beantwoord

P-2812HNU-F1 modem kapot?

Badge
Beste Telfort,

Ik vermoed dat mijn P-2812HNU-F1 modem kapot is. Nadat ik het modem reset, werkt deze gedurende enige tijd (half uurtje misschien), daarna stopt internet met functioneren en loopt de tv ook vast (blauwe popup over het scherm dat de verbinding is verbroken). Het modem reageert op dit moment alleen nog op een ping, de webinterface is niet meer bereikbaar. Ik heb ook de ssh toegang tot het modem aangezet, ook hier geeft het modem geen reactie meer op. De huidige firmware versie is V3.11TUE8, ik heb het modem ook al een factory reset gegeven. Het probleem blijft zich echter helaas voordoen. De lampjes op het modem doen niet vermoeden dat er daar een probleem zit. Kan ik nog iets proberen of een nieuw modem krijgen?

Met vriendelijke groet,
Ron
icon

Beste antwoord door Stephen 7 april 2016, 14:32

Bedankt voor jouw gegevens Ron! Ik denk ook dat je dat je modem sterk aan vervanging toe is. Een nieuw exemplaar wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Ik verneem dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Badge +1
Ik had dit topic nog niet gezien. Ik heb precies dezelfde problemen. Zelfde firmware versie TUE8 en dezelfde verschijnselen.
De verschijnselen zijn rond 4 april begonnen. De firmware versie TUE8 draait er al langer op.

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/wegvallend-internet-modem-heeft-kuren-zyxel-p2812-56262
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ron, spijtig om te vernemen dat je modem vermoedelijk defect is. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

@jodokus,

Zie mijn reactie in jouw topic.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Ron! Ik denk ook dat je dat je modem sterk aan vervanging toe is. Een nieuw exemplaar wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Ik verneem dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ron, ik zie dat je het nieuwe modem hebt aangesloten. Ik ga ervan uit dat de problemen hiermee zijn verholpen. Op dit topic plaats ik een slotje.