beantwoord

Overstappen naar glasvezel alles in 1 DEEL 2

• 12 januari 2016
  • 13 reacties
  • 660 keer bekeken

https://forum.telfort.nl/combivoordeel-297/overstappen-naar-glasvezel-alles-1-53822

Omdat in het nieuwe jaar de topics blijkbaar worden afgesloten hierbij de voortgang van bovenstaande topic.

Ik ben zaterdag gebeld door iemand van het glasvezelbedrijf met de vraag wanneer ze een monteur kon sturen voor mijn 3 in 1 glasvezelaansluiting in mijn woning in HEINO, ik woon dus in ENSCHEDE en ik heb nog nooit van het opgegeven adres gehoord en ben zelfs nog nooit in mijn leven in Heino geweest!

Tot zover mijn vertrouwen in Telfort.

Mij is verteld dat een vast persoon op mijn account gezet zou worden zodat alles vlekkeloos zou verlopen. Met haar heb ik de adresgegevens ook doorgenomen dus ik kan me niet voorstellen dat ze dan een compleet ander adres doorgeeft aan het glasvezelbedrijf. Dit heb ik doorgegeven aan Stephen van Telfort (moderator), de enige die zich wel aan zijn beloftes houdt. En vandaag ben ik gebeld door iemand van Telfort die me doorstuurde naar de Verkoopafdeling omdat de hele procedure weer opnieuw moet worden opgestart. Met als gevolg dat ik waarschijnlijk drie weken zonder internet en tv zit in mijn nieuwe woning. Leuk de eerste maand gratis... ik wil geen compensatie ik wil gewoon dat jullie doen wat jullie beloven.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het verder verloop maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

Gr. Richard
icon

Beste antwoord door Richard78 1 februari 2016, 08:13

Zelfs de TV doet het! Ben vrijdag ook netjes gebeld door mijn ''accountbeheerder'' of alles een beetje goed verlopen was. Uiteraard was zij niet op de hoogte van de adresverwisseling... volgens mij moet Telfort nog eens goed naar de interne communicatie kijken want deze puinhoop kan in mijn ogen echt niet. Als ik zo laks ben op mijn werk mag ik uitkijken naar een andere baan. Maar goed uiteindelijk is alles goed gekomen.

Ik ben alleen benieuwd of ik de toegezegde 1 maand gratis ook ga krijgen. En ik twijfel of ik de combikorting durf aan te vragen ;o)
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard, bedankt voor de bevestiging! De overstap is verre van vlekkeloos verlopen nogmaals excuses daarvoor. Ik zie dat mijn collega de maand gratis in het systeem heeft ingevoerd dus ik ga ervan uit dat jij deze gewoon gaat krijgen. CombiVoordeel staat aangemeld dus ook daarmee verwacht ik geen problemen. Mocht je weer ergens tegenaan lopen dan verneem ik het graag van je.
Zelfs de TV doet het! Ben vrijdag ook netjes gebeld door mijn ''accountbeheerder'' of alles een beetje goed verlopen was. Uiteraard was zij niet op de hoogte van de adresverwisseling... volgens mij moet Telfort nog eens goed naar de interne communicatie kijken want deze puinhoop kan in mijn ogen echt niet. Als ik zo laks ben op mijn werk mag ik uitkijken naar een andere baan. Maar goed uiteindelijk is alles goed gekomen.

Ik ben alleen benieuwd of ik de toegezegde 1 maand gratis ook ga krijgen. En ik twijfel of ik de combikorting durf aan te vragen ;o)
Reputatie 3
Dus nog altijd goed nieuws? TV doet het ook? Gewoon nieuwsgierig hoor.:8
Daar was ik weer, excuus voor de late reactie maar ik zit midden in een verhuizing dus ik heb niet heel veel tijd. Dit bericht type ik vanuit mijn nieuwe woning via mijn nieuwe glasvezelverbinding, dus het werkt! Na alle ellende is iig het internet toch nog goedgekomen. Over televisie kan ik nog niets zeggen want mijn TV komt pas zaterdag dus ik kan het niet testen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Gr. Richard
Reputatie 8
Badge +16
Beste Richard, kun je ons nog laten weten of je succesvol van de diensten gebruik kunt maken? 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard, in het systeem kan ik zien dat je modem signaal heeft. Kun je ook van de diensten gebruikmaken? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 3
Ben het met je eens Stephen, maar Richard zou ons in dat topic op de hoogte houden tot en met een werkende aansluiting. Vandaar mijn opmerking. Maar in dit topic kan het toch nog allemaal goed aflopen.;)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Richard, ik zie dat mijn collega's inderdaad een nieuwe aanvraag hebben gedaan die nu voor je in behandeling is. Indien er een monteur volgende week donderdag langskomt dan ga ik ervan uit dat je vanaf dan ook gebruik kunt maken van de diensten. :)

Ik kan heel goed begrijpen dat het vertrouwen is weggezakt want er is bij de overstap veel verkeerd gelopen. In ieder geval hou ik dit topic open totdat je gebruik kunt maken van de diensten.

@Aragorn,

De vraag in het andere topic was al beantwoord en het annuleren van de vroege opzegging was ook al in orde gemaakt. Aangezien het een nieuwjaar is en ook om te voorkomen dat andere gebruikers met hun issue's in het topic gaan reageren heb ik het topic toen gesloten. Helaas was mij niet bekend dat de adresgegevens voor het glasvezel abonnement onjuist waren. Gelukkig is dat nu opgelost. Ook heb ik intern de vraag gesteld hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zodra ik daar een antwoord op heb ontvangen zal ik deze delen in dit topic.
Niet te geloven, het modem is vandaag ook bezorgd... zou het dan toch nog goedkomen?
Reputatie 3
Blijft spannend! :8
Update

Vandaag een telefoontje gehad van Guidion, volgende week donderdag komt een expert voor:

1) Het aansluiten van het glasvezelkastje op de glasvezelaansluiting.
2) Het aansluiten van het modem op het glasvezelkastje

Het begint er op te lijken!

Vraag me alleen wel af wanneer ik dan het modem moet krijgen want tot nu toe heb ik nog niks mogen ontvangen (is ook niet vreemd als ze het verkeerde adres hebben).

Gr. Richard
Achteraf, had ik gewoon per 1 februari voor mijn nieuwe adres 3-1 glasvezel moeten aanvragen en op mijn oude adres de adsl een maandje door moeten laten lopen, dan maar een maand dubbel betalen.
Maar als ik dan te horen krijg dat dit helemaal niet hoeft en dat het allemaal (misschien met een weekje geen internet op mijn oude adres maar wel zeker zijn van aansluiting op mijn nieuwe adres per 1 februari) bijna vlekkeloos in elkaar over kan gaan, vertrouw ik erop dat dit dan ook gaat lukken. Ik bedoel ik heb 11-12-2015 mijn bestelling bevestigd gekregen en dan nog heb ik geen zekerheid dat ik op 1 februari tv en internet heb...

Als het niet kan, zeg het dan maar doe geen beloftes die je niet waar kan maken. En dan een foutief adres invoeren, kan gebeuren maar gezien de hele voorsituatie zou ik dan verwachten dat er een spoedorder van gemaakt wordt en dat Telfort er alles aan doet om hun fout goed te maken.

Ik kan ook een andere provider kiezen maar dat gaat waarschijnlijk nog meer tijd in beslag nemen.

En nu weg met de frustratie en kom op Telfort laat zien dat het ook anders kan!
Reputatie 3
@Stephen van Telfort?

Dit kan toch niet echt waar zijn hè wat ik hier lees? Ten eerste waarom is dat topic afgesloten? Ten tweede wat is er hier gebeurd? Er zijn duidelijke toezeggingen gedaan, en ik had wel problemen verwacht hier, maar niet zoals Richard hier vermeldt!! Sterker nog, ik begin nu ook te twijfelen over het verschil tussen Telfort en Tele2 (waar ik zeer slechte ervaringen mee heb).

Maar... Ik blijf er vanuit gaan dat deze klant niet zonder internet komt te zitten, Weet je, bij Tele2 kreeg KPN de schuld omdat die Tele2 zouden tegenwerken, leuk. Maar hier verwacht ik toch meer van Telfort, dochter van KPN. Je laat je dochter nooit in de steek hè? :8

Uitdaging!!!