Overzetten e-mailadres XMS naar Telfort

• 22 oktober 2015
  • 41 reacties
  • 2027 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Gisteren (21 oktober) ontving ik van Telfort een e-mail met daarin de mededeling dat mijn XMS e-mailadres wordt overgezet naar Telfort. Ik zou hier niets voor hoeven doen, omdat het overzetten van mijn e-mailadres met bijbehorende instellingen automatisch zou gaan. Vandaag (22 oktober) heeft dit allemaal plaatsgevonden. Nou gebruik ik op mijn computer Outlook van Office 2007 en die haalde na de migratie geen mail meer binnen, er werd me opnieuw naar mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Deze moest ik aanpassen. Ook de instellingen voor de in- en uitgaande mailservers bleken te zijn gewijzigd. Nadat ik alles zelf handmatig opnieuw heb geconfigureerd, werkt het weer. Mijn oude XMS e-mailadres kan ik dus nog wel gebruiken, maar in Office Outlook alleen met de nieuwe instellingen van telfortglasvezel (in mijn geval). Dat deze migratie wel degelijk gevolgen heeft voor de configuratie van Outlook, is door Telfort niet vermeld. Wellicht kan dit alsnog worden gedaan, om een hoop onduidelijkheid en problemen weg te nemen.

41 reacties

Bedankt voor je antwoord, ik laat het morgen weten
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Kaatje! Je wordt meestal binnen enkele dagen teruggebeld als dit is toegezegd. Het is hoe dan ook fijn dat het weer goed werkt op jouw telefoon. Welke melding krijg je precies in jouw e-mailclient (Outlook bijvoorbeeld)? Het kan zijn dat de mail die wordt binnengehaald door jouw telefoon niet meer binnenkomt in je e-mailclient omdat deze al binnen gehaald is. Werkte het voor de migratie, los van elkaar, wel op beide apparaten?
Hetzelfde probleem bij omzetten mail XMS naar Telfort; mail versturen lukte wel, binnen halen niet, en voortdurend pop-ups met verzoek gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Kon wel mail zien via webmail van XMS.
Met behulp van klantenservice Telfort is de zaak vlot getrokken, wat nog niet meeviel, het probleem bleef maar terug komen na afsluiten en opnieuw openen outlook. Wat we uiteindelijk gedaan hebben;
- In accountinstellingen van Outlook voor ieder account bij gebruikersnaam het betreffende emailadres opgeven ipv alleen een naam (wat bij ons oorspronkelijk zo stond)
- Alle wachtwoorden (ook die van de aliassen) opnieuw ingevuld, zowel bij de instellingen van Telfort als in outlook bij accountinstellingen
- SMTP adres veranderd van XMS naar smtp.telfortglasvezel.nl (maar dat moet eigenlijk niet uitmaken)

GEWELDIG! DAT WAS HET HELE EIEREN ETEN!! DANKJEWEL JOSEFINE!! Probleem opgelost. Ook bij mij, na eerst een slapeloze dag en nacht achter mijn computer te hebben doorgebracht om ervoor te zorgen dat ik weer via office outlook mijn mail zou kunnen verzenden en ontvangen. Superstom van Telfort om dat niet in de brief te vermelden.
Hoi Kaatje! Je wordt meestal binnen enkele dagen teruggebeld als dit is toegezegd. Het is hoe dan ook fijn dat het weer goed werkt op jouw telefoon. Welke melding krijg je precies in jouw e-mailclient (Outlook bijvoorbeeld)? Het kan zijn dat de mail die wordt binnengehaald door jouw telefoon niet meer binnenkomt in je e-mailclient omdat deze al binnen gehaald is. Werkte het voor de migratie, los van elkaar, wel op beide apparaten?

Volgens de meneer van de helpdesk, zou hij mij bellen zodra hij mijn mail weer aan de gang had... Hij ging er vanuit dat dit voor t weekend zou gaan lukken. Ik haal met mijn mobiel de berichten niet van de server af, dus die zouden gewoon binnen moeten komen bij outlook. In Outlook komt gewoon NIETS binnen, vanmorgen met helpdesk een half uur bezig geweest, ook met teamviewer, mijn instellingen waren al goed, helpdesk snapte ook niet waarom t niet binnen kwam... Ik mis gewoon nog steeds (belangrijke) mail...
Reputatie 1
Badge
Hier nog steeds geen e-mail op thunderbird en IPAD. Kan ook niet inloggen op webmail.
wel e-mail op android telefoon zonder aanpassingen.
Badge
@ Michael - Telfort
zie bijlage
Er is tijdens de 'migratie' een probleem aan het licht gekomen die wij inmiddels ook hebben gerapporteerd op de website. Kan eenieder aan mij mededelen wat nu de status is op locatie en of er nog andere vragen, op- of aanmerkingen zijn? Vanzelfsprekend mijn oprechte excuses voor dit ongemak.

XMS mail werkt bij mij niet. Live mail blift zeuren dat ik een fout wachtwoord heb, DIEPE ZUCHT. Nee, ga jullie niet bellen, heb al genoeg belkosten gemaakt afgelopen keer vanwege email problemen. Heb het helemaal gehad met deze ellende.
Badge
@ Michael - Telfort,

Ik kan nog steeds geen mail verzenden en ontvangen 😠
Reputatie 1
Badge
Ok, ik zat dus met hetzelfde probleem, mijn oplossing was heel simpel, maar heeft wel even geduurd voordat ik het zag.

Toen zag ik dus ineens een verschil in de gebruikersnaam, een klein verschil maar toch,.. wat is er dan anders, wel ik zal even een voorbeeld noemen, de gebruikersnaam was eerst altijd bijv. bramvanlaren . Dat is nu ineens veranderd in bram.vanlaren
Waarom nu ineens het puntje?? Wel, de gebruiker zijn email adres is bram.vanlaren@xmsnet.nl

Tijdens de XMS naar Telfort migratie is er ergens denk ik iets mis gegaan.

Kijk dus even goed naar de nieuwe gebruikernaam en de oude en vergelijk deze met je emailadres.

Ik hoop dat deze oplossing ook voor andere werkt.
Reputatie 1
Ik zit met een migratie probleem van lijbrandt mail naar Telfort. Ook ik kreeg de mail dat alles overgezet zou worden en ik hoefde NIETS te doen. Er staat duidelijk:
Wat blijft gelijk?
Uw e‑mailadres
Uw e‑mail wachtwoord
Uw gebruikersnaam
Uw contacten
Uw instellingen voor het automatisch doorsturen van uw e‑mail
Uw huidige e-mail handtekening
Uw huidige geblokkeerde e‑mailadressen
De instellingen voor uw e‑mailprogramma (pop en smtp)

Nu gebruik IMAP aangezien ik de mail op verschillende apparaten verwerk en raadpleeg.
En inderdaad alles lijkt nog steeds te werken op een ding na. De Inbox synchroniseert niet meer na de migratie!
Ik gebruik overigens Outlook2013. Vreemde is dat op mijn mobiele apparaten dit wel gewoon werkt.

Toch de helpdesk maar even gebeld, en na verschillende instellingen geprobeerd te hebben nog altijd hetzelfde verhaal. Alle mappen worden gesynchroniseerd behalve de inbox?
En tenslotte krijg ik te horen dat telfort helpdesk IMAP niet meer ondersteund. Nou geweldig. Fijn zo'n gedwongen overstap 😞
Ok, ik zat dus met hetzelfde probleem, mijn oplossing was heel simpel, maar heeft wel even geduurd voordat ik het zag.

Toen zag ik dus ineens een verschil in de gebruikersnaam, een klein verschil maar toch,.. wat is er dan anders, wel ik zal even een voorbeeld noemen, de gebruikersnaam was eerst altijd bijv. bramvanlaren . Dat is nu ineens veranderd in bram.vanlaren
Waarom nu ineens het puntje?? Wel, de gebruiker zijn email adres is bram.vanlaren@xmsnet.nl

Tijdens de XMS naar Telfort migratie is er ergens denk ik iets mis gegaan.

Kijk dus even goed naar de nieuwe gebruikersnaam en de oude en vergelijk deze met je emailadres.

Ik hoop dat deze oplossing ook voor andere werkt.

Dat is hier dus het lastige, je moet erg goed kijken naar wat veranderd is, een verkeerd puntje en het werkt niet! Maar er ligt wel een kansje bij de gebruikersnaam voor mensen waar het niet lukt. Of je verwijderd in oulook je account en maakt hem opnieuw, gaat misschien net zo snel- en "onzichtbare" veranderingen ben je kwijt. In mijn geval was de gebruikersnaam niet gewijzigd, maar heb ik deze op aanraden klantenservice veranderd naar mijn emailadres, wachtwoorden vervangen door het oorspronkelijke webmailwachtwoord van XMS (dat onmogelijke ding van GD%djed etc.) tot en met in de Telfort instellingen. Daarna vervangen door een wat handzamer wachtwoord overigens.Maar dat was wel de truc. Fijn Cea dat het je geholpen heeft, vrees dat er niet 1 oplossing is.. en ik kan ook niet volgen wat nu de werkzame component was en de hele reeks zich herhalende acties.
ik ben na veel pijn en moeite zo ver dat ik op mijn laptop met outlook 2007 de mails weer binnen krijg, maar verzenden lukt nog altijd niet. ik heb de smtp server op smtp.telfortglasvezel.nl staan,maar het verzenden lukt me niet. iemand enig idee hoe dit op te lossen??
Bij mij werkt het weer, telefoon, en Outlook.
Echter was het wel nodig om op de telefoon (Android) het oude account te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

Gebruikersnaam was bij mij mijn oude emailadres????
Wachtwoord heb ik voor de zekerheid maar veranderd.

Voor de telefoon hetzelfde gedaan met WW en inlognaam, daarna de instellingen via de site van Telfort gevolgd voor instellen mail op telefoon.

Misschien hebben anderen hier iets aan.

Groetjes Remco
Reputatie 1
Er is tijdens de 'migratie' een probleem aan het licht gekomen die wij inmiddels ook hebben gerapporteerd op de website. Kan eenieder aan mij mededelen wat nu de status is op locatie en of er nog andere vragen, op- of aanmerkingen zijn? Vanzelfsprekend mijn oprechte excuses voor dit ongemak.
Reputatie 1
Goede middag,
Tijdens de migratie van XMSnet naat Telfortglasvezel is er iets mis gegaan.
Ik heb twee e-mailadressen te weten ...@xmsnet.nl en ...@vathorstnet.nl beide e-mailadressen zouden worden meegenomen naar Telfort. Om de wachtwoorden te kunnen bewerken van beide e-mailadressen moet ik volgens de instructie handelen zoals vermeld op XMS-Webmail site.
Instructie wachtwoord wijzigen in Mijn Telfort
Stap 1: Log in op Mijn Telfort
Stap 2: Ga in het overzicht naar 'Instellingen' en dan 'E-mail'
Stap 3: Selecteer de mailbox waarvan je het wachtwoord bent vergeten
Stap 4: Klik in hetzelfde scherm op 'Wachtwoord wijzigen'
Stap 5: Vul het nieuwe wachtwoord in
Stap 6: Klik op 'Wijzig wachtwoord'
Helaas worden mijn beide e-mail adressen niet genoemd in de mailbox, wel heb ik de beschikking over beide e-mail adressen en kan ik verzenden en ontvangen. Ik heb een mailtje verzonden aan Telfortklantenservice maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Hebben meerdere klanten van Telfortglasvezelnet deze migratieproblemen?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi lordlister! Da's raar inderdaad! Inhoudelijk kan ik hier zo geen reactie op geven. Geef in een privévenster even aan om welke adressen het precies gaat, dan zoek ik dit tot op de bodem voor jou uit. 🙂

Reageer