beantwoord

Overstappen naar KPN, voordelen en nadelen?

• 4 juli 2020
  • 48 reacties
  • 738 keer bekeken

Reputatie 1

Op dit moment kun je (NOG)overstappen van Telfort naar KPN…

Voordeel:

Super WiFi 

Nieuwe (kleine 4K ontvangers

Nieuw type experiabox

Wat je moet doen, is een nieuw abo afsluiten bij KPN

Je abo bij Telfort wordt wel voor je opgezegd..

Ik ben al meer dan 9 jaar bij Telfort via glasvezel.

Medio dit jaar gaan we over van Telfort naar KPN

U hoeft niets te doen..!? 
Alle bestaande app. blijft werken…

Geen (zoals bij NU)naar KPN een nieuw abo afsluiten, WEL nieuwe app..!

Lijkt mij ZEER onredelijk als je al zo lang een abo bij Telfort hebt…

Opm:

Je kunt dus beter een abo bij KPN afsluiten en Supper WiFi op Marktplaats zetten…

Ik zou zeggen, DOE IETS VOOR (lang)BESTAANDE KLANTEN !!

Admin: Eigen topic voor je reactie aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 8 juli 2020, 10:35

Hoi @Ffocus01, ik denk dat het goed is dat je je er eerst in verdiept, voordat je nu al een eventuele overstap naar KPN maakt. Het forum is een prima plek om meningen en informatie te krijgen en verzamelen, zoals we kunnen zien :slight_smile:

Of het een goed idee is om nu al over te stappen, of om de overgang van Telfort naar KPN in de loop van dit jaar af te wachten, is natuurlijk heel persoonlijk. Juist daarom denk ik dat het goed is om hier de informatie en meningen die je krijgt, de voor- en nadelen, goed tegen elkaar af te wegen. Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt. 

Voor wat betreft het behoud van je huidige e-mailadressen bij Telfort, als je de overgang naar KPN afwacht, dan worden ze automatisch meegenomen naar KPN en raak je ze niet kwijt. Als je nu al overstapt naar KPN, zeg je hierdoor je huidige Telfort abonnement op, waardoor de e-mailadressen die daarbij horen ook komen te vervallen wanneer het abonnement gestopt is. Je zou daarom bijvoorbeeld voor de suggestie van @Doornekamp33  kunnen kiezen: eerst de overgang naar KPN afwachten, zodat je je e-mailadressen behoudt, en daarna het abonnement bij KPN vernieuwen naar een abonnement met 4K.

Ik hoop dat je eruit komt en de voor jou best passende oplossing vindt. Laat het gerust hier weten als je vragen hebt.

Bekijk reactie

48 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Nadeel van nu overstappen naar KPN zijn:

De huidige Telfort mail adressen raak je kwijt

Het abo bij KPN is een stuk duurder dan de huidige Telfort thuis abonnementen

Dus bezint eer ge begint

Reputatie 1

De eerste 3 mnd. korting op je abo.

super WiFi

Nieuw type ontvangers 

Experiabox 12

Bij KPN krijg je nieuwe mailadressen…

Beslist geen nadeel... 

Minimaal 1 jaar blijven bij KPN

Wel veel VOORDELEN lijkt mij….!?

Reputatie 1

Abo bij KPN is in mijn geval ongeveer €0,85,- duurder /mnd dan nu bij Telfort..

Niet een stuk duurder dus..

Alles in een 50/50 glasvezel tv 2x vaste tel 2x en gratis vaste nummers…

Telfort en KPN dus praktisch even duur...

Ik zou € 8,37 per maand (bruto, dus zonder actiekortingen) duurder uit zijn.

Volgens de KPN-site lopen de huidige aanbiedingen nog uiterlijk 1dag 17 uur 41 minuten en x seconden, dan komt er weer een nieuwe aanbieding.

Reputatie 8

Nadeel van nu overstappen naar KPN zijn:

De huidige Telfort mail adressen raak je kwijt.

Zou eigenlijk niet meer mogen = wettelijk geregeld.

Vorig jaar waren er reeds voorstellen om bij overgang naar een andere provider, de e-mail nog een bepaalde tijd te mogen gebruiken.

https://tweakers.net/nieuws/148802/nederlandse-isps-moeten-e-mails-na-overstap-tot-een-jaar-blijven-doorsturen.html

De daadwerkelijk wettelijk geregelde termijn wat nu officieel van kracht zou zijn geworden.
“Zomer 2020”

https://tweakers.net/nieuws/162644/consumenten-houden-vanaf-zomer-zes-maanden-toegang-tot-e-mailadres-bij-overstap.html

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie !

Je mailadres kwijt raken is vervelend dat klopt..

Maar…

Je kunt uiteraard wel google mailadressen e.d. aanmaken en dan is het probleem van mailadressen die vervallen niet meer van toepassing…

Ik ben al vanaf het begin bij Telfort..

Mailaderessen van Tiscali en Lijbrandt werken nog steeds..

Eerst Tiscali en later Lijbrandt zijn overgegaan naar Telfort… Mailadressen blijven WEL bestaan…

Tegenwerking van Telfort / KPN om bij omschakeling (eigen verzoek) de bestaande mailadressen direct op te heffen..!?

Hallo @Ffocus01 

Tegenwerking van Telfort / KPN om bij omschakeling (eigen verzoek) de bestaande mailadressen direct op te heffen..!?

Het is al sinds jaar en dag gebruik dat bij verandering van provider de e-mailaccounts zo goed als meteen verwijderd worden.

Het is/wordt nu alleen bij wet geregeld dat e-mailaccounts van de ‘oude’ provider nog een minimum tijd, ik meen 3 maanden, moeten blijven bestaan voor een soepele overgang naar de nieuwe provider.

Als je straks ‘automatisch’ overgaat naar KPN krijg je een nieuwe hoofd-emailaccount van KPN en worden de bestaande TFT-accounts er als ‘alias’ onder gehangen, zo is de bedoeling heb ik begrepen.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie.!
op dit moment blijven alle mail-acc ‘s bestaan. Wat overgegaan is naar Telfort blijft bestaan en is nog steeds te gebruiken.!

Als binnekort Telfort “ingelijfd” wordt door KPN blijven de mail-acc.’s dus ook normaal werken..

Je krijgt uiteraard (bij  KPN) reen nieuw emailaccount, maar de “oude” blijven bestaan..!

Op dit moment kan ik nl. als ik inlog bij Telfort  mijn emaiacc. / mailadressen nog steeds aanpassen van Lijbrandt.. 

Reputatie 1

“OUDE” emalacc.’s werken nog steeds al ruim 9 jaar…

Niet overgegaan op eigen verzoek, maar opgeheven / ingelijfd door KPN...

Reputatie 8

Op dit moment kan ik nl. als ik inlog bij Telfort  mijn emaiacc. / mailadressen nog steeds aanpassen van Lijbrandt..

Dat komt alleen maar omdat Lijbrandt eerder een keer is overgenomen door Telfort.

Maar echt, het is geen standaard regel dat e-mail adressen altijd blijven bestaan.
Als dat namelijk wel zo was, hoefde die hele discussie waar ik eerder naar verwees namelijk niet plaats te hebben, en was aanvullende regelgeving bij de wet niet nodig geweest.

Eerdere mail-adressen van mij: “IAE”, Chello, UPC en bijv. Tele-2 zijn toch echt opgeheven, op het moment dat ik daar geen internet account meer had.

http://nl.wikisage.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_internetproviders

Maar heb daarnaast al een kleine 20-tal jaren e-mail ondergebracht onder een eigen domein bij een onafhankelijke hostingprovider.

Reputatie 1

Als bepaade mailadressen vervallen krijg je daar lijkt mij wel bericht van…

Ik mijn geval is er nog nooit een maladres vervallen…

Ik heb 40 jaar bij KPN gewerkt en verkoop geen “smoesjes"

Ik laat mij ook niet “met een kluitje in het riet sturen”..

Ik heb al internet van KPN vanaf het begin (inkiezen via tel.lijn)

Alles blijft normaal werken.. (emaiaccounds)

Reputatie 8

Meer een kwestie van geluk als wijsheid.

Reputatie 1

Opm.:

Ik heb het ook over alle acc.s die overgenomen zijn (uiteindelijk) door KPN…

Ik heb het nooit gehad over UPC e.d.

Reputatie 8
Badge +18

Ik ben met mijn 50/5 glasvezel 2 ontvangers en combivoordeel telfort eredivisie live gratis dus 20 euro meer kwijt bij de KPN als hetzelfde pakket neem.

En de optie over kortingen bij Telfort zijn ook prima als je verlengd

Geen (zoals bij NU)naar KPN een nieuw abo afsluiten, WEL nieuwe app..!

Lijkt mij ZEER onredelijk als je al zo lang een abo bij Telfort hebt…

Die nieuwe app als daarmee de Mijn KPN app wordt bedoeld is vrij normaal je komt op een ander administratief systeem. Net zoals eerder toen Telfort mobiel naar Mijn KPN ging.

Als iemand geen eigen betere wifi accespunten heeft kan het interresant zijn om niet voor de korting te gaan maar de twee "super" wifi punten, de Experia 12 moet zich nog bewijzen. De Arris 5202 zijn voor de klanten die geen 4K pakket afnemen niet veel beter dan de 2952 

Voor de Telfort CombiVoordeel klanten (Internet plus TV en mobiel) is nu overstappen naar een KPN Hussel abonnement verre van voordelig omdat je behoorlijk wat voordelen kwijt raakt.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie.

Er zijn wel enkele voordelen bij verstrekking van nieuwe app..

De nieuwe tv-ontvangers werken ook met de afst.bed. als ze niet “in het zicht” gepaatst worden..

Voor mij een groot voordeel..

Het WiFi ax / WiFi 6 is voor mij van grote betekenis. We hebben 2 iPads pro (2) en 2 iPhone XS en nog een nieuwste iMac pro.. Kunnen allemaal met WiFi 6 werken. Levert zeker wel voordeel op.

Daarom zou ik het (ook)redelijk vinden om na overschakeling naar KPN ook nieuwe app. te ontvangen.

Nieuwe klanten krijgen dit automatisch toegestuurd..

Bestaande klanten die al vele jaren bij Telfort “klant” zijn, moeten het met de (oude)bestaande app. doen..

Ik zou het erg op prijs stellen dat dit naar “tevredenheid” opgelost zou kunnen worden..

Ik blijf dan ook een tevreden KPN- klant...!

De bluetooth bediening is inderdaad een pluspunt te noemen. Helaas ondersteunen de "super" wifi punten geen wifi 6 dat voordeel gaat daarmee weer verloren. Voor de gemiddelde klant zal wifi 5 nog genoeg zijn. Met een 100 of 200Mb abonnement is wifi 6 ook deels overkill, voor een snellere interne verbinding heeft het wel zijn voordelen.

Welke nieuwe app bedoel je nu precies dat is mij onduidelijk? Alle Telfort klanten gaan na de migratie de Mijn KPN omgeving en app gebruiken. Een app wordt helemaal niet toegestuurd die moet je zelf installeren.

Reputatie 1

Ik was wat “vaag” met mijn reactie dat klopt.

Dit zit er allemaal in je pakket.

KPN Box 12

De KPN Box 12 is ons nieuwe modem van gerecycled plastic. Het modem ondersteunt Wifi 6, geeft licht per status en kan single line downloaden. Duurzaam en praktisch.

KPN SuperWifi punten

2 draadloze KPN SuperWifi punten die voor supergoeie wifi in je hele huis zorgen door middel van mesh-technologie. Eenvoudig te installeren met de KPN Wifi Manager.

Bluetooth afstandsbediening

1 afstandsbediening per tv-ontvanger om je tv mee te bedienen. Met bluetooth, dus je tv-ontvanger hoeft niet in het zicht te staan.

Tv-ontvanger

Met onze tv-ontvanger geniet je van je favoriete films en programma’s in superscherp beeld. De tv-ontvanger is klein van formaat (12x12x2,5 cm), dus je kunt hem makkelijk wegwerken. En je kunt ermee in 4K kwaliteit kijken, als je de 4K upgrade bestelt.

De super WiFi t.w.v. €199,- heb ik geen belang bij. We wonen in een appartement en dat is dus niet nodig. 
De andere apparatuur is voor mij wel van groot belang.

Een optie is nu overstappen, waarbij je toch echt de Lijbrandt Email adressen verliest.  Of na de migratie een Hussel abonnement met 4k bestellen echter zal je dan niet de Experia12 krijgen.

Als je geen mobiel abonnement van Telfort (nu KPN) hebt dan kan het mogelijk zinvol zijn, toch zou ik wel goed je huidige pakket vergelijken met wat onder het Hussel pakket valt alle apparatuur is leuk de maandlasten en het totaalpakket vergelijken is minstens zo verstandig.

Reputatie 1

Duidelijk verhaal..

Het levert helaas niet veel positief nieuws op..

Ik blijf (bij Telfort)en wacht op de administratieve “omschakeling” naar KPN..

Helaas teleurstellend voor een “oude” Telfortklant….😡

Helaas teleurstellend voor een “oude” Telfortklant….😡

Dat is zeker waar, hoe jammer het ook is.

Reputatie 8
Badge +18

@Ffocus01 Als je huidige Telfort thuis verlengbaar is dan zou ik in jou geval je abo verlengen en wellicht doen ze je goede aanbieding, je kunt je ook terug laten bellen

Maar dan krijg je geen bluetooth TV ontvangers, en geen KPN 12 box maar behoud je je eigen spullen, als dat nu belangrijker is is het niet zinvol om te verlengen, maar wachten tot het KPN proces volledig is afgerond en kijken of het dan lukt om het te krijgen of nu overstappen zodat je zeker weet dat je het nieuwe spul krijgt.

En super wifi klinkt leuk, je krijgt 2 van die dingen maar geen korting als je ze koos, dus een sigaar uit eigen doos.

Dus wat is belangrijker, de nieuwe apparatuur of de E-mail adressen, ik wist het wel als de kosten niet veel verschilden.

Twee apparaten twv € 199,00 kado of 3 keer €22,50 korting de kosten na die drie maanden,€ 57,50* zullen bijna zeker verschillen. (*op basis van 100/10 en 1 TV) 

Gezien de timer komt er vanaf morgen blijkbaar een nieuwe actie. Die email adressen is op te lossen, gewoon overal alles aanpassen en adreswijzingingen sturen. Als de Experia12 met wifi 6 en de vip5202 met bluetooth  echt zo belangrijk zijn dan zal er een knoop moeten worden doorgehakt.

Ps wifi 6 is meer dan een snellere wifi verbinding dat protocol kan ook beter met meerdere verbindingen(actieve clients) overweg voor domotica via wifi bijna een must.

Reputatie 2

Zoals ik het zie, is er niets byzonders aan superWifi van KPN, en moet wifi normaal al goed werken, beter zou zijn dat je MESH wifi zou kunnen gebruiken, en dan tri-band voor maximale band breedte,

Heb zelf mijn 7490 vervangen voor een 7590, en ben van plan de 7590 als MESH repeater te gaan gebruiken, en zal kijken hoe dit bevalt, aangezien de 7490 geen tri-band is.

Reageer