P-2812HNU-F1 en nieuwe firmware: V3.11(TUE.5)-3

• 11 juni 2013
  • 26 reacties
  • 8588 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi,

Gisterennacht kreeg ik nieuwe firmware in mijn P-2812HNU-F1 en wel versie V3.11(TUE.5)-3. 
Met deze update lijken mijn problemen met een IPSec tunnel naar mijn werk opgelost. Waar hij de tunnel vroeger niet langer dan 3 tot 5 minuten kon openhouden blijkt deze nu al de gehele dag actief. Ook lijkt de modem sneller te reageren in de web interface. Denk dat ze dat ook hebben aangepakt.

Voor nu heb ik weer een stabiele verbinding met mijn werk. Probleem zat hem in het vernieuwen van de key in de phase 1 van de tunnel. Dat gebeurd om de zoveel tijd en waar mijn firewall op de zaak er wel mee overweg kon, kon de modem het thuis niet.

Nieuwe ontwikkelingen zal ik posten. Ik wil de medewerkers van Telfort danken voor hun geduld en medewerking in deze.

Jeroen

26 reacties

Hallo,

Waar vind ik deze nieuwe Firmware?
Reputatie 8
Badge +16
Dit is een beta versie die nog getest moet worden. Zodra deze goed bevonden is wordt deze automatisch gepushed door de Telfort server.

@Jeroen:
Zijn er nog afspraken met jouw gemaakt over het rapporteren van resultaten?
Reputatie 1
Badge
Tuut-Tuut, ja er zijn afspraken over de vorderingen en testresultaten: ik rapporteer wekelijks mijn bevindingen echter kan sinds dat we de tunnel startten  op de 11de niets ontdekken en de tunnel is ook nog steeds op. Ook na een "****-up" van Unet aan de kant van mijn werk kwam de tunnel weer netjes in de lucht.
Deze week slaan we over tenzij er iets gebeurd, anders spreken Telfort en ik elkaar volgende week weer.

Ondanks dat dit Beta is, is het bijzonder stabiel en ik vind ook dat de interface betere preformance geeft. Apparaten worden sneller weergegeven in het overzichtsscherm bijvoorbeeld.

Jeroen
hier is niew versie gisteren  wel V3.11(TUE.5)-2_20130819

En blijven de poorten nu wel open staan..?

enterprise ,ik ben blij nue de poorten nu is open is stabiel ook 
Reputatie 8
Badge +10

enterprise ,ik ben blij nue de poorten nu is open is stabiel ook 

Ah, dat is mooi.
Dan lijkt jou probleem opgelost.
Badge
Goede dag.
Bij mij tevens problemen met VPN die na enkele minuten down gaat. Wat is er voor nodig om een update te krijgen? Op verzoeken via de telefoon, e-mail en deze forum reageert Telfort niet.
ik  hoop het  thanks, ik blijf online meer dan  3 uur zonder reset de mdem  is echt goed thankss
Reputatie 8
Badge +17
applausje, dan maar?
Reputatie 8
Badge +10

Ik denk dat dit goed is, maar nu dat de nieuwe versie van V3.11 (TUÉ.5)-2_20130819 is beter dan de andere version of c is hetzelfde mercii moet nog een beetje wachten om te zien dank u
Reputatie 8
Badge +10
Ik denk dat dit goed is, maar nu dat de nieuwe versie van V3.11 (TUÉ.5)-2_20130819 is beter dan de andere version of c is hetzelfde mercii moet nog een beetje wachten om te zien dank u

Graag gedaan.
Ik weet niet of deze versie beter is dan de vorige maar ik neem aan dat een nieuwe firmware altijd verbeteringen heeft ten opzichte van de vorige versie.
ok ik zee tot nue 2 uur  is goed maar morgen ik weet niet 
Reputatie 8
Badge +10
ok ik zee tot nue 2 uur  is goed maar morgen ik weet niet 

Afwachten maar... ;)
Vertel hier binnenkort maar of het nog werkt.
ok thankss
Reputatie 1
Ben benieuwd wanneer deze firmware naar de rest van de gebruikers wordt uitgerold.:D
Badge
@Henk,

Kan jij iets over de status zeggen?
Reputatie 1
Badge
Goede dag.
Bij mij tevens problemen met VPN die na enkele minuten down gaat. Wat is er voor nodig om een update te krijgen? Op verzoeken via de telefoon, e-mail en deze forum reageert Telfort niet.

Ik hen intensief contact gehad met Telfort/KPN en draai nu nog steeds op de BETA. Misschien kun je aangeven dat je ook naar versie V3.11(TUE.5)-3 wil?
Reputatie 1
Inderdaad, ben wel benieuwd naar de status hiervan en of development hem mogelijk al gaat uitrollen;)
Badge
Hoe is de ervaring met de beta firmware inmiddels? Kunnen we de def. versie al verwachten 😉
Reputatie 1
Badge
Alleen vanmorgen had ik geen verbinding maar kon niet zien of dat te maken had met mijn firewall in Almere of mijn Zyxel in Breda.
Nadat ik de FW in Almere een dreun gegeven heb op IPSec niveau was alles weer dat wat het moet zijn: een snelle stabiele verbinding.
Ik weet niet wanneer ze de release gaan uitrollen en bij wie als eerste. Ik hoop dat er voor velen op dit forum oplossingen zijn voor de veelal varierende problemen.
Badge +1
Ik heb onlangs een firmware update gehad van versie: V3.11(TUE.5)-2_20130819
Is dit de voorloper van V3.11(TUE.5)-3  ??
Beste, op het moment heb ik Firmware Version : V3.11(TUE.5)-2_20130130.
Echter zit ik niet op het telfort netwerk, ik zou graag de firmware updaten is deze ergens te downloaden? Of kan deze worden toegestuurd?
Bij voorbaad dank.
Reputatie 8
Badge +16
Als je een 2812-modem hebt met een Telfort-firmware dan kun je alleen een firmware-update krijgen door het modem in routed mode aan te sluiten op het Telfort netwerk... of op één van de andere netwerken waar ze deze modems met deze firmware variant gebruiken.

Ik neem aan dat je nog een Telfort abonnement hebt waar het modem bij uitgeleverd is?
Ik neem aan dat je nog een Telfort abonnement hebt waar het modem bij uitgeleverd is?

Nee, heb het modem overgenomen. Zelf geen telfort abonnement.

Reageer