beantwoord

Overstappen van Telfort "oud" naar Telfort " nieuw"

• 28 april 2015
  • 5 reacties
  • 603 keer bekeken

Omdat ik de Animo icm met de AB en de TV niet lekker vind werken sta ik erover te denken om over te stappen naar KPN. Ik zie nu dat Telfort "nieuw" op de KPN manier is.
Kan ik overstappen van nieuw naar oud?
icon

Beste antwoord door Enterprise 28 april 2015, 12:54

Je kan overstappen van oud naar nieuw bij Telfort.
Bij het nieuwe abonnement (nieuwe propositie sinds 5 januari 2015) krijg je voor zover ik weet nu een Arcadyan HMB2260 settopbox.
Nadeel van het nieuwe abo is wel dat je geen coaxiale aansluiting (gewoon digitaal en DVB-C) meer krijgt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Bij het nieuwe abonnement (nieuwe propositie sinds 5 januari 2015) krijg je voor zover ik weet nu een Arcadyan HMB2260 settopbox.
Nadeel van het nieuwe abo is wel dat je geen coaxiale aansluiting (gewoon digitaal en DVB-C) meer krijgt.

Dan ga ik verder infomeren. Coax gebruik ik toch niet.
Maar dit betekent dus ook wijzigen van NTU en het modem?
Reputatie 8
Badge +10

Maar dit betekent dus ook wijzigen van NTU en het modem?

Voor zover ik weet wel, je krijgt iig een Experiabox modem en een Arcadyan HMB2260 settopbox.
Daar zal dan ook wel een andere NTU bijhoren.
Dit pakket is gelijk aan het adsl-abonnement.
Reputatie 1
Ik ben recent overgestapt van 'oud' naar 'nieuw', je krijgt inderdaad een andere NTU en een Experiabox.
Het voordeel van deze constructie is dat je overal kabels heen kunt trekken en daar zowel een TV als een PC op aan kunt sluiten.

Bij de oude constructie heb je een losse uitgang voor internet en een losse uitgang voor TV. Als je daar even niet op let krijgt de PC geen internet of de TV geen beeld.

Enig punt om rekening mee te houden: de Experiabox zelf. Deze is namelijk niet 1-2-3 te vervangen voor een eigen router, wat in de oude constructie wel goed mogelijk was.
Wil je een eigen router gebruiken, laat dan even weten wat daar de grootste reden voor is.

Maar om alvast een stapje vooruit te lopen: ik ben bang dat het je probleem niet gaat oplossen. Je hebt nu een kastje die middels een netwerkkabel signaal krijgt, en die stuurt het beeld middels een HDMI kabel naar je TV.
Dat is straks nog steeds zo.

Zou je mij willen vertellen welke situatie bij jullie thuis van toepassing is? Vanaf de TV-uitgang van de NTU:
1.: gaat een kabel die rechtstreeks naar de TV-ontvanger gaat
2.: gaat een kabel die naar een wandcontactdoos gaat, er gaat een losse kabel van de wandcontactdoos naar de TV-ontvanger
3.: gaat een kabel naar een wandcontactdoos / patchpaneel, daarvandaan gaat een kabel naar een wandcontactdoos en vanaf deze wandcontactdoos gaat een losse kabel naar de TV-ontvanger

In alle situaties gaat er een kabel van de meterkast naar de TV. Daarvan wil ik weten:
- welke categorie de kabel heeft (CAT5, CAT5e, CAT6, CAT6a of CAT7)
- welk type kern de kabel heeft (soepel of stug*)
- of de kabel los ligt, of enkele / meerdere meters langs een stroomkabel loopt
- of de kabel is afgeschermd (UTP, FTP of S/FTP)
- hoe lang de kabel is (en, indien langer dan 10m, of deze van 100% koper is)

* = soepel wordt op de kabel aangeduid als 'patch' of 'stranded', stug wordt op de kabel aangeduid als 'installation' of 'solid'
Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Excuses voor de late reactie. Je kunt inderdaad overstappen van nieuw naar oud. Mocht je nog vragen of opmerkingen hierover hebben dan verneem ik deze graag van je.

@Enterprise, @Mr.Nicorp,

Bedankt voor jullie reacties. :)

Stephen