beantwoord

Overstappen naar KPN bij aanleg glasvezel

• 9 november 2019
  • 47 reacties
  • 706 keer bekeken

Toon het eerste bericht

47 reacties

Reputatie 8

Ik heb het al eerder gedeeld lees toch nog eens dit wel bijna 2 jaar oude topic door.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/klant-bij-nle-voor-internet-telefonie-en-klant-bij-kpn-voor-tv-434336

Allemaal een hoop blabla.
Als je een overeenkomst hebt bij NLE, doet helemaal niets ter zake of zij “wederverkoper zijn” van KPN. Of het alleen om dat TV-stuk gaat als onderdeel van het totale pakket, doet ook niet ter zake. Providers leggen het graag in hun eigen voordeel uit naar de klant.
Maar enige juridische onderbouwing is er meestal niet. Kennelijk durft niemand het op de spits te drijven, als een klant het er niet mee eens is en gewoon opzegt?

Budget NLE bestaat niet meer. Blabla of niet ik zal zeker niet voor hun kiezen en het zelfs afraden.

Voor de starter van dit topic zou ik toch zeggen blijf nog even bij Telfort via DSL en verhoog eerst zo de snelheid naar 100 mb daarna kan je altijd nog over. Laat wel de glasvezel aansluiting naar binnen brengen dat wel, is er afname plicht gekoppeld aan het naar binnen brengen dan alles goed afwegen, en goed na vragen of Telfort hun dienst dan via glasvezel kan gaan leveren. Met de opgang in KPN is dat nog maar afwachten.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb zelf ook een beter gevoel bij het blijven bij Telfort. 
Vandaar dat ik nu toch maar de 100mbit voor €5,- meer heb toegevoegd aan mijn abonnement. 

Alleen krijg ik jammer genoeg niet de volledige 100mbits. Waar zou dit aan kunnen liggen?

By the way de glasvezel aansluiting van binnen in de meterkast is nu volledig gratis en geen verplichting tot overstap naar kpn. Dus hier ben ik akkoord meegegaan.
Als ik dit naderhand zou willen dan zou het wel geld kosten  

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @angela , testen kun je het beste doen bekabeld met 1 pc en alle overige (draadloze) appratuur uit.

Test 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

Kijk eens in jouw modem wat de beschikbare snelheid en de binnenkomende snelheid is, die moet ongeveer in de buurt van de 100 Mbit/s komen en het verschil tussen de binnenkomende snelheid en de werkelijke snelheid mag niet te groot zijn, hieronder een voorbeeld van mijn situatie:

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb de Expedia v10. Ik zal het vanavond even checken bekabeld. 

Ik zal zeker nog even wachten totdat de glasvezel compleet is aangesloten en kijken wat Telfort voor ons kan betekenen tegen die tijd. 

nog bedankt allen

Voor koper is de snelheid tot 100Mb daar is geen zekerheid voor te geven. Op basis van diverse factoren is het heel goed mogelijk dat wat gemeten is het maximaal haalbare is.

Reputatie 8
Badge +7

Voor koper is de snelheid tot 100Mb daar is geen zekerheid voor te geven. Op basis van diverse factoren is het heel goed mogelijk dat wat gemeten is het maximaal haalbare is.

Hallo @angela  en @Galdor68  op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

kun je precies zien wat er op jouw adres haalbaar is.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @angela. Ik zie dat er flink met je meegedacht is door @JanD, @Babylonia en @Galdor68. Leuk om te zien! Ik lees dat je hebt besloten om extra snelheid 100/10Mb/s aan je abonnement toe te voegen. Omdat je een verbinding hebt via de koperlijn, geldt inderdaad dat we leveren tót 100 Mb/s, afhankelijk van de snelheid die haalbaar is op jouw adres. Als ik dit controleer, zie ik dat er 108 Mb/s haalbaar is. Ik ben dan ook benieuwd wat voor resultaten je uit de speedtest krijgt met de tips die @JanD geeft. Via WiFi treedt er door de invloed van omgevingsfactoren namelijk altijd snelheidsverlies op, dus 90 Mb/s via WiFi is heel netjes.

Reputatie 1
Badge +1

Ja klopt @Natasja - Telfort en hier ben ik ook heel blij mee. 
Dit is het fijne van het Telfort forum men helpt elkaar. 

Inmiddels ben ik zeer te spreken over de snellere internet verbinding, alleen hebben we nog geen mogelijkheid gehad om de daadwerkelijke snelheid te meten middels een laptop. 

We hebben via marktplaats een WiFi versterker(zwarte) aangeschaft. De zwarte vervangt de witte versterker op de 1ste verdieping(bekabeld aangesloten)

De witte versterker is verplaatst naar de zolder voor onze zoon. (Via wps aangesloten)

Jammer dat de zwarte maar 1 utp poort aansluiting heeft enkel voor itv, de witte heeft 4 poorten.

Dat de WiFi werd uitgeschakeld op de experia v10 waren we van op de hoogte. Dit kwam door de zwarte versterker, deze zet de WiFi uit.  Bij de witte gebeurde dit niet. Inmiddels is deze weer aangezet dmv een aantal handelingen, gevonden op het forum. 

Nu hebben we echt in alle hoeken WiFi 

Voorlopig zitten we wel goed qua WiFi bereik en snelheid. 
Maar toch blijven we nieuwsgierig naar het gebruiken van een glasvezel aansluiting/abonnement. 

Maar allen bedankt weer voor het meedenken en helpen. 

gr. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @angela , het is een misvatting te denken dat de lan poort op de zwarte Experia uitsluitend geschikt is voor IPTV. De lan poort is voor alle toepassingen geschikt.

Goed om te lezen dat je tot een goed werkende oplossing bent gekomen.

Reputatie 1
Badge +1

Juist er zal ook een splitter tussenkomen. 

Reputatie 8
Badge +7

Juist er zal ook een splitter tussenkomen. 

Je bedoelt een switch waarschijnlijk.

Reputatie 8

De switch die je er voor gebruikt zou dan wel IGMP Snooping moeten ondersteunen.
Bijvoorbeeld deze:  https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Reputatie 1
Badge +1

Ok bedankt voor de info

Reputatie 8

Weet niet wat je hebt betaald voor de zwarte WiFi-versterker op markplaats.
Met dan een voorop gezet doel om er toch ook weer een switch aan te hangen, had je mogelijk beter gelijk een router of Access Point kunnen aanschaffen, waar het allemaal al ingebouwd zit?

Heb dat onlangs nog even uitgezocht voor een andere gebruiker.
Router in Access Point mode. (Kun je de WiFi van de Experia Box ook nog blijven gebruiken).

https://forum.telfort.nl/wifi-269/traag-internet-en-slechte-wifi-85010#post711696

Reputatie 1
Badge +1

In principe naderhand wel ja, ik heb er €20,- voor betaald. 

Maar we kunnen altijd nog een ander aanschaffen. Op de 1ste verdieping hebben we gewoon een ethernet kabel vanuit de experia naar de 1ste verdieping. Maar op zolder moet het draadloos aangesloten worden. 

Is het niet praktischer om de zwarte op zolder te zetten en de witte op de eerste verdieping te houden? Ik lees nu dat er geen kabel van de eerste verdieping naar de zolder loopt dat verklaart deze oplossing. Dan is het mogelijk toch voordeliger om toch een ethernet kabel naar zolder te brengen.

Reputatie 7
Badge +9

Daar ben ik het volledig mee eens, @angela:smile:  Goed om te lezen dat je nu tevreden bent met de snelheid van je verbinding. Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Ik zie dat @Babylonia, @JanD en @Galdor68 je nog wat aanvullende adviezen hebben gegeven omtrent het gebruik van een switch en de Experia WiFi. Kun je daar verder mee uit de voeten? Als je nog wel vragen hebt, stel die dan gerust.

Reputatie 1
Badge +1

Is er dan zo een groot verschil tussen de witte en de zwarte versterker, dat ze omgewisseld moeten worden?

Bekabeld aansluiten betekend een ethernetkabel naar de zolder doorvoeren. Wij zien echter geen doorvoer manieren om de kabel naar boven te brengen. 

Ik snap dat bekabeld altijd veel beter is. Maar dit moeten we dan even nader bekijken, hoe we dat gaan doen. 

bedankt nogmaals

Reputatie 8

Probeer dan eerst wat de draadloze mogelijkheden zijn.

Reputatie 1
Badge +1

Zullen we zeker proberen. 
Allen nog vriendelijk bedankt voor het meedenken namens ons allen. 

Er mag een slotje op dit topic, mochten er nog vragen zijn in de toekomst. Maak ik een nieuw topic aan. 

Vriendelijk bedankt allen 

gr. 

Reputatie 7
Badge +9

Helemaal goed, @angela. Graag gedaan. Je weet ons te vinden als je nog ergens hulp bij nodig hebt! :smile:

Reageer