dat het modem via de WAN aansluiting te beheren is (wel ff ongebruikerlijke poort instellen).
Hoef je er niet heen als je iets wil veranderen of hem wil rebooten ;-)

Bij merkt NAT van buitenaf nog steeds prima, maar ik heb geen aparte regels aangemaakt. Heb gewoon een vinkje gezet bij ' Default Server Address'.
Ja, dat wil ik liver niet, dat zet je alle poorten open (zoals bij een DMZ)
Ik heb inderdaad een aantal losse regels. En beheer via WAN zet ik uit veiligheidsoverwegingen ook nooit aan.
Maar ja, als er op korte termijn geen fix komt voor deze bug is het keizen of delen.
Of aanzetten of een ander provider nemen...
Badge +1
een goede oplissing (nieuwe SW?) zou inderdaad het beste zijn... Maar tot die tijd is het roeien met de welbekende riemen...
Weet je wat al mooi zou zijn? Als Telfort zou toegeven dat er een issue in zit ipv te roepen "we geven geen support op portforwarding".
Ze hoeven er ook geen support op te geven als ze maar zorgen dat het gaat werken zoals het voorheen ook werkte....
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Na een firmware upgrade ergens in januari werkt NAT loopback niet meer. Het lijkt wel of er een cache oid volloopt waardoor geen enkele server meer bereikbaar is via het externe IP. Na een reset werkt het weer een halve dag, maar dan komt het probleem weer terug. Erg jammer want het is een prima modem. Zit er nu weer aan te denken om er een eigen Fritzbox tussen te hangen, maar dat slaat eigenlijk nergens op.

Is de oude firmware ergens te dowloaden en zijn remote upgrades uit te schakelen? 
Badge
Hier zelfde recept.
Heb al twee jaar mijn webserver hier draaien zonder problemen.
VPN + HTTP + HTTPS werkte altijd goed.
Sinds de laatste update excact hetzelfde probleem als topic starter, heb nat rule https 443 -> 192.168.1.20
Als ik vanaf intern naar mijn domeinnaam ga, doet hij het na een router reboot, even later krijg je geen verbinding meer.
Van buitenaf werkt het wel. Mijn server blijft dus netjes up, maar vanaf lan -> domeinnaan krijg je een timeout.

Iemand al een oplossing? Dit is namelijk erg vervelend, mijn mail komt niet op mijn mobieltje aan als ik binnenshuis ben, verbreek ik wifi, dan komt het direct binnen.
Heb firmware gereset, nieuwe nat regels aangemaakt maar het werkt niet helaas.
Dit soort bugs horen niet meer dan een maand na melding in firmware te zitten. Los dit eens op Telfort! Ik heb niet om deze upgrade gevraagd, maar zit nu wel met een waardeloos modem. Ook Zyxel zelf geeft trouwens niet thuis bij het melden van deze bugs.
Reputatie 8
Badge +16
Misschien een open deur maar heb je wel een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan?
Badge
Yep, heb hem helemaal gereset. Alles er uit, eerst had ik ff een backup gemaakt maar deze heb ik niet terug gezet. Hij is helemaal default, enkel een https nat regel aangemaakt op 443. Na een reboot / reset werkt hij een x aantal minuten / uren. Op een gegeven moment klapt hij er gewoon uit. Erg frustrerend.

Heb voor de volledigheid ook even de dns server gewijzigd naar opendns. Dacht dat het hier misschien wat mee te maken heeft maar helaas. wan -> lan werkt. lan -> wan -> lan werkt een aantal minuutjes.
Reputatie 1
Badge +1
Ben net thuis van vakantie en merk dat de loopback inderdaad niet meer werkt, heel vervelend, heb als noodoplossing ff de host file aangepast maar dit moet niet nodig zijn natuurlijk.

Zyxel P-2812HNU-F1  Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130130
Reputatie 1
Badge +1
Na een soft reboot werkt het weer.
Hier heb ik hetzelfde probleem, ik heb intern een mailserver draaien. Tot eergisteren draaide die secure Imap ik had regelmatig dat ik de mailserver van buitenaf niet kon bereiken. Ben even bezig geweeest heb portforwarding ingesteld voor normale IMAP alles werkte weer. Tot vanmiddag waarop hetzelfde probleem zich weer voordeed. Nu kon ik helemaal niet meer bij de mailserver komen. Na een (soft) reboot van de router kan ik weer gewoon van buitenaf bij de mailserver komen.

Tot januari had ik een abbonement bij KPN toen had ik deze problemen niet, het lijkt me geen probleem met de mailserver. Gezien de problemen die ik over dit probleem lees op zowel gathering.tweakers.net als op dit forum denk ik dat het met de firmware op de router te maken heeft. Aangezien het met het veranderen van een poort of een reboot tijdelijk is opgelost lijkt het alsof er een buffer ofzo vol loopt. Wellicht worden bestaande connecties niet afgebroken.

Als ik hem vanaf de buitenkant niet kan benaderen dan kan ik de mailserver vanaf de binnenkant op de interne naam nog wel benaderen. Vanuit de binnenkant met de externe naam of ip adres kan ik hem niet benaderen.  Na een reboot van de router werkt dit wel weer. Het lijkt dus een probleem met de port forwarding te zijn.

Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware zonder dit probleem verspreid gaat worden. Tot die tijd rommel ik wat met de instellingen op de router wellicht vind ik een werkbare workaround...
Ook Zyxel laat het afweten, ze verwijzen me doodleuk terug van het kastje naar de muur. Telfort is verantwoordelijk voor de firmware, alle support op het modem gaat alleen via Telfort. Telfort geeft vervolgens geen enkele inhoudelijke reactie, niet via mail, niet via het forum en niet via de klantenservice. 

Ik sta op het punt dat ding definitief in de container te gooien, wat een waardeloze manier om klanten met problemen op te zadelen. 
Reputatie 1
Badge +1
Wanneer komt er een nieuwe "werkende" firmware??, word er nu op zijn zachtst gezegd een beetje lichtelijk gest**** van, kortom het word tijd.........

als die mannen/vrouwen die deze firmware schrijven nu op bijstand niveau ztten qua inkomen dan kan ik er ook inkomen, voor zoiets kan je niet hard werken, maar dit slaat echt alles.
Is er al nieuws? Het 2 maal per week herstarten van de router omdat dit niet werkt begint zo langzamerhand een beetje irritant te worden.
Badge +1
ik las in het andere topic dat er een nieuwe(re) variant van de firmware beschikbaar is.
Als het goed is krijg ik de vannacht gepuched en kan ik morgen gaan testen

edit: hebben die boeven hem net al meteen gepushed... alleen zit ik nu op mijn werk, dus vanavond/morgen testen of eea nu wel blijft werken.

huidige firmware: V3.11(TUE.5)-2_20130307
Ik ben ook benieuwd! 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Hier nog steeds V3.11(TUE.5)-2_20130130 maar we zullen zien of de nieuwe firmware beter werkt.
Reputatie 8
Badge +17
Hier nog steeds V3.11(TUE.5)-2_20130130 maar we zullen zien of de nieuwe firmware beter werkt.

Dit is volgens mij de nieuwste 
Reputatie 8
Badge +16
Dit is volgens mij de nieuwste

Nee, dit is de nieuwste...V3.11(TUE.5)-2_20130307 🆒

En voor de liefhebbers die deze willen hebben is een reset naar fabrieksinstellingen (geen back-up terugzetten) en wachten tot morgen de oplossing
Badge +1
V3.11(TUE.5)-2_20130307 inderdaad

Reageer