beantwoord

Overstappen naar KPN bij aanleg glasvezel

• 9 november 2019
  • 47 reacties
  • 706 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Beste allen en@Telfort,

Het volgende, kpn is glasvezel aan het aanleggen in bergen op zoom. Over anderhalve week sluiten ze thuis, de aansluiting in de meterkast aan. 

Nu hoor ik best veel verhalen bij ons in de buurt qua prijzen als men de overstap maakt naar glasvezel van KPN.
Maar ik wil graag het juiste bedrag weten, voor hetzelfde abonnement wat wij nu hebben.

Dit is wat wij op het moment afnemen van Telfort;

Abonnement
Alles-in-1 Standaard
Bellen
Uitgebreid TV pakket (gratis)

Plus pakket
Telfort CombiVoordeel: Gratis Pluspakket Opnemen pakket
Korting Opnemen pakket 2e interactieve TV-ontvanger
Verbruik
Telefoonnummer (0164) Servicenummers btw 21%
Totaal Telfort incl. btw 52,50
t/m 06 dec 47,50 t/m 06 dec 0,00 t/m 06 dec 0,00 t/m 06 dec 9,99 t/m 06 dec -9,99 t/m 06 dec 4,99 t/m 06 dec -4,99 t/m 06 dec 5,00
t/m 06 nov 0,00

De prijzen hierboven zijn een beetje onduidelijk, maar we hebben veel kortingen omdat wij ook een mobiel abonnement hebben van Telfort.

Nu willen wij wel de overstap maken naar glasvezel, maar wat zal dit ons kosten per maand? Dit voor hetzelfde pakket, alleen zal de snelheid van het internet stukken sneller zijn.

Als het net een paar euro’s meer is, is de keuze snel gemaakt. Maar als we 20 euro meer moeten betalen per maand, dan zijn we tevreden met hetgeen wat wij al hebben.

Heeft er iemand enig idee? @webcare?

Alvast dank voor de moeite

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 9 november 2019, 12:40

Dag @angela. Van harte welkom hier. Ik lees dat je momenteel een koperabonnement hebt bij ons, maar er momenteel glasvezel wordt gelegd in jouw postcodegebied. Volkomen logisch dat je dan een overstap overweegt. :slight_smile:  Ik zie op KPN NetwerkNL bij ‘Mijn status’ inderdaad dat je woning bijna is/wordt aangesloten op glasvezel. Je kunt op die pagina de status in de gaten houden. Op dit moment is er volgens onze administratie nog geen glasvezel beschikbaar.

Als je nu wilt overstappen naar KPN Thuis, dan verloopt dat proces zoals gebruikelijk. Het huidige aanbod van KPN is van toepassing en Telfort CombiVoordeel komt te vervallen. Wel is het zo dat je géén activatiekosten betaalt als je overstapt naar KPN Thuis en daarnaast kom je in aanmerking voor Telfort Compleet. Als je Telfort Mobiel en KPN Thuis combineert, dan kun je kiezen tussen gratis Pluspakket of gratis FOX Sports pakket. Het Pluspakket zou dan dus alsnog gratis blijven. 

Bekijk reactie

47 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Neem onderstaande link eens door , persoonlijk vindt ik het vies tegenvallen 

https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/?ds_rl=1028901&ds_rl=1170387&campaignid=ps%3As%3Dgo%3At%3DResidentialAdwords%3Ac%3D1. kpn %7C sbrd %7C 0. Alles-in-1 %283P%29%3Ad%3DAlles-in-1 %28exact%29%3Aco%3Dkpn alles in 1%3Af1%3Dkpn alles in 1%3Af2%3De&gclid=CjwKCAiAwZTuBRAYEiwAcr67OSbIJ00gFJmJfP3UeEg-0IuF5vK2LBw6JJoY_0YI-tEgMQgWoDygRRoCJS4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Reputatie 1
Badge +1

Als ik exact mijn abonnement invoer kom ik uit op €68,99 per maand. Dit voor 100mbit downloadsnelheid. 

Wil ik 200mbit downloadsnelheid dan kost het €71,49 per maand. Bij beiden moet er éénmalig €25,- aansluitkosten betaald worden. Dit vindt ik absurd als klant zijnde. Het is stukken duurder naar mijn mening. 

Hopelijk komt men toch met een beter/aantrekkelijker aanbod komen, zodat wij toch nog de overstap kunnen maken. 

Alvast bedankt voor het meedenken

By the way onderstaand is ons huidig abonnement

gr. 

Reputatie 7
Badge +9

Dag @angela. Van harte welkom hier. Ik lees dat je momenteel een koperabonnement hebt bij ons, maar er momenteel glasvezel wordt gelegd in jouw postcodegebied. Volkomen logisch dat je dan een overstap overweegt. :slight_smile:  Ik zie op KPN NetwerkNL bij ‘Mijn status’ inderdaad dat je woning bijna is/wordt aangesloten op glasvezel. Je kunt op die pagina de status in de gaten houden. Op dit moment is er volgens onze administratie nog geen glasvezel beschikbaar.

Als je nu wilt overstappen naar KPN Thuis, dan verloopt dat proces zoals gebruikelijk. Het huidige aanbod van KPN is van toepassing en Telfort CombiVoordeel komt te vervallen. Wel is het zo dat je géén activatiekosten betaalt als je overstapt naar KPN Thuis en daarnaast kom je in aanmerking voor Telfort Compleet. Als je Telfort Mobiel en KPN Thuis combineert, dan kun je kiezen tussen gratis Pluspakket of gratis FOX Sports pakket. Het Pluspakket zou dan dus alsnog gratis blijven. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @angela , kijk eens naar onderstaande link voor de mogelijkheden:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bestaand-abonnement-wijzigen-naar-glasvezel.htm

Reputatie 1
Badge +1

Allen bedank voor het meedenken. 

@Natasja - Telfort klopt , men komt de 19de alles in de meterkast aansluiten. 

Persoonlijk vindt ik de abonnementen aanbod van kpn best prijzig. Ook al bieden ze de eerste 6 maanden 50% korting. 

Op het moment hebben we thuis ongeveer 55 mbit download snelheid. Sneller internet is altijd wel beter. Maar heb ik hier €20,- per maand meer voor over. 
​​​​​​​

gr. 

Reputatie 8

Met verlies van “combivoordeel”, kijk ook eens bij:  https://www.nle.nl/alles-in-1

Het TV-basis pakket is daar aanzienlijk uitgebreider, daar waar je bij KPN daar een extra plus-pakket bij moet nemen. Standaard is glasvezel (te beginnen bij de laagste snelheid) een symmetrische connectie. Niet een afgeknepen upload snelheid.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @angela , wie heeft het er over dat je naar KPN over moet i.v.m. glasvezel? Telfort kan je huidige xDSL-verbinding omzetten naar een glasvezelverbinding, zie ook mijn eerdere link die ik je in een reactie stuurde.

Reputatie 8

Dat dacht ik ook. Had om die reden aanvankelijk ook een extra opmerking in mijn vorige reactie geschreven, maar weer geschrapt n.a.v. een eerder bericht hier:

https://forum.telfort.nl/internet-267/overstappen-naar-glasvezel-85034#post711504

Daarbij werd gesteld:

" Wil je van DSL over naar Glasvezel als dat beschikbaar is,
  dan moet het abonnement aangepast worden.

Het is voor mij dan onduidelijk wat er wordt bedoeld?
Ik interpreteerde dat met een nieuw abonnement?

Reputatie 1
Badge +1

Oh dan zit ik helemaal verkeerd. Ik dacht juist dat Telfort geen glasvezel aanbiedt. 

ik zal nogmaals naar je link gaan en bekijken. 

update
Even snel bekeken maar er staat nergens dat ik over kan naar glasvezel. Waarschijnlijk omdat dit er nog niet. De 19de komen ze pas en waarschijnlijk na deze datum moet het nog administratief verwerkt worden. 

Ik kan wel kiezen voor 100mbit meer snelheid a €5,- per maand extra. 

ik wacht het maar even af

gr 

Reputatie 8
Badge +7

Oh dan zit ik helemaal verkeerd. Ik dacht juist dat Telfort geen glasvezel aanbiedt. 

ik zal nogmaals naar je link gaan en bekijken. 

update
Even snel bekeken maar er staat nergens dat ik over kan naar glasvezel. Waarschijnlijk omdat dit er nog niet. De 19de komen ze pas en waarschijnlijk na deze datum moet het nog administratief verwerkt worden. 

Ik kan wel kiezen voor 100mbit meer snelheid a €5,- per maand extra. 

ik wacht het maar even af

gr 

Hallo @angela , ik ben sinds een paar weken ook overgestapt naar 100 Mbit/s internet door een upgrade in de wijk, dan heb je eigenlijk geen glasvezel meer nodig

Reputatie 1
Badge +1

@JanD is het verschil echt merkbaar? Een upgrade in de wijk? Dus je hoeft maandelijks niet meer te betalen voor je huidige abonnement. Ik weet niet of jij hetzelfde hebt als ons, wij nemen de 50mbits af. 

Wij, een gezin van 5 (2 volwassen en 3 kids)

2x ITV van Telfort, 2x Android tv boxen met iptv, 4 mobieltjes, een iMac en veel apparatuur wat draait op WiFi. Zoals Philips Hue, camera’s, cv ketel enz. 

Als we allen gebruik maken van internet, merk ik op dat het soms wel wat langer duurt met laden van pagina’s of bij het aanzetten van de camera’s. Het opstarten van Netflix duurt soms ook wat langer. Youtube blijft ook best vaak wat langer op zich wachten, met name tijdens het kijken van iets. 

Als ik mijn mobiel op 4g zet merk ik wel op dat het stukken sneller is , maar dan heb ik ook een downloadsnelheid van 150mbits. 

Zal het handig zijn om in onze situatie over te stappen naar glasvezel of juist de extra 100mbits voor €5,- per maand. 
Is deze laatste optie, de extra 100mbits, per maand aan of uit te zetten. Of zit men juist aan een contract vast?

@Telfort is het mogelijk om het eerst te testen? In het weekend bijvoorbeeld, als iedereen thuis is. Om dan een keuze te maken om wel of niet de overstap te maken naar een sneller abonnement.

@allen alvast weer bedankt voor het meedenken

Gr.  

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@angela , ik beveel het aan, voor slechts 5 euro per maand een wereld van verschil en je kunt het inderdaad per maand aan- of uitzetten.

Ik had eerst 17Mbit/s en nu 100 Mbit/s netto.

Of je nu 17 of 100 Mbit/s  moet delen met een aantal toepassingen is echt een wereld van verschil. Nog sneller heb je echt niet nodig.

@Telfort is het mogelijk om het eerst te testen? In het weekend bijvoorbeeld, als iedereen thuis is. Om dan een keuze te maken om wel of niet de overstap te maken naar een sneller abonnement.

Het is niet mogelijk op jouw manier voor een weekend iets te testen, het is geen kwestie van een vinkje op een computer zetten voor een hogere snelheid, er moet fysiek een technicus in jouw wijkkast een aanpassing maken voor de hogere snelheid en later weer voor een eventueel lagere snelheid.

Daarom kun je de hogere snelheid (100Mbit/s) per maand aan- of uitzetten. Blijkt na een maand dat je het toch niet nodig hebt zet je het weer uit en ga je weer terug naar je 50Mbit/s-abonnement, wat je dan ook netto ontvangt, terwijl je misschien nu niet eens netto 50Mbit/s behaalt als je een speedtest doet bekabeld met 1 computer op het odem aangesloten.

Dit zegt Telfort zelf over de bewuste 100Mbit/s-verbinding via xDSL:

Extra snelheid 100 MB/s 10 MB/s

Perfect om met meerdere apparaten tegelijk snel te surfen, video's te streamen en te downloaden. Alleen als je een ADSL aansluiting gebruikt.

Mocht na een maand blijken dat je toch niet genoeg hebt aan 100 Mbit/s via xDSL kun je altijd nog overstappen op glasvezel.

Reputatie 8

@angela 
Met wat ik lees, wat je allemaal aan netwerk apparatuur en streams gebruikt,
zou ik niet met VDSL verder gaan, maar echt beslist glasvezel nemen.

Bij VDSL gaan de TV-streams van je internet snelheid af.
Bij meerdere streams (2x ITV = 2 TV-boxen) is dat alleen al 14-15 Mbps per stream in HD kwaliteit.

Bij glasvezel gaat er dat “niet” af, omdat het via een apart VLAN buiten de snelheids-”cap” van de normale internet data wordt gehouden. Bovendien kun je bij glasvezel van de hogere kwaliteit HD glas-kanalen gebruik maken (13 Mbps per stream → 26 Mbps voor 2 TV-boxen).

Dus met die 2 TV-streams tegelijkertijd in gebruik heb je nog steeds 100 Mbps internet snelheid over.
En dat niet alleen, je heb die snelheid bij 100 Mbps ook als upload snelheid. (Praktisch zelfs "ruim").

Weet niet of je een NAS thuis in gebruik hebt (om beeld van meerdere IP-camera's vast te leggen?)
En gebruik je die NAS mogelijk ook als server voor allerlei familie data (foto’s, filmpjes) en andere opslag?? (Met nog 2 Android TV-boxen bekijk je mogelijk ook films die je hebt opgeslagen ??)

Met opgroeiende kinderen die vaak genoeg ook elders vertoeven, en dan mogelijk connectie leggen met zo'n NAS, is het betrekken van data thuis een “upload” stream vanuit je thuislocatie.

Dus daar is de beschikbaarheid van een hoge uloadsnelheid ook erg belangrijk voor.

Mocht je die mogelijkheden vanuit je thuisnetwerk nu nog niet op die wijze benutten, lijkt me met opgroeiden kinderen binnen redelijk te overziene tijd wel handig daar wel rekening mee te houden.

Zelf benut ik al enkele jaren glasvezel, maar zou werkelijk nooit meer terug willen naar VDSL.
(En dan heb ik als gepensioneerd persoon in huis hier nog niet eens een druk gezin).

@angela

Met deze samenstelling beveel ik ook glasvezel aan minimaal 100Mb het huidige 50Mb lijkt mij dan echt te krap dat is leuk voor 2 personen en zelfs dan kan het krap zijn een 4K stream van Netflix of Disney+ vraagt tot over de 20 Mb.

Probleem is Telfort levert geen nieuwe producten meer, de vraag is dus of Telfort je nog wel naar glasvezel kan overzetten, dat zal toch als een nieuw abonnement/product worden gezien.

Bij een ouder abonnement toch de prijsverhoging die je gaat krijgen mee nemen in de overweging.

Upgrade naar 100/100 kost €7,50 extra.

Je gaat 14 kanalen verliezen waaronder History wil je deze houden gaat dat nog eens € 5,00 extra kosten. Je zal nog meer extra kosten krijgen zoals €2,50 voor het telefoon nummer en €5,00 voor het opnemen.

De verhoging van je huidig dsl abonnement zal op termijn voordeliger zijn, bevalt dit niet dan kan je altijd nog voor FttH(glasvezel) kiezen.

Dit zal bij benadering het kosten plaatje worden bij overstap naar glasvezel via Telfort volgens de huidige prijzen. De prijs zoals genoemd bij nieuw zal de te verwachten maandbedrag zijn.

Reputatie 8

Met dat kostenplaatje vandaar ook mijn eerdere suggestie om eens bij:  https://www.nle.nl/alles-in-1
te gaan kijken en alles door te rekenen. Die hebben als basis een veel ruimer kanalen pakket.
(Iets van circa 70 kanalen in het basis pakket).

Reputatie 1
Badge +1

@Babylonia ik heb de site doorgenomen en mijn wensen ingevuld. 

ik kom uit op een laag bedrag per maand voor 100mbit, televisie 2x en telefonie. 
Maar betekent dit dan dat je overstapt van telfort naar kpn? Heb ik dan alles zoals nu wat ik van Telfort afneem, maar dan van Kpn?

Heb jij zelf ook ervaring met deze website,  is het betrouwbaar?

Alvast bedankt

Budget is je provider, ze zijn een soort tussenpersoon, de verbinding en het TV aanbod komt van KPN. 

Veranderd er bij KPN iets in het televisie aanbod kan en mag je niet zo heel makkelijk kosteloos overstappen dat is hun grootste nadeel.

Voor ervaringen lees hier eens.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1953746

Reputatie 8

Heb jij zelf ook ervaring met deze website,  is het betrouwbaar?

Ik heb er geen ervaring mee, maar de site via de Nederlandse Energie Maatschappij is bekend genoeg en enkele jaren actief. Het betreft netwerk en spullen van KPN, maar op detail kan het een en ander wel afwijken met KPN. Zoals het zender aanbod.

Veranderd er bij KPN iets in het televisie aanbod kan en mag je niet zo heel makkelijk kosteloos overstappen dat is hun grootste nadeel.

Hoezo overstappen? Bedoel je naar KPN zelf?
Dat is niet anders als volgens de voorwaarden dat je vanuit welke provider dan ook overstapt. Je zit in ieder geval vast aan een jaarcontract. Zelfde geldt/gold dat voor Telfort, wat onderdeel is van KPN.

Verder is het basis zenderpakket via NLE aanzienlijk groter dan het basispakket bij KPN.

“ Standaard heeft iedere Alles-in-1-klant Tv Basis waarmee klanten toegang hebben tot meer dan 100 tv-zenders, ”

Bij een contract met NLE heb je met hen een overeenkomst, niet met KPN.
KPN zal met NLE een leveringsverplichting hebben, als ze zelf mogelijk een ander aanbod hebben.
Dat kunnen ze wettelijk gezien niet zomaar veranderen.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @angela , met die nieuwe provider ben je maar € 1,50 ongeveer goedkoper uit dan met Telfort incl. 100Mbit/s, dan wist ik het wel, ik bleef mooi bij Telfort, dan weet je wat je hebt.

Als je naar die nieuwe provider gaat heb je alléén met hun te maken en niets (meer) met KPN.

Reputatie 8
Badge +17

@JanD die berekening had ik ook al gemaakt, is geen concurende provider voor KPN 

@Babylonia met overstappen bedoel ik dat zoals afgelopen jaar door het mogelijk verdwijnen van een aantal tv kanalen we kosteloos voortijds konden overstappen of opzeggen  bij Budget kan dat niet door hun constructie. Je bent voor tv een KPN klant ik zal daarom iedereen Budget afraden.

@JanD je blijft altijd met KPN verbonden dat is het nadeel van wba providers elke wijziging die KPN doorvoert in het tv aanbod ondervinden klanten van dit soort providers de gevolgen.

Door de prijzen van wba is er geen concurrentie mogelijk 

Reputatie 8

Er kunnen mogelijk wel een aantal TV kanalen verdwijnen bij "KPN”, dat geldt evengoed voor Telfort. Dus daarin zit geen verschil. Alleen heeft zoals aangehaald NLE/Budget een veel ruimer zender aanbod als basis-pakket, dan KPN.

Verder geldt juridisch gezien dezelfde constructie, dat als een klant het niet eens is met een door een provider afgedwongen wijziging in het contract (verdwijnen van TV-zenders), je om die reden een overeenkomst kunt opzeggen. Dat is bij NLE/Budget niet anders als bij Telfort of welke andere provider.

Dat is bij NLE/Budget juist wel anders dan bij andere providers. 

NLE Budget heeft het zelfde basis zenderpakket als KPN wel meer dan Telfort.

Reputatie 8

Dat is bij NLE/Budget juist wel anders dan bij andere providers.

Als je het hebt over een overeenkomst (intrekken TV-kanalen) en stop zetten contract is dat bij de wet geregeld. Geldt voor elke overeenkomst. Energie, abonnementen op bladen etc. Bij eenzijdige wijziging in het geleverde anders dan in de overeenkomst opgenomen, kan een klant er vanaf stappen. Ondanks een jaar abonnement nog niet is verlopen.

Ik heb het al eerder gedeeld lees toch nog eens dit wel bijna 2 jaar oude topic door.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/klant-bij-nle-voor-internet-telefonie-en-klant-bij-kpn-voor-tv-434336

En let op de formulering hier.

https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/tv

TV Van KPN via Budget. Het lijkt nog niet veel anders te zijn dan in dat topic.

Als we toch vergelijken vergeet Tmobile niet is er onbeperkt mobiel internet gewenst dan zijn zij op dit moment het meest voordelig.

https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis

Op Termijn zal bij Telfort blijven of naar Budget gaat voordeliger zijn hier het overzicht van KPN Hussel op basis van de genoemde wensen, toch uit eindelijk 10 euro duurder.

Reageer