beantwoord

Overstappen van KPN naar Telfort

• 23 september 2018
  • 9 reacties
  • 362 keer bekeken

Hallo,

Ik zou graag overstappen naar Telfort wegens de prijs. Ik heb KPN internet (alleen internet, geen TV). Nu is mijn vraag: moet alles opnieuw worden aangelegd of wordt er gebruik gemaakt van wat er al is aangelegd door KPN?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 25 september 2018, 10:09

Hoi Fluffy, welkom op het forum en wat leuk dat je naar Telfort wilt overstappen 🙂. We sturen een monteur je kant op om het modem te installeren voor je. Je ontvangt hiervoor een ander modem van ons.

Ben je al contractvrij bij KPN? In dat geval kun je een aanvraag bij ons doen en zorgen wij ervoor dat je KPN aansluiting wordt opgezegd en dat je op die dag diensten van ons hebt. Als we je kunnen helpen dan hoor ik dat graag van je.
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +18
Je vervangt je huidige KPN modem door het Telfort modem (incl voeding) dat je gaat krijgen. Mogelijk uiterlijk zelfs hetzelfde modem.
Stekkertjes om steken en gaan. ☺️
Hey Nelly Jacoba,

Bedankt voor je antwoord! Dus feitelijk hoef ik enkel het modem te vervangen (volgens mij inderdaad dezelfde als bij KPN)? Er is al glasvezel hier, ik woon wel in een appartementencomplex maar de monteur is destijds voor iedereen afzonderlijk geweest. De meterkast is op de begane grond.

Of begrijp ik je niet goed?

groetjes
Badge +18
Klopt!
Staat je postcode/huisnummer al in je forumprofiel? Dan kan webcare ook nog even naar het achterliggende deel kijken.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Fluffy, welkom op het forum en wat leuk dat je naar Telfort wilt overstappen 🙂. We sturen een monteur je kant op om het modem te installeren voor je. Je ontvangt hiervoor een ander modem van ons.

Ben je al contractvrij bij KPN? In dat geval kun je een aanvraag bij ons doen en zorgen wij ervoor dat je KPN aansluiting wordt opgezegd en dat je op die dag diensten van ons hebt. Als we je kunnen helpen dan hoor ik dat graag van je.

Hoi Cindy,

Bedoel je met contractvrij dat ik al maandelijks kan opzeggen?

Even voor de duidelijkheid: komt er nu wel of niet een monteur als ik overstap van KPN naar Telfort?
Reputatie 8
Badge +17
Als je contractvrij bent dan kun je maandelijks opzeggen bij KPN dit is wat @Cindy - Telfort bedoelt
Reputatie 8
Badge +19

Even voor de duidelijkheid: komt er nu wel of niet een monteur als ik overstap van KPN naar Telfort?

Cindy geeft inderdaad aan dat er een monteur kan komen om de modem voor je te installeren, deze is voor jou kosteloos.
Maar je kan hier evengoed van afzien en de (zelfde) modem zelf aansluiten, het is een kwestie van de kabeltjes één-op-één overnemen.
Je hoeft dan in ieder geval geen tijd vrij te maken om de monteur toe te laten, je hoeft daar dan niet voor thuis te blijven...
Reputatie 6
Badge +7
En niet onbelangrijk je hebt dan sneller weer internet als je het zelf doet je hoeft dan niet (af) te wachten op een monteur.
Reputatie 6
Badge +12
Bedankt voor de aanvullingen @jimny, @Enterprise & @cobus 🙂. Heel erg welkom!

@fluffy83 geeft dat antwoord op je aanvullende vraag?

Reageer