Overzetten e-mailadres XMS naar Telfort

• 22 oktober 2015
  • 41 reacties
  • 2025 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Gisteren (21 oktober) ontving ik van Telfort een e-mail met daarin de mededeling dat mijn XMS e-mailadres wordt overgezet naar Telfort. Ik zou hier niets voor hoeven doen, omdat het overzetten van mijn e-mailadres met bijbehorende instellingen automatisch zou gaan. Vandaag (22 oktober) heeft dit allemaal plaatsgevonden. Nou gebruik ik op mijn computer Outlook van Office 2007 en die haalde na de migratie geen mail meer binnen, er werd me opnieuw naar mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Deze moest ik aanpassen. Ook de instellingen voor de in- en uitgaande mailservers bleken te zijn gewijzigd. Nadat ik alles zelf handmatig opnieuw heb geconfigureerd, werkt het weer. Mijn oude XMS e-mailadres kan ik dus nog wel gebruiken, maar in Office Outlook alleen met de nieuwe instellingen van telfortglasvezel (in mijn geval). Dat deze migratie wel degelijk gevolgen heeft voor de configuratie van Outlook, is door Telfort niet vermeld. Wellicht kan dit alsnog worden gedaan, om een hoop onduidelijkheid en problemen weg te nemen.

41 reacties

Hier precies hetzelfde, maar wat ik ook probeer.... (oude gegevens, nieuwe gegevens, nieuw wachtwoord aan proberen te maken, het maakt allemaal niets uit....)
Volgens de mail zouden gebruikers er niets van merken... Had die zin maar weggelaten, dan had ik uit voorzorg mensen naar een ander mailadres kunnen doorverwijzen... Ik krijg de hele dag nog geen mail binnen (nu nog steeds niet)
Je zal maar net ergens op zitten te wachten 😞 (BOOS!!!)

Ik ben 8 jaar een zeer tevreden klant van xmsnet, nooit problemen... tot op die ene dag... dat alles over ging naar Telfort.... Nog nooit zoveel storingen en ongein meegemaakt.... Krijgen we nog meer van die grappen? Dan kan ik er vast rekening mee houden! 😠
Gisteren (21 oktober) ontving ik van Telfort een e-mail met daarin de mededeling dat mijn XMS e-mailadres wordt overgezet naar Telfort. Ik zou hier niets voor hoeven doen, omdat het overzetten van mijn e-mailadres met bijbehorende instellingen automatisch zou gaan. Vandaag (22 oktober) heeft dit allemaal plaatsgevonden. Nou gebruik ik op mijn computer Outlook van Office 2007 en die haalde na de migratie geen mail meer binnen, er werd me opnieuw naar mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Deze moest ik aanpassen. Ook de instellingen voor de in- en uitgaande mailservers bleken te zijn gewijzigd. Nadat ik alles zelf handmatig opnieuw heb geconfigureerd, werkt het weer. Mijn oude XMS e-mailadres kan ik dus nog wel gebruiken, maar in Office Outlook alleen met de nieuwe instellingen van telfortglasvezel (in mijn geval). Dat deze migratie wel degelijk gevolgen heeft voor de configuratie van Outlook, is door Telfort niet vermeld. Wellicht kan dit alsnog worden gedaan, om een hoop onduidelijkheid en problemen weg te nemen.

Hallo Czar,

Kun je vertellen welke settings je genrukt hebt om de zaak weer vlot te krijgen?
Weet ook iemand de instellingen voor tablet of smartphone? E-mail werkend, maar niet dankzij klant
service, zij beloven van alles...Maar afspraak of terugbellen ho maar
Inmiddels heb ik de instellingen werkend... er komt alleen geen mail binnen.... 😞
hoop zoooo dat het nog ergens in de ether rond hangt....

Mailinstelling (bij bijv Outlook)
gebruik de inlognaam en wachtwoord (voor mail) uit de brief van Telfort.

POP is pop3.telfortglasvezel.nl
en SMTP is smtp.telfortglasvezel.nl
Hetzelfde probleem bij omzetten mail XMS naar Telfort; mail versturen lukte wel, binnen halen niet, en voortdurend pop-ups met verzoek gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Kon wel mail zien via webmail van XMS.
Met behulp van klantenservice Telfort is de zaak vlot getrokken, wat nog niet meeviel, het probleem bleef maar terug komen na afsluiten en opnieuw openen outlook. Wat we uiteindelijk gedaan hebben;
- In accountinstellingen van Outlook voor ieder account bij gebruikersnaam het betreffende emailadres opgeven ipv alleen een naam (wat bij ons oorspronkelijk zo stond)
- Alle wachtwoorden (ook die van de aliassen) opnieuw ingevuld, zowel bij de instellingen van Telfort als in outlook bij accountinstellingen
- SMTP adres veranderd van XMS naar smtp.telfortglasvezel.nl (maar dat moet eigenlijk niet uitmaken)
mail werkt nog steeds niet, al heel veel tijd ingestoken, maar blijft hopeloos. Instellingen op IPad krijg ik niet goed, mail wordt niet opgehaald of verstuurd. Ook inloggen (zoals ze vandaag bij de klantenservice aanraden) via webmail.xmsnet.nl lukt niet.

Via "mijn Telfort" wachtwoord van e-mailadres aangepast zodat ik zeker weet dat het niet aan het wachtwoord ligt. Maar ook met een nieuw wachtwoord kan ik nergens bij mijn mail komen.

drie keer klantenservice gebeld, mail contact met Telfort over en weer, maar nog steeds niks. Wat moet ik doen?? Baal ongelofelijk, wat een frustratie die overstap van xms naar Telfort zeg...:@
Lizel., heb je als gebruikersnaam voor de webmail je (hoofd) emailadres ingevuld? Is ooit veranderd bij XMS. Bij mij kwam automatisch mijn oorspronkelijke gebruikersnaam te staan en daar deed hij het niet mee.
steeds 2x geprobeerd. 1x met e-mailadres en 1x met gebruikersnaam. werkten beiden niet
Vervelend! Helaas heb ik er niet heel veel verstand van verder, Wachtwoord van webmail en niet van "mijn XMS" (heb ik me zelf wel eens mee vergist)? Mijn man kon via zijn Ipad ook geen mail ophalen maar met instellen van nieuwe wachtwoord (in Telfort instellingen veranderd en bij accountinstellingen in emailprogramma) lukte het zojuist wel (hij moest wel emailprogramma afsluiten en opnieuw openen, daarvoor stonden de oude instellingen er gewoon weer).
Instellingen worden overgenomen, nee dus. Pop veranderd in telfortglasvezel, nog steeds geen succes. Dat en de andere administratieve missers heeft voor mij de beslissing genomen: as dinsdag belt ziggo me op met een aanbieding, ga ik op in, bye Telfort.
Heb vandaag van alles geprobeerd, ook mailen met Telfort via een andere provider. Dan komt er een standaard mededeling dat ze mij niet via dit mailadres kunnen helpen.... Jammer. Ik vertoef in het buitenland en heb geen zin om tegen hoge kosten met de servicedesk te gaan bellen.
Onderussen kan ik via webmail wel versturen, maar mail binnenhalen is er niet bij, ook niet via webmail.
Heeft iemand ondertusen het ei van Columbus gevonden?
Heb vandaag van alles geprobeerd, ook mailen met Telfort via een andere provider. Dan komt er een standaard mededeling dat ze mij niet via dit mailadres kunnen helpen.... Jammer. Ik vertoef in het buitenland en heb geen zin om tegen hoge kosten met de servicedesk te gaan bellen.
Onderussen kan ik via webmail wel versturen, maar mail binnenhalen is er niet bij, ook niet via webmail.
Heeft iemand ondertusen het ei van Columbus gevonden?

Helaas.... net via de technische dienst uitermate vriendelijk geholpen. Ik had alle instellingen goed aangepast, (hij heeft nog meegekeken via teamviewer) En het is een raadsel waarom er geen (oude) mail binnen komt....
Ik kan niet eens inloggen op webmail... Ik wordt gebeld, wanneer ze het probleem getackeld hebben.... Liefst voor t weekend nog... maar ben bang dat t kerst wordt... *zucht*
Reputatie 1
Badge
Hier ook geen inkomende mail en kan niet inloggen op webmail.
niet op pc win 8.1
niet op Ipad.
WEL op telefoon android.
gaat wel erg lang duren.
niet op pc win 8.1
niet op Ipad.
WEL op telefoon android.
gaat wel erg lang duren.

Maar komt er dan ook (oude) mail binnen?
Bij mij doet Outlook wel ophalen en verzenden, maar er komt niets binnen... geen oude, maar ook geen nieuwe mail.
Wat een geklooi weer. Zit te wachten op redelijk belangrijke mail, iemand die mij iets stuurt krijgt melding terug: "onbekende gebruiker" kan ook niet "Mijn telfort"op, blijft aangeven dat gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.
bij overige familieleden werkt de mail wel gewoon.
Er loopt al een vergelijkbaar topic. Daar reageert webcare ook in.

https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/inloggen-authenticatie-smtpxmsnetnl-veranderd-52467
Reputatie 1
Badge
niet op pc win 8.1
niet op Ipad.
WEL op telefoon android.
gaat wel erg lang duren.

Maar komt er dan ook (oude) mail binnen?
Bij mij doet Outlook wel ophalen en verzenden, maar er komt niets binnen... geen oude, maar ook geen nieuwe mail.

Ik krijg alleen zonder aanpassingen op mijn telefoon e-mail binnen.
Reputatie 8
Badge +2
Er is tijdens de 'migratie' een probleem aan het licht gekomen die wij inmiddels ook hebben gerapporteerd op de website. Kan eenieder aan mij mededelen wat nu de status is op locatie en of er nog andere vragen, op- of aanmerkingen zijn? Vanzelfsprekend mijn oprechte excuses voor dit ongemak.
Badge
Ik heb zelfde ontving ik van Telfort een e-mail met daarin de mededeling dat mijn Lijbrandt e-mailadres wordt overgezet naar Telfort. Ik zou hier niets voor hoeven doen, omdat het overzetten van mijn e-mailadres met bijbehorende instellingen automatisch zou gaan. Gisteren (22 oktober) heeft dit allemaal plaatsgevonden. Nou gebruik ik op mijn computer Outlook van Office 2013 en die haalde na de migratie geen mail meer binnen en kan ook geen mail verzenden.
Waarom gaat het bij Telfort nooit eens goed!!
Wat zijn de juist instellingen voor voor mijn Outlook2013 voor lijbrandt mail
Reputatie 8
Badge +2
Hoi BIMBA! Da's niet fijn! Wat is precies de foutmelding die je krijgt? Het zou inmiddels allemaal moeten werken.
Ik probeer nu al 2 dagen contact te krijgen met jullie. Vanochtend leek het even te lukken via Twitter, via privé bericht mail ik de benodigde gegevens. En vervolgens hoor ik niets meer. Bij ons werkt de mail nog steeds niet! Graag contact zodat dit opgelost kan worden. Overigens wilden wij gisteravond een film kijken via Videoland en dat gaf ook een foutmelding. Ik hoop niet dat het bedrag nu van de rekening wordt afgeschreven. Graag contact!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi bdejagerstokdijk! Wat ontzettend rottig dat de mail het bij jou nog niet doet. De onderstaande melding staat op onze storingspagina. Heb je deze al eens doorgenomen? Mocht het hierna niet werken dan verneem ik dit graag.

Bijna alle klanten kunnen weer inloggen zo als het hoort. Kun je nog niet inloggen, doorloop dan de volgende stappen:
Stap 1: Log in op Mijn Telfort
Stap 2: Ga in het overzicht naar ‘Instellingen’ en dan ‘E-mail’
Stap 3: Hier zie je je huidige inlognaam staan. Deze kan anders zijn dan je gewend bent, maar geeft wel toegang tot je mailbox.
Het werkt vandaag allemaal weer in Outlook, maar er is geen oude mail binnengekomen, waar zijn mijn berichten van gisteren gebleven?
Hiep hiep hoeraaa! Op mijn telefoon komt (zonder aanpassing) mijn mail binnen.... Bij Outlook helemaal niks...
Zou nog terug gebeld worden door Telfort...
Denk dat ik ipv wachten, mijn tijd beter kan besteden aan het zoeken van een andere provider...
Reputatie 8
Badge +2
Hey Felice! Goed om te vernemen dat het weer goed lijkt te werken. Eerder gestuurde mail komt nog binnen. Het kan zijn dat hier een vertraging in zit. Wil je het melden indien deze morgen alsnog niet binnen zijn (mail mag er namelijk in therie 72 uur over doen om aan te komen). Mijn excuus voor het ervaren ongemak in ieder geval.

Reageer