beantwoord

Overwatch: Failed to connect / packet loss

• 14 maart 2018
  • 84 reacties
  • 1788 keer bekeken

Ook ik heb problemen met (betrouwbaar) verbinding te maken met de Overwatch spelservers van Blizzard.

De boosdoener lijkt in mijn geval kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net te zijn. Zowel de trace vanaf mij naar de server als vice versa loopt bij die hub tegen tot wel 100% packet loss aan.

Ik schijn een v8 modem te hebben, en in het eerste topic waar ik naar link kreeg iemand uiteindelijk een v10 ter vervanging waarmee de problemen schijnbaar opgelost werden.

Is dit inderdaad een oplossing voor mijn verbindingsproblemen met de Overwatch servers? Zijn er andere oplossingen beschikbaar? Kan ik verder zelf nog iets doen om mijn probleem op te lossen of te minimaliseren?

Vergelijkbare topics:

https://forum.telfort.nl/internet-267/failed-to-connect-to-server-71309
https://forum.telfort.nl/internet-267/packet-loss-met-glasvezel-69509
https://forum.telfort.nl/internet-267/packet-loss-zorgt-voor-disconnects-69634

Verzamelde informatie:

Trace routes:

WinMTR reports:

http://eu-looking-glass.battle.net/

TRACEROUTE:
traceroute to 77.173.59.180 (77.173.59.180), 15 hops max, 60 byte packets
1 10.59.100.12 (10.59.100.12) 0.320 ms 0.291 ms 0.287 ms
2 37.244.25.131 (37.244.25.131) 0.583 ms 0.599 ms 0.634 ms
3 Blizzard (Blizzard) 1.519 ms 1.522 ms 1.647 ms
4 137.221.66.36 (137.221.66.36) 1.303 ms 1.336 ms 1.467 ms
5 137.221.77.72 (137.221.77.72) 0.796 ms 0.771 ms 0.791 ms
6 137.221.65.54 (137.221.65.54) 10.939 ms 10.776 ms 10.748 ms
7 37.244.10.34 (37.244.10.34) 10.739 ms 10.546 ms 10.581 ms
8 * * *
9 * * *
10 77-173-59-180.ip.telfort.nl (77.173.59.180) 17.212 ms 17.101 ms 17.101 ms

14/03/2018 17:06:24 UTC
--------------------

TRACEROUTE:
traceroute to 77.173.59.180 (77.173.59.180), 15 hops max, 60 byte packets
1 10.58.100.13 (10.58.100.13) 0.576 ms 0.553 ms 0.546 ms
2 37.244.24.130 (37.244.24.130) 0.834 ms 0.896 ms 0.958 ms
3 Blizzard (Blizzard) 1.407 ms 1.450 ms 1.486 ms
4 37.244.10.102 (37.244.10.102) 1.374 ms 1.398 ms 1.441 ms
5 37.244.10.34 (37.244.10.34) 1.426 ms 1.462 ms 1.494 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * 77-173-59-180.ip.telfort.nl (77.173.59.180) 4.442 ms 4.480 ms

--------------------

MTR:
Start: Wed Mar 14 17:06:24 2018
HOST: Blizzard Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- 10.59.100.12 0.0% 10 0.3 0.3 0.3 0.5 0.0
2.|-- 37.244.25.131 0.0% 10 0.7 0.6 0.5 0.7 0.0
3.|-- Blizzard 0.0% 10 1.6 1.4 1.3 1.6 0.0
4.|-- 137.221.66.36 0.0% 10 1.2 1.3 1.0 3.3 0.5
5.|-- 137.221.77.72 0.0% 10 1.0 0.9 0.8 1.0 0.0
6.|-- 137.221.65.54 0.0% 10 10.6 10.9 10.6 11.8 0.0
7.|-- 37.244.10.34 0.0% 10 10.7 10.8 10.7 11.1 0.0
8.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
9.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
10.|-- 77-173-59-180.ip.telfort.nl 10.0% 10 17.0 17.1 17.0 17.4 0.0

--------------------

MTR:
Start: Wed Mar 14 17:06:24 2018
HOST: Blizzard Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- 10.58.100.13 0.0% 10 0.4 0.3 0.2 0.5 0.0
2.|-- 37.244.24.130 0.0% 10 0.5 0.5 0.5 0.7 0.0
3.|-- Blizzard 0.0% 10 1.2 1.3 0.9 2.6 0.3
4.|-- 37.244.10.102 0.0% 10 1.1 1.2 1.0 1.6 0.0
5.|-- 37.244.10.34 0.0% 10 0.9 1.7 0.9 2.7 0.0
6.|-- kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net 70.0% 10 1.4 1.4 1.4 1.5 0.0
7.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
8.|-- 77-173-59-180.ip.telfort.nl 10.0% 10 4.3 5.3 4.1 12.4 2.6

--------------------

(Kan een mod mijn 2 reacties hieronder verwijderen?)
icon

Beste antwoord door Wieger DB 6 april 2018, 09:21

Hoi allemaal, na lang zoekwerk en ook achterhalen van de traces die jullie hier gepost hebben zijn alle routes in orde bevonden. Dat er in de traces 100% loss terugkomt, wordt verklaard doordat ICMP packets lagere prioriteit krijgen. De node is kwestie wordt gebruikt voor meerdere providers, deze zit namelijk dieper in het netwerk. Mijn collega's hebben op de PICE node in kwestie alle links naar NL-IX(Nederlandse Internet Exchange) nagelopen en daar geen loss terug gevonden. Het verkeer, dus ook jullie packets, wordt daar keurig doorgestuurd. Hierdoor rijst het vermoeden dat het probleem niet vanuit deze node komt en het ergens anders ontstaat. Bij de eerdere voorbeelden in de startpost, met uitzondering van de post van unkt, is er een node gevonden die niet naar behoren presteerde.

Daarom zijn wij erg benieuwd of een van jullie de mogelijkheid heeft om te testen via andere verbinding met WIFI buren/mobiele hotspot / andere PC of laptop zou dat meer inzicht kunnen geven. De uitkomsten van die traces en de gedragingen op die verbinding kunnen mijn collega's meer inzicht geven in waar het pijnpunt zich voordoet.
Bekijk reactie

84 reacties

Reputatie 8
Ik schijn een v8 modem te hebben, en in het eerste topic waar ik naar link kreeg iemand uiteindelijk een v10 ter vervanging waarmee de problemen schijnbaar opgelost werden.
Als je de traces in eerdere topics hebt doorgenomen, kun je zien dat de packet loss niet in de modem/router zit, maar een aantal hops erna. Ofwel, een modem/router is niet het apparaat wat het probleem veroorzaakt (of verbetering zou opleveren).
Als je de traces in eerdere topics hebt doorgenomen, kun je zien dat de packet loss niet in de modem/router zit, maar een aantal hops erna. Ofwel, een modem/router is niet het apparaat wat het probleem veroorzaakt (of verbetering zou opleveren).

Dat zou ik ook niet verwachten, desondanks werd het wel als oplossing aangegeven in het eerste topic waar ik naar link (wat ook het meest recente is dat ik heb kunnen vinden).

Ik ben geen expert, maar zou het niet kunnen dat een ander type modem via andere hubs verbinding zou kunnen maken, en daarmee de hub die voor problemen zorgt overslaat?
Reputatie 8
Andere hops in een trace, dat kun je juist zelf zien, in het gebruik van andere servers.
Zolang dezelfde worden getoond worden er geen andere gebruikt.
Andere hops in een trace, dat kun je juist zelf zien, in het gebruik van andere servers.
Zolang dezelfde worden getoond worden er geen andere gebruikt.

Waar heb je het over?

"Andere hops in een trace" - Welke trace heb je het over?
"dat kun je juist zelf zien" - Wat moet ik zelf zien?
"in het gebruik van andere servers." - Wat?
"Zolang dezelfde worden getoond worden er geen andere gebruikt." - Je meent het.

Serieus, ik ben vandaag 8 uur lang van het kastje naar de muur gestuurd geweest:

Eerst was Blizzard zo vriendelijk nadat ik voor de zoveelste keer alle informatie verzameld had in een ticket ik als respons kreeg: "We've identified that the cause of your problem lies with your ISP and recommend you take it up with them." om vervolgens het ticket te sluiten voordat ik kon vragen wat dan het probleem was.

Daarna Telfort gebeld. Poging 1. Na 10 minuten in de wacht te worden gezet na het probleem te hebben uitgelegd werd de verbinding verbroken zonder waarschuwing.

Poging 2. Na 20 minuten nogmaals het probleem te hebben uitgelegd, weer in de wacht gegooid, om mij vervolgens te vertellen dat het probleem bij KPN zit, en er bij Telfort niemand is die mij kan helpen.

KPN gebeld, probleem uitgelegd, samen hartelijk gelachen om (het gebrek aan) de service van Telfort. Maar ik moet toch echt bij Telfort zijn.

Poging 3. Na 20 minuten te hebben geluisterd naar "de wachttijd bedraagt meer dan één minuut" werd wederom de verbinding zonder waarschuwing verbroken.

Poging 4. Webchat. "Tsja, ik kan niets voor je doen, je moet bij het forum zijn."

Poging 5. Maak account voor het forum aan en leg mijn probleem (als leek) voor.

En dan kom je met dit? Met alle respect, ga ff iemand anders lopen vervelen. Of help, of doe het niet, ga niet zitten zeiken.
Een V10 ter vervanging van je V8 ga je niet krijgen.
Als er wat aan je V8 mankeert krijg je weer een V8:
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350

Als er iemand op het forum je kan helpen met soort problemen is het Babylonia.
Maar dan is wel handig als je de hulp niet zo bot afwijst. Zeker als je zelf zegt een leek te zijn....
Een V10 ter vervanging van je V8 ga je niet krijgen.
Als er wat aan je V8 mankeert krijg je weer een V8:
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350

Als er iemand op het forum je kan helpen met soort problemen is het Babylonia.
Maar dan is wel handig als je de hulp niet zo bot afwijst. Zeker als je zelf zegt een leek te zijn....

Ik heb geen enkele interesse in een V8 of V10. Ik ben alleen geïnteresseerd in een oplossing voor mijn probleem. De V10 werd als oplossing vermeld in het meest recente topic dat ik heb kunnen vinden waar de problematiek vergelijkbaar is met mijn probleem. Dan is het toch niet zo gek daar naar te vragen lijkt mij.

Ik ben vandaag al vaak (en lang) genoeg onbeschoft behandeld geweest. Bijdehand gedrag is dan ook niet aan mij besteed. Ik wijs geen hulp af, dat kan ook niet want hulp is tot nu toe nog nergens geboden.

Als ik vervolgens een legitieme vraag stel, en als antwoord komt daar een kromme slecht-Nederlandse zin op met een bijdehante toevoeging aan schiet me dat inderdaad vandaag het verkeerde keelgat in.

Tot nu toe niets dan slechte ervaringing met elk communicatie kanaal van Telfort.
Reputatie 8
...Met alle respect, ga ff iemand anders lopen vervelen. Of help, of doe het niet, ga niet zitten zeiken.
......
Als ik vervolgens een legitieme vraag stel, en als antwoord komt daar een kromme slecht-Nederlandse zin op met een bijdehante toevoeging aan schiet me dat inderdaad vandaag het verkeerde keelgat in.

Tot nu toe niets dan slechte ervaringing met elk communicatie kanaal van Telfort.

Ik geef je een legitiem en uiterst correct antwoord. (Ook al is hetgeen ik opper gewoon erg voor de hand liggend). Alleen wil je dat kennelijk niet als antwoord accepteren. En dat communicatiekanaal, ik ben helemaal niet van Telfort, maar gewoon een gebruiker die probeert hulp te bieden.

Eerder hierboven in de draad toon je zelf plaatjes met "trace routes".
Dan mag ik aannemen dat je weet waar je mee bezig bent, als ik het over een "trace" heb.

Elke regel toont een server (een "hop" genoemd ---> staat zelfs bovenaan letterlijk in die plaatjes genoemd ---> over a maximum of 30 hops).

Verder de vergelijkbare topics waar je in je eerste reactie naar verwijst, staan juist uitgebreide reacties van mijzelf beschreven om te proberen er dieper op in te gaan waar het probleem zou kunnen liggen. Met in die reacties verdere verwijzingen naar KPN met daar weer aanvullende reacties en antwoorden. Ga ik er vanuit dat je die topics eerst zelf hebt doorgenomen om meer inzicht te krijgen in hetgeen daar wordt uitgelegd over die packet loss, anders is het weinig zinvol daar naar te verwijzen.
(Ik denk eigenlijk niet dat er iemand anders op het Telfort forum daar dieper op is ingegaan).

Maar goed, als jij dat allemaal maar gezeik vind, zoek het dan maar mooi zelf uit.
Ik geef je een legitiem en uiterst correct antwoord. (Ook al is hetgeen ik opper gewoon erg voor de hand liggend). Alleen wil je dat kennelijk niet als antwoord accepteren. En dat communicatiekanaal, ik ben helemaal niet van Telfort, maar gewoon een gebruiker die probeert hulp te bieden.

Eerder hierboven in de draad toon je zelf plaatjes met "trace routes".
Dan mag ik aannemen dat je weet waar je mee bezig bent, als ik het over een "trace" heb.

Elke regel (een "hop" genoemd ---> staat zelfs bovenaan letterlijk in die plaatjes genoemd
---> over a maximum of 30 hops), toont een server.

Verder de vergelijkbare topics waar je in je eerste reactie naar verwijst, staan juist uitgebreide reacties van mij beschreven om te proberen er dieper op in te gaan waar het probleem zou kunnen liggen. Met in die reacties verdere verwijzingen naar KPN met daar weer aanvullende reacties en antwoorden. Mag ik aannemen dat je die eerst zelf bent doorgelopen, anders is het weinig zinvol daar naar te verwijzen.
(Ik denk eigenlijk niet dat er iemand anders op het Telfort forum daar dieper op is ingegaan).

Maar goed, als jij dat allemaal maar gezeik vind, zoek het dan maar mooi zelf uit.

Een aantal zaken:

1) "Andere hops in een trace, dat kun je juist zelf zien, in het gebruik van andere servers. Zolang dezelfde worden getoond worden er geen andere gebruikt"

Slaat wat mij betreft als een tang op een varken. Lees die eerste zin eens maar eens hard op.

Hoe is dat een antwoord op mijn vraag of een ander type modem ook een andere route krijgt toegewezen van punt A (mijn aansluiting) naar punt B (in mijn geval de OW spelservers)? M.a.w, ik vraag dus of modemtype invloed heeft op route.

Ik heb werkelijk geen enkel idee waar je op doelt. Maar goed, blijkbaar is het een legitiem en uiterst correct antwoord.

2) Dat jij niet van Telfort bent was al lang duidelijk. Het feit dat je via dit openbare kanaal de noodzaak voelt om commentaar te leveren zonder antwoord te geven op een specifieke vraag maakte dat wel duidelijk. Dus maak je geen zorgen, hierover bestaan geen misverstanden.

3) Het feit dat ik een trace kan uitvoeren als ik het IP adres van de bestemming ken wil niet zeggen dat ik diepgaande kennis heb van alles wat daarmee gemoeid is. Ik heb simpelweg de informatie verzameld die mij is gevraagd te verzamelen.

4) Ik refereer aan 3 topics die ik heb kunnen vinden die lijken te gaan over hetzelfde of vergelijkbare probleem als dat ik ondervind. In slechts 1 van die 3 topics werd aangegeven dat het probleem opgelost is, na een modem wissel.

Nee, ik ga dan niet elke afbeelding, lijst of commentaar doorspitten en vergelijken met mijn eigen. Er is nergens een indicatie te lezen dat (behalve de eerder gemelde modem wissel) welke handeling of aanpassing aan de kant van de gebruiker dan ook invloed heeft op het probleem, laat staan heeft bijgedragen aan een oplossing.

5) Het probleem heb ik al kunnen identificeren tot bij een specifiek punt van KPN, kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net. Traces vanaf mijn kant naar spelserver en vice versa laten allemaal op dat punt in de route een afwijking (packet loss) zien. Ook als leek snap ik dat als het op dat specifieke punt afwijkt, daar iets mis gaat. Ik heb geen enkel idee wat dat dan kan zijn, maar dat hoef ik ook niet te weten. Ik kan daar toch niets mee. Ik ben niet geïnteresseerd in zaken die buiten mijn invloed liggen.

Het is blijkbaar een vaker voorkomend probleem (vandaar mijn referentie aan eerdere topics), dus mag ik aannemen dat het bij Telfort bekend is. Refereren aan andere vergelijkbare situaties zou misschien zelfs kunnen helpen mijn probleem te herkennen of op te lossen als dat bij anderen eerder ook is gelukt. Of op z'n minst de urgentie te verhogen indien dat nog niet het geval is.
Reputatie 8
1) "Andere hops in een trace, dat kun je juist zelf zien, in het gebruik van andere servers. Zolang dezelfde worden getoond worden er geen andere gebruikt"

Slaat wat mij betreft als een tang op een varken. Lees die eerste zin eens maar eens hard op.

Slaat helemaal niet als een tang op een varken, als je zelf in een reactie ervoor oppert een andere modem/router te gebruiken, waarbij je suggereert dat dat de oplossing zou zijn.

Of met andere woorden, met het gebruik van een andere modem/router, als je dan alsnog weer een trace route maakt en vergelijkt met de eerdere trace, en het toont dezelfde hops en servers is er geen verschil in de route met gebruik van die andere modem/router. Is er wel verschil zie je het ook.
Je moet zaken wel in de juiste context lezen. Maar daar heb je kennelijk moeite mee.

Nee, ik ga dan niet elke afbeelding, lijst of commentaar doorspitten en vergelijken met mijn eigen.
Dat mag je helemaal zelf weten. Het is niet mijn probleem, maar het jouwe.
Wil je er dus meer kennis van op willen steken zul je er dus zelf tijd en energie in moeten steken.
Maar ik heb het voor nu wel gezien. Succes.
Slaat helemaal niet als een tang op een varken, als je zelf in de reacties ervoor oppert een andere modem/router te gebruiken, waarbij je suggereert dat dat de oplossing zou zijn.

Of met andere woorden, met het gebruik van een andere router, als je dan alsnog weer een trace route maakt en vergelijkt met de eerdere trace, en het toont dezelfde hops en servers is er geen verschil in de route met gebruik van die andere modem/router. Is er wel verschil zie je het ook.

Ik suggereer niets. Dat heeft iemand anders al gedaan. Ik vraag of het waar is of niet. Het antwoord is daarop ja of nee. Niet een kromme zin.
Ik heb geen extra router. Ik heb geen ander modem. Ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal. Jij doet aannames op basis van weet-ik-veel, of je loopt op zaken vooruit.

Dat moet jezelf weten. Het is niet mijn probleem, maar het jouwe.
Wil je er dus meer kennis van op willen steken zul je er dus zelf tijd en energie in moeten steken.

Hoe vaak moet ik nog zeggen niet geïnteresseerd te zijn in wat er zich op ISP-niveau afspeelt? Ik ben een klant. Ik betaal voor een service. Die service wordt niet geleverd. Dat is het probleem van de provider, niet van mij. Als het probleem niet wordt opgelost zal ik op zoek gaan naar een andere.
Reputatie 8
Ik heb geen extra router. Ik heb geen ander modem. Ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal.
Dat vergelijkingsmateriaal is nu juist zeer uitvoerig terug te vinden in reacties/draadjes waar je eerder zelf naar verwijst. Door die te lezen weet je wat je wel en niet kunt verwachten.
Dat vergelijkingsmateriaal is nu juist uitvoerig terug te vinden in reacties/draadjes waar je eerder naar verwijst.
Prima.

Als je vanaf je eerste reactie weigert om direct antwoord te geven op een concrete vraag zegt dat veel over je. Ik stel een duidelijke ja/nee vraag in mijn allereerste post, of een modem wissel invloed heeft op route.

Je hebt niks anders dan er omheen geluld. Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Bijdehand gaan zitten doen helpt echt niet, behalve dat ik me afvraag waarom Telfort mensen zoals jij toestaat dit forum te bevolken. Ik dacht dat dit forum, behalve voor werknemers van Telfort, ook bevolkt werd door mensen met inzicht en/of kennis van zaken. Nu weet ik dat dat blijkbaar ook door trolls gebeurt.

Blijkbaar heb je zo'n hoge dunk van jezelf dat als een 'dom iemand' zoals ik zo ver beneden je niveau vragen zit te stellen, je niet het fatsoen kan opbrengen daar simpel en direct antwoord op te geven.

Er is 1 topic waarin er over een modem wissel werd gesproken. Dat was een van de laatste berichten in dat topic. Er is daarna niet een nieuwe trace route gepost sinds er vermeld werd dat het probleem is opgelost. Ook is nergens het exact zelfde adres te vinden als waar het in mijn eigen traces mis gaat (wel 1 die er erg op leek). Ik weet net genoeg van internet dat niet identiek meestal iets heel anders kan betekenen. Dus m.a.w. of dat relevant is of niet weet ik niet.

Door die te lezen weet je wat je wel en niet kunt verwachten.

Pardon?

Ik ben een klant, die een dienst afneemt.

Ik verwacht dat die dienst geleverd wordt. Ik verwacht dat er iemand van Telfort excuses komt maken voor 1) het niet leveren van de dienst die afgenomen wordt en het probleem z.s.m oplost en mij daarover informeert.

Het is absoluut van de gekke dat als ik als klant van Telfort contact opneem met de helpdesk, ik afgewimpeld wordt en doorgestuurd wordt naar de helpdesk van KPN terwijl dit dus blijkbaar een al langer bestaand/voorkomend probleem is. Dan mij doodleuk verteld wordt dat er niemand in de organisatie van Telfort mij hierover te woord kan staan.

Ik hoef m'n huiswerk niet te doen, ik zit niet meer op school.
Reputatie 8
De fout ligt helemaal bij jezelf door mij eerder zonder reden af te zeiken (letterlijk !!).

Er kunnen altijd zaken over en weer verkeerd worden begrepen. Dan is het een kwestie van gewoon je fatsoen houden en vragen wat je dan niet begrijpt. Maar in plaats daarvan blijf je mij opnieuw afzeiken en stel je jezelf juist "bijdehand en hautain op". Niet andersom.

Je vraag van een modem wissel is al beantwoord nog voordat je hem stelde.
Lees mijn allereerste reactie in deze draad die dat reeds duidelijk maakt. Niet expliciet de V8 of V10 vernoemd (want de vraag was nog niet gesteld), maar als het probleem niet in de modem/router zit, heeft dat dus geen invloed. Dat wordt nog eens bevestigd in de achterliggende draadjes waar je naar verwijst waar door verschillende gebruikers (bij Telfort en KPN) verschillende routers worden gebruikt, waarbij toch een aantal "vaste" servers telkens terugkomen die het probleem geven.
(Bij KPN wordt hoofdzakelijk de Experia Box V10 gebruikt, bij Telfort met name de V8).
De fout ligt helemaal bij jezelf door mij eerder zonder reden af te zeiken (letterlijk !!).

Juist. Je vraagt mij om m'n huiswerk te doen (nadat ik expliciet heb aangegeven daar geen interesse in te hebben). Dan zal ik jou ook wat uitleggen over het onderwerp zinsontleding:

Jij beantwoord de vraag of een modem wel of niet invloed op een route heeft met
"Andere hops in een trace, dat kun je juist zelf zien, in het gebruik van andere servers."

Wat je tussen komma's zet, kan je ook weglaten. Dat laat deze 'zin' over:
Andere hops in een trace in het gebruik van andere servers.

Daar staat niet eens werkwoord in. Ik snap daar geen hol van. Dat meld ik vervolgens ook. Zelfs deel voor deel. Wie hier wel wat van snapt, heeft 'm geschreven en leest wat anders dan dat er staat, of spoort niet. Daarnaast heb ik zo m'n twijfels bij wat jij "letterlijk afzeiken" noemt. Ik beschik gewoon over een toilet.

Daarbij, ik refereerde aan:

Jij komt met andere, tegenstrijdige informatie (die misschien wel correct is). Daarom vraag ik het om zeker te weten. Daarbij, als we het over specifiek hebben zeg jij dat modem niet het apparaat is wat het probleem veroorzaakt. Dat snap ik. Dat zie ik ook. Maar daarmee weet ik nog niet of een ander type modem wellicht toch via een andere route verbindt. Blijkbaar was dat heel moeilijk voor je om te beantwoorden. Nu weet ik dat dat niet het geval is. Maar dan is de informatie uit het andere topic dus onbetrouwbaar. En als dat het geval is, hoe moet ik dan het verschil maken tussen wat zin is en onzin?

Ja ik heb een slechte dag, en ja mijn geduld wordt enorm op de proef gesteld door de absolute onkunde bij Telfort. Dat jij vervolgens op elke slak zout komt leggen en niet kan of wil begrijpen dat ik niet ook nog eens door een willekeurig persoon de les gelezen hoef worden helpt in het hele verhaal alles behalve mee.
Reputatie 8
Ga je hier ook nog eens de leraar Nederlands zitten uithangen.
Bla Bla Bla.

Dat indertijd "toevallig" de V10 bij die ene Telfort gebruiker op dat moment geen problemen meer had, was omdat bij het parallelle draadje bij het KPN-forum waar het probleem aanvullend werd besproken,
KPN zelf die probleemservers onder handen hebben genomen.
(Voor zover het misschien slechts een tijdelijke oplossing was, en later nog eens onderhanden genomen?).
Ga je hier ook nog eens de leraar Nederlands zitten uithangen.
Bla Bla Bla.

Kan je kinderachtig gaan zitten doen, maar net was je zo stoer toen je kon uitdelen, wees dat dan ook nu je eindelijk snapt waarom ik je vanaf meet af aan niet kon begrijpen.

De informatie op dit forum is onbetrouwbaar. Dat laat je zelf ook blijken.

Nogmaals, hoe moet ik als leek dan het verschil zien tussen wat waar is en niet waar?
Reputatie 8
Wat mensen op een forum schrijven, omdat Jan en Alleman kan reageren, zal er altijd wel een mate van ongewisheid zijn wat "waar" is of "niet waar"? Daar moet men als lezer zelf alert op zijn en zelf beoordelen. Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zelf schrijf. Niet wat anderen schrijven.

Door achterliggende informatie uitgebreid door te nemen wordt het totaalplaatje (hopelijk) vanzelf duidelijk. (Zie mijn aanvulling in mijn vorige reactie m.b.t. oplossing indertijd bij KPN in het parallelle forumdraadje over dit onderwerp).
Overigens heb ik zelf afwisselend 3 verschillende (test) Telfort routers in gebruik + 4e eigen router.
Het WAN IP adres van de internetverbinding blijft (in mijn geval, en tegenwoordig bij de meeste andere gebruikers) bij elke wisseling van router gelijk.

Hooguit zou je de route naar het game portal enigszins kunnen sturen door andere DNS-servers in te stellen. Maar dat leverde in die eerdere testen in die draadjes niet voldoende variatie op in de trace van de route om "in het begin" andere servers te betrekken die geen problemen hadden. En het kan per moment van de dag of "per trace" ook weer verschillend zijn.
Reputatie 1
Even terug ontopic.

ik heb het zelfde probleem (connectie probleem) alleen met siege.
ben jij al iets wijzer geworden inmiddels?
Nee, en wacht nog steeds op enige vorm van antwoord van Telfort.
Reputatie 1
Heb al ruim een week hetzelfde probleem (zie mijn topic van begin deze week). Een VPN via de UK werkte voor mij bij GTAO, maar is een tijdelijke en eenzijdige oplossing voor een dieper probleem. Console kan sowieso amper iets (gratis vpn kan daar niet). Traceroutes werken zeer slecht meestal met dezelfde server als hierboven genoemd. Als ik via VPN vanuit het buitenland een traceroute doe komt het goed tot aan deze server in NL.
Heb al een shitload aan oplossingen geprobeerd in overleg met telfort inclusief een nieuwe modem, helaas zonder resultaat. Is het wellicht mogelijk om dit op een of andere manier bij KPN neer te leggen?
Heb al een shitload aan oplossingen geprobeerd in overleg met telfort inclusief een nieuwe modem, helaas zonder resultaat.

Ik ben dan wel benieuwd naar via welk kanaal je contact hebt gehad met Telfort, via telefoon wordt alleen onkunde verkocht, webchat verwijst mij hier naar toe, en hier krijg ik geen reactie.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Myst, Faure en Dekker, het lijkt hier inderdaad op één hop in ons domein te gaan die hier voor problemen zorgt. Wat Babylonia zegt, is daarin correct. Het vervangen van een modem zal niet helpen, dan kom je namelijk nog langs deze problematische hop. In het geval van unkt, heeft hij inderdaad aangegeven geen problemen meer te ervaren. Hoe de oplossing voor hem gelopen is, kan ik niet precies herleiden. In jullie geval denk ik niet dat een vervangend modem de oplossing gaat bieden. Daarom ga ik dit vraagstuk bij mijn collega's van het netwerkteam aankaarten. Dat heb ik ook gedaan naar aanleiding van het topic van d3kker. Als ik van mijn collega's bericht terug heb, dan deel ik dit met jullie.

Als tussenoplossing kan je mogelijk via een VPN proberen te spelen. Dit is niet een structurele oplossing, maar zo kan je in de tussentijd misschien wel genieten van Overwatch.
De ellende in deze situaties is vaak het heen en weer sturen van de Spelmaker (Blizzard) en de Provider(Telfort) als de host geen response geeft dan zit dat in mijn leken verstand toch echt in de servers van het spel niet bij de internetprovider.

Bijna alle Blizzard titels hebben regelmatig connectie issue's door het grote aantal spelers die online zijn.

Aanvulling ik las net de reactie van Wieger in dit geval dus toch wel bij Telfort.
Daarom ga ik dit vraagstuk bij mijn collega's van het netwerkteam aankaarten. Dat heb ik ook gedaan naar aanleiding van het topic van d3kker. Als ik van mijn collega's bericht terug heb, dan deel ik dit met jullie.
Mag ik er dan vanuit gaan dat er een update in dit topic gepost wordt, of op andere wijze direct contact met mij wordt opgenomen?

Als tussenoplossing kan je mogelijk via een VPN proberen te spelen. Dit is niet een structurele oplossing, maar zo kan je in de tussentijd misschien wel genieten van Overwatch.
Ik heb hier geen ervaring mee. Hoe zet ik zoiets op?
Reputatie 1
De ellende in deze situaties is vaak het heen en weer sturen van de Spelmaker (Blizzard) en de Provider(Telfort) als de host geen response geeft dan zit dat in mijn leken verstand toch echt in de servers van het spel niet bij de internetprovider.

Bijna alle Blizzard titels hebben regelmatig connectie issue's door het grote aantal spelers die online zijn.

Aanvulling ik las net de reactie van Wieger in dit geval dus toch wel bij Telfort.

Gaat hier dan ook om meer dan een spelmaker. Het gaat hier om het volledige playstation netwerk, het netwerk van blizzard, rockstar, frontier developments, en die van Siege (geen idee wie dat is). Het is goed om te horen van Wieger dat (hopelijk) de juiste afdeling op de hoogte is gebracht van wat lijkt een centraal probleem te zijn, al dan niet bij telfort of bij de netwerkbeheerder (kpn?). Het gaat ook niet om servers van die games die geen reactie geven, maar om een hop in NL die bij meerdere mensen afhaakt, nog vóór er uberhaupt naar een gameserver een connectie komt.
Ik hoop dat het snel opgelost kan worden, want een gratis vpn heeft veel nadelen, en om nou nog eens een bedrag per maand neer te leggen voor een professionele omdat er een fout buiten mijn macht om is, zit ik niet op te wachten (tenzij telfort natuurlijk die kosten zou vergoeden, maar dat lijkt me nogal vergezocht).
@Myst;
windscribe.com is een gratis VPN service. Je meldt je aan, download hun programma, installeert het en kiest een van de gratis buitenlandse servers (bijv duitsland of frankrijk). Je hebt een datalimiet van 10gb per maand voor een gratis abbo, dus zet het alleen aan zodra je specifiek dat gaat doen wat niet werkt. Het is niet de meest praktische oplossing, maar het is beter dan niets. Er zijn ook professionele betaalde opties die beter en sneller zijn, maar daar ga ik niet aan beginnen 🙂.
@Wieger - Telfort. Dank voor de reactie. Hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden. Had niet verwacht dat mijn vervangende modem het probleem zou oplossing inderdaad, maar de oude was dan ook wel weer van voor 2012, dus een vervanging was sowieso geen slecht idee van de support.

Reageer