beantwoord

P-2602h-d3a defect

• 6 april 2013
  • 11 reacties
  • 3696 keer bekeken

Hoi,

gisteravond/nacht heeft m'n modem het begeven. rond 23:00u (zo uit het hoofd) hield internet ermee op terwijl alles in het webinterface er nog wel goed uitzag. Na herstarten van het modem kom ik totaal niet meer in het webinterface, pingtijden zijn ook zo'n 500 á 600 msec.
Heb nu een leenmodem, dus kan internetten, maar had de 2602 graag vervangen.

mvrgr
icon

Beste antwoord door Henk 12 april 2013, 09:51

@aardbei,

Excuus voor de late reactie, ik heb je een vervangend exemplaar verstuurd. Binnen enkele dagen kun je het modem verwachten.

Het gaat om de ZyXEL 2602HW-D3A.

Henk
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je trouwens ooit overwogen ISDN op te zeggen?
Jawel, maar destijds kostte het geld om over te stappen naar analoog, weet niet hoe het nu is?
Het enige ongemak dat ik er nu trouwens van heb is een iets minder courant modem...
Reputatie 6
Badge +7
En dure kosten denk ik. je kunt het gewoon Isdn opzeggen en Telfort vragen om er een gewone lijn van te maken. (met verlening van Contract moet dat mogelijk zijn)
Kosten zijn 0 (ik betaal gewoon voor m'n telfort abo, verder niet), de isdn diensten zijn er al jaren af 😉
Reputatie 6
Badge +7
Oh ok dan hoeft het niet uiteraard.
Reputatie 8
Badge +16
Kosten zijn 0 (ik betaal gewoon voor m'n telfort abo, verder niet), de isdn diensten zijn er al jaren af ;)

Volgens mij is een migratie dan redelijk eenvoudig.

De meeste kosten zaten destijds in het overzetten van een vast KPN-nummer van ISDN naar analoog. Dat kostte destijds 75euro (of was het nog gulden?). Daarnaast moest dan eerst de lijn vrij worden gemaakt van ADSL.

Maar als je geen ISDN meer gebruikt dan hoef je alleen maar overgezet te worden naar een andere DSLAM in de wijkkast of centrale. En bij jou thuis een nieuw modem neerzetten.

Wellicht kan Telfort Webcare je adviseren over de mogelijkheden.
Ik heb de indruk dat deze modem omwissel aanvraag in het zwarte ronde archief verdwijnt, vandaar graag nogmaals onder de aandacht.
Kort maar krachtig, m'n modem is kapot, heeeeeelp ik heb een nieuwe nodig, kan me nu redden met een leenmodem...
Badge
Heb je geen tweede aderpaar beschikbaar? Zo ja kan Henk je daarheen "verhuizen" met een nieuw modem. Krijg je gelijk sneller internet van, ADSL (of zelfs VDSL) over POTS is altijd sneller dan ADSL over ISDN 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Als er géén line-sharing meer is, kan je gewoon je Abonnement verlengen naar 1 van de 3 keuzes via "Mijn Telfort", volgens mij gaat dan de hele migratie "vanzelf"...
Mag ik even inbreken?

Ik begrijp de goedbedoelde intenties, maar laat ik duidelijk zijn, het eerstkomende jaar ga ik niet over op vdsl resp. analoge aansluiting, en waarom niet:

1. Ik heb specifiek voor m'n adsl aansluiting reservemaatregelen getroffen, denk niet dat telfort me een analoog reservemodem geeft.
2. vdsl overgang wijzigt m'n vaste telefonievoorwaarden, daar moet ik even induiken maar niet nu.
3. m'n adsl2 modem over isdn is ingetrained op écht de maximale snelheid van 20/1 over snelheid heb ik niets te klagen.

Dus alstublieft, mag ik gewoon een ander adsl2 isdn modem, want m'n huidige is zo dood als een pier...
Reputatie 4
Badge +3
@aardbei,

Excuus voor de late reactie, ik heb je een vervangend exemplaar verstuurd. Binnen enkele dagen kun je het modem verwachten.

Het gaat om de ZyXEL 2602HW-D3A.

Henk

Reageer