beantwoord

Overstappen naar KPN

• 16 februari 2020
  • 4 reacties
  • 211 keer bekeken

Beste,

Let wel ik ben tevreden met het product.

Op 8 mei stopt mijn jaar contract van Telfort.

nu is super WiFi voor mij een welkome oplossing thuis, zeker omdat het niet bedraad is tussen router en WiFi versterker.

Het is toch zo dat ik nu al kan aangeven dat ik per 8mei 2020 wil stoppen met Telfort Thuis en wil over gaan naar KPN thuis. Overstap wekker KPN geeft aan u kunt nu al overstappen. In principe moet KPN dan toch de overgang met Telfort zonder problemen kunnen regelen en maakt het niet uit dat ik dat nu al aangeef. Nieuwe abonnement wil ik dan laten ingaan op 8 mei 2020 bij KPN. Dat geef ik ook aan bij de aanvraag.

wanneer ik mijn situatie uitreken dan ben ik net zoveel kwijt (incl. Verhoging abonnement kosten) en ik krijg een Super WiFi 2x versterker (gratis). Wat ik bij Telfort dan mis loop. Zo regel ik dus mijn overgang naar KPN zelf en iets eerder.

Echter nu komt de qlue.

Ik heb nu 2x dezelfde aanvraag gedaan bij KPN.

krijg een mail terug “we gaan direct voor u aan de slag”

Dan blijft het stil. Stel je aanvraag mislukt dan blijkt de “nieuwe” klant niet op de hoogte te worden gebracht aldus de klantenservice omdat ze niets kunnen vinden op mijn adres. Verder zien ze niets.

Wat nog verwarrende is is dat je dan verschillende verhalen te horen krijgt van medewerkers waar je uit haalt dat ze het zelf niet weten.

Winkel verteld, Ja je kunt je aanvraag doen nu al en dan ga je vloeiend over van Telfort  naar KPN.

Klantenservice medewerker 1 zegt, nee vermoedelijk denk ik dat je kan dat kan je kan pas vanaf 8 april je de opzegging doen.

Klantenservice medewerker 2 nee die aanvraag moet goed gaan want je geeft immers aan dat je pas op 8-5-2020 wilt overgaan dus dat is de einddatum van je contract en die zeg je nu op tijd op.

Wat is nu waarheid.

Houd Telfort de aanvraag tegen?

Geeft KPN niet goed aan dat je pas per 8-5 wil overgaan?

Heel eerlijk ik weet mijn abonnement dat blijft in het gebruik enzo exact hetzelfde. Je betaald je abonnement net iets anders omdat de kortingen op andere dingen worden verrekend. En ja heel eerlijk in de basis gaat het om de Super WiFi dat mij erg trekt.

Telfort weten jullie wat er mis gaat met mijn overgang.

icon

Beste antwoord door JanD 16 februari 2020, 15:27

Hallo @linda.stefan , zie mijn reactie in het KPN-forum waar je een soortgelijke vraag gesteld hebt.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @linda.stefan , zie mijn reactie in het KPN-forum waar je een soortgelijke vraag gesteld hebt.

Uit het KPN topic 

Wanneer gaat KPN ermee aan de slag als je in het weekend besteld via de site? Dat weet niemand.

Pas na het weekend gaan ze echt aan de slag, dan hoor je gebeld te worden met de mededeling u bent nog te vroeg of welke reden dan ook waarom iets wel of niet kan.

Leest KPN de aanvraag wel goed? Je geeft als klant aan dat je pas wil overstappen per 8 mei 2020. Wettelijk gezien mag ik dus op 8 april of eerder al aangeven dat ik wil stoppen bij Telfort. 

Als je van de overstap service gebruik maakt moet KPN dit met Telfort regelen. Wat Telfort dan kan zeggen wij geven de lijn pas per 8 juni of elke willekeurige datum na 8 mei.

Ook dat wordt pas na het weekend gedaan. Vanwege annulerings recht gebeurt er vaak nog niks binnen de eerste 14 dagen na en online bestelling. Je krijgt je automatiche standaard boodschap in beeld mee niet.

Je geeft de juiste wens datum aan het is verder aan KPN en Telfort dit af te stemmen.

Thx JanD en Galdor.

Jullie reageren oprecht en netjes en met antwoorden die inderdaad veel kunnen verklaren.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @linda.stefan. Van harte welkom hier en bedankt voor je bericht. Allereerst vind ik het natuurlijk leuk om te lezen dat je zo tevreden bent. Dat zien we graag. 

Ik begrijp dat je via het KPN Forum al bent geholpen door @Galdor68 en @JanD en daar inmiddels ook een van de Moderators meekijkt. Om verwarring te voorkomen, lijkt het me goed om de vragen die je hebt omtrent de overstap in het topic op het KPN Forum te stellen. :slight_smile:  Maar mocht je nog specifieke vragen hebben over je Telfort abonnement, dan kijk ik natuurlijk nog graag even mee. 

Reageer