beantwoord

Overstappen naar KPN, voordelen en nadelen?

• 4 juli 2020
  • 48 reacties
  • 977 keer bekeken

Reputatie 2

Op dit moment kun je (NOG)overstappen van Telfort naar KPN…

Voordeel:

Super WiFi 

Nieuwe (kleine 4K ontvangers

Nieuw type experiabox

Wat je moet doen, is een nieuw abo afsluiten bij KPN

Je abo bij Telfort wordt wel voor je opgezegd..

Ik ben al meer dan 9 jaar bij Telfort via glasvezel.

Medio dit jaar gaan we over van Telfort naar KPN

U hoeft niets te doen..!? 
Alle bestaande app. blijft werken…

Geen (zoals bij NU)naar KPN een nieuw abo afsluiten, WEL nieuwe app..!

Lijkt mij ZEER onredelijk als je al zo lang een abo bij Telfort hebt…

Opm:

Je kunt dus beter een abo bij KPN afsluiten en Supper WiFi op Marktplaats zetten…

Ik zou zeggen, DOE IETS VOOR (lang)BESTAANDE KLANTEN !!

Admin: Eigen topic voor je reactie aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 8 juli 2020, 10:35

Hoi @Ffocus01, ik denk dat het goed is dat je je er eerst in verdiept, voordat je nu al een eventuele overstap naar KPN maakt. Het forum is een prima plek om meningen en informatie te krijgen en verzamelen, zoals we kunnen zien :slight_smile:

Of het een goed idee is om nu al over te stappen, of om de overgang van Telfort naar KPN in de loop van dit jaar af te wachten, is natuurlijk heel persoonlijk. Juist daarom denk ik dat het goed is om hier de informatie en meningen die je krijgt, de voor- en nadelen, goed tegen elkaar af te wegen. Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt. 

Voor wat betreft het behoud van je huidige e-mailadressen bij Telfort, als je de overgang naar KPN afwacht, dan worden ze automatisch meegenomen naar KPN en raak je ze niet kwijt. Als je nu al overstapt naar KPN, zeg je hierdoor je huidige Telfort abonnement op, waardoor de e-mailadressen die daarbij horen ook komen te vervallen wanneer het abonnement gestopt is. Je zou daarom bijvoorbeeld voor de suggestie van @Doornekamp33  kunnen kiezen: eerst de overgang naar KPN afwachten, zodat je je e-mailadressen behoudt, en daarna het abonnement bij KPN vernieuwen naar een abonnement met 4K.

Ik hoop dat je eruit komt en de voor jou best passende oplossing vindt. Laat het gerust hier weten als je vragen hebt.

Bekijk reactie

48 reacties

Ach, enige wat je krijgt is twee acces points, voor die 67.50 die het je kost is het niet duur, maar 199 is best aan de prijs.

Is trouwens wel een Mesh systeem, maar voor een beetje extra geld koop je als particulier die wat dead spots wil vullen en niet een te zware gebruiker bent een TP-link deco M4 of iets sneller een M5, simpel op te zetten, mesh en werkt als je ze goed plaatst prima, voor het zware gebruik niet echt geschikt, denk aan 10+ wifi apparaten tegelijk en veel streamen.

Een goed mesh systeem heeft een derde dedicated communicatie kanaal dat mist de SuperWifi

Bedraad aansluiten lost dat probleem ook op, dan is de snelheid prima.

Grootste nadeel van de super wifi, je hebt niks in eigen hand, alles word bepaald door de firmware die dicht getimmert is ten behoeve van simpel aan kunnen sluiten voor iedereen, ook degene die er geen kaas van hebben gegeten.

Dat is deels juist het voordeel aansluiten en klaar, juist het niet bedraad hoeven aan te sluiten is het grote voordeel van een Wifi Mesh systeem. Meer dan het kanaal veranderen indien noodzakelijk of de naam en wachtwoord van het netwerk is niet nodig.

Ik gebruik de Experia Wifi één keer ingesteld verder nooit meer aangezeten hoe meer instel opties hoe onoverzichtelijker het product. Een wifi toegangspunt of het een enkele is of een mesh systeem hoeft niet te veel toeters en bellen te hebben in mijn beleving.

Het grootste voordeel of bijna het enige voordeel dan de KPN toegangspunten is het afgestemd zijn op hun bruikleen modem/routers.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ffocus01, ik denk dat het goed is dat je je er eerst in verdiept, voordat je nu al een eventuele overstap naar KPN maakt. Het forum is een prima plek om meningen en informatie te krijgen en verzamelen, zoals we kunnen zien :slight_smile:

Of het een goed idee is om nu al over te stappen, of om de overgang van Telfort naar KPN in de loop van dit jaar af te wachten, is natuurlijk heel persoonlijk. Juist daarom denk ik dat het goed is om hier de informatie en meningen die je krijgt, de voor- en nadelen, goed tegen elkaar af te wegen. Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt. 

Voor wat betreft het behoud van je huidige e-mailadressen bij Telfort, als je de overgang naar KPN afwacht, dan worden ze automatisch meegenomen naar KPN en raak je ze niet kwijt. Als je nu al overstapt naar KPN, zeg je hierdoor je huidige Telfort abonnement op, waardoor de e-mailadressen die daarbij horen ook komen te vervallen wanneer het abonnement gestopt is. Je zou daarom bijvoorbeeld voor de suggestie van @Doornekamp33  kunnen kiezen: eerst de overgang naar KPN afwachten, zodat je je e-mailadressen behoudt, en daarna het abonnement bij KPN vernieuwen naar een abonnement met 4K.

Ik hoop dat je eruit komt en de voor jou best passende oplossing vindt. Laat het gerust hier weten als je vragen hebt.

Reputatie 2

Bedankt voor je zienswijze en adviezen. 
Mogelijk wordt binnenkort Telfort thuis opgeheven.

Mogelijk in de loop van dit jaar.

Als het aanbod van Telfort je niet aanstaat, kun je het abo van Telfort opzeggen.

Ik als “trouwe” klant van KPN ((mijn oude werkgever) blijff denk ik wel bij KPN

Vanaf her eerste moment dat internet werd aangeboden (met inkiezen in tel.net)

gebruik ik dit medium al. Later planet internet.

Bedankt voor je advies ;)

Reputatie 8
Badge +11

@Ffocus01 Geen probleem :) De samengang van Telfort en KPN is in ieder geval een feit. Dat gaat in de loop van dit jaar gebeuren. Dat datum is op dit moment nog niet bekend. Zo gauw we hier meer over weten, ontvang je hierover meer informatie per e-mail en laten we dit ook op het forum weten. 

Als je zelf voorheen voor KPN gewerkt hebt, snap ik wel dat je bij KPN wilt blijven :slight_smile: Daarom hoop ik dat je, met een beetje hulp van de meningen en adviezen hier, de voor jou best passende oplossing vindt. 

Badge

Nadeel van nu overstappen naar KPN zijn:

De huidige Telfort mail adressen raak je kwijt

Het abo bij KPN is een stuk duurder dan de huidige Telfort thuis abonnementen

Dus bezint eer ge begint

Op dit moment je aanmelden als nieuwe klant voor Internet/TV bij KPN geeft aan dat je mobiele abbo gelijk blijft, je krijgt alleen niet de extra hussel korting als je een voormalig TFT contractnr hebt, maar wel 5 euro combikorting. Er staat niets (duidelijk) dat je minder minuten of mb's gaat krijgen, zal nog een goed op zoek naar kleine lettertjes of bij KPN proberen dit zwart op wit te krijgen.

E-mail adressen van de provider ben ik na het gedoe toen HetNet  KPN werd al lang mee gestopt.

Het lijkt me eerder omgekeerd dat, tenzij je een bepaald historisch pakket voordeel hebt en het wel goed mogelijk is voor bepaalde combinaties dat je voor KPN ongeveer hetzelfde of zelfs minder per maand kwijt bent als je nu overstapt ipv dat je eea wil wijzigen als we straks helemaal over zijn naar het KPN label. Niet alleen mis je dan de nieuwe-klanten korting die nu nog loopt, ook zit je dan nog jaren vast aan je Experia V8/V10 en de niet-4k kastjes tenzij je 2,50 extra p/mnd gaat betalen voor 3 demo-zenders.

@This Game

Je krijgt geen Combikorting dat heet Entertainment korting en krijg je alleen bij afname van een Extra media pakket.

Zonder één van onderstaande extra's krijg je met een voormalig Telfort mobiel  abonnement geen kortingen op het KPN product.

Er is een uitzondering als je oud Combivoordeel had, dan behoud je dat voor het telfort mobiel abonnement. Dus de 2 maanden meenemen, en dubbele data, en met een beetje geluk het Plus of Fox pakket. 

https://www.kpn.com/compleet/telfort-compleet.htm

Heb je na 8 oktober 2019 een KPN abonnement besteld, en had je al Telfort Combivoordeel? Dan krijg je voordeel op je KPN product en hou je Telfort Combivoordeel op je Telfort abonnement!

Heb je voor 8 oktober 2019 een KPN abonnement besteld en heb je nog een Telfort abonnement? Meld je dan aan voor Telfort Compleet.

Wat is het voordeel van de 5202 kastjes als je geen 4K abbo afneemt, enige voordeel is dat ze sneller zijn maar zonder voor 4K te betalen blijf je gewoon hangen op pseudo HD.

En als je nu overstap op KPN thuis raak je dus de voordelen op mobiel kwijt, in de screenshot die @Galdor68 hierboven heeft geplaatst staat de uitzondering voor TFT abonnementen tussen haakjes. Je houd dan alleen de belminuten en data meenemen over, dubbele data zal dan vervallen, extra zenderpakket zal misschien blijven als je een mobiel abbo verlengt maar niet als je thuis oversluit.

@Doornekamp33 dat is dus het verwarrende heb je nu bij Telfort Combivoordeel  dan houd je het voordeel wat bij dat product hoort, ook de dubbele data!!

Ook als je voorbarig overstapt, staat in jou screenshot dat TFT is uitgezonderd.

Maar dan hou je alleen dubbele data, op je thuis zal je niet die 5 euro korting op een entertainment pakket krijgen.

Badge

We hebben nu 50Mbit, 2 ontvangers met opnemen en onbeperkt vast en dat kost na de recente prijsverhoging 58,62. Daarnaast nog een voormalig TFT kpn mobiel abbo waar een vorm van combinatiekorting al in zit en we dus niet de 5,- extra hussel-korting meer op krijgen voor de internet/tv aanmeld site.

Heb net de algemene voorwaarden gelezen, maar wordt daar niet wijzer uit. Het voormalig Telfort mobiel is begin dit jaar overgegaan van Telfort naar een KPN abbo (van dan contract type TFT). Moet ik dit nu zien als een Telfort Mobiel of een KPN mobiel? En dan van voor of ná oktober 2019? Het TFT abbo loopt al meerdere jaren, dus het lijkt me van voor… maar is het dan nog wel een Telfort abbo voor de tabellen?

Maar goed, we willen de vaste telefonie laten vervallen en een pluspakket erbij, bij Telfort zou dat uitkomen op een nieuw maandbedrag van 63,61.
Bij KPN zou dat pakket vanwege entertaiment voordeel (5,-) en gratis opnemen bij 2de ontvanger (ook 5,-) uitkomen op 59,49,- met 2 4k ontvangers met bluetooth remote zodat het kastje in de kast kan of achter de tv en in de toekomst we niet hoeven zeuren of bijbetalen voor 4k opties (bv netflix of andere apps die de tv misschien niet heeft) en dat ze na de die firmware ook weer normaal reageren ipv doet ie het of doet ie het niet afwachten nadat je ergens op drukt. En daarnaast nog 6mnd 17,50 korting - 25 “administratiekosten” is 80eu eenmalig voordeel (heb al Mega-wifi dmv Ubiquity accesspoints)

Dan ga ik er dus alleen vanuit dat de mobiele historische kortingen ongewijzigd blijven en die tarieven of voorwaarden aan mb's/minuten niet wijzigen. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Ook als je voorbarig overstapt, staat in jou screenshot dat TFT is uitgezonderd.

Maar dan hou je alleen dubbele data, op je thuis zal je niet die 5 euro korting op een entertainment pakket krijgen.

Dat klopt, hoewel dat is de KPN kant van de zaak. Je krijgt of het tv pakket volledig kosteloos of de entertainment korting.

@This Game een TFT abonnement is en blijft een Telfort abonnement met de bijbehorende voorwaarden tot je verlengt met de KPN voorwaarden.

Badge

Ok, dan nog even de eega overtuigen dat we de opnames van de bubble-guppies opnieuw moeten maken voor een beter totaal product (met Nick JR erbij ook) voor lager bedrag. Haar moeder bellen doet ze dan maar met whatsapp op wifi ipv de vaste lijn.

Maar je vind het hopelijk toch niet gek dat het enigszins verwarrend is met “overgaan naar KPN” en dan toch onderwater Telforter blijven.

Ik weet dat het in de praktijk lastig is, maar ik had als KPN vorig jaar gewoon de stekker getrokken uit het hele Telfort label, al die historisch aangepaste contracten en kortingen die mensen hebben gewoon meenemen en geen duidelijkheid geven hoe het IP technisch gaat worden (want ze weten donders goed of ze in oktober ook de modeminstellingen a la KPN gaan doen of niet)  gaat de komende jaren alleen maar de support en adminstratieve krachten een boel werk opleveren. Dat ze dat ook een zeker percentage klanten had gekost snap ik ook.

Reputatie 8

Maar je vind het hopelijk toch niet gek dat het enigszins verwarrend is met “overgaan naar KPN” en dan toch onderwater Telforter blijven.

Dat heeft te maken met de juridische aspecten die eraan ten grondslag liggen. Als jij geen abonnement opzegt, en KPN neemt Telfort over, moet dat onder de voorwaarden van de overeenkomst die jij eerder met Telfort bent aangegaan.

Als je zelf een nieuw contract aangaat, vervallen de voorwaarden van de oude overeenkomst.

Reputatie 2

Duidelijk verhaal / uitleg.

Het zou ook opgelost zijn, als er gewoon (e.v. na afloop van het contract) een nieuw “KPN- contract” wordt aangeboden. Hiermee ga je dan automatisch accoord..

Reputatie 8

Zoals aangehaald, bij een nieuw contract vervallen de voorwaarden van de oude overeenkomst.
Het is of het een, of het ander.

“Automatisch” met een nieuwe overeenkomst akkoord gaan is juridisch ook helemaal niet juist.
Het gaat dan feitelijk om een “eenzijdig opgelegde nieuwe overeenkomst” met een nieuwe partij.
Zo werkt dat met overnames helemaal niet.

In het verleden zijn er nu juist voorbeelden waarbij men dat “probeerde”.
Maar er dan evengoed mensen zijn die daar absoluut niet mee akkoord gingen.
Het is dan niet zo van:
“Jammer, het is nu eenmaal automatisch zo gelopen. U komt er nu niet meer onderuit”.

Reputatie 2

Oke..

Bedankt nog voor je reactie(s) !

Reputatie 2

Toch nog even een “opmerking”..

Als je een nieuw contract wordt aangeboden, (in dit geval van KPN)

kun je hier mee accoord gaan.. EVENTUEEL EEN OPZEGTERMIJN VAN MEESTAL 2 WEKEN.

of binnen deze termijn NIET accoord gaan met dit nieuwe contract.. 

Het oude contract kan dan OP JOU VERZOEK worden opgezegd door Telfort..

(Ik ga er uiteraard van uit, dat het bestaande contract mag / kan worden beeindigd)

Reputatie 8

Als je een nieuw contract wordt aangeboden, (in dit geval van KPN)

kun je hier mee accoord gaan.. EVENTUEEL EEN OPZEGTERMIJN VAN MEESTAL 2 WEKEN.

Nee, zo werkt dat niet. Eerder heb je het over “automatsich” overgaan naar een nieuw contract.
Je zult maar net op vakantie zijn of wat dies meer zij. En je komt pas na die twee weken terug.

Juridisch kun je gewoon niet automatsich nieuwe overeenkomsten aangaan, waar je zelf geen deel van hebt uitgemaakt in het aangaan van die nieuwe overeenkomst.

Kun je iemand zijn doodvonnis wel tekenen.
“Ja jammer, U heeft niet binnen twee weken gereageerd.”

Reputatie 2

Dat klopt helemaal..

Bij alle nieuwe contracten wordt dit uiteraard “in overleg” met de “klant” aangeboden…

Het zelfde principe wordt bij andere organisaties (zoals “enegie”) ook zo uitgevoerd..

Dus nooit automatisch… Altijd in overleg met de klant uiteraard..

Reageer