Overstappen naar glasvezel

• 30 december 2019
  • 16 reacties
  • 282 keer bekeken

Ik wil dus ook overstappen naar glasvezel, hoofdzakelijk om met de technologie mee te gaan.

Uiteraard kan dit bij Telfort ook, maar als bestaande klant (met een V8 modem) dus niet met het volgende, wat concurrenten wel bieden:

• gratis nieuwe modem met modernere techniek: 5Ghz wifi
  • gratis nieuwe tv-ontvanger met modernere techniek: 4K

• Bluetooth afstandsbediening

• Paar maanden korting op abonnement

Kan Telfort mij overtuigen om wel over te stappen naar glasvezel, maar niet naar een concurrent?

Admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

16 reacties

De prijs en eventuele aanwezige Combivoordelen mogelijkerwijs.

KPN is blijkbaar niet de concurrent die je bedoelt hoewel dat is zover ik weet de enige met een bluetooth afstandsbediening.

4K staat voor reguliere TV nog in de peuter schoenen, Ziggo bied nog geen 4K kanalen aan of pas sinds kort, KPN heeft er 3 en een paar ondemand titels. Wat aanbod betreft is het Youtube, Netflix of andere streamdiensten eigenlijk bied een 4k ontvanger daar geen meerwaarde elke huidige 4k tv is smart met betere apps en hardware dan de tv ontvangers.

De tv ontvanger is nergens 'gratis' dat zit net als bij Telfort bij de prijs inbegrepen. Ook bij andere providers krijgen bestaande klanten niet zo heel snel een andere modem/router als ze van koper naar glas overstappen.

Eerlijk gezegd zie ik in wat je noemt geen reden om wel over te stappen. Je zal ten alle tijden duurder uit komen.

Een andere overweging om te blijven, zoals je weet wordt Telfort KPN met het huidige Hussel aanbod is het 4K pakket voor € 2,50 p/m bestelbaar. Hoe en of dat terzijner tijd voor Telfort klanten mogelijk wordt is nog onbekend. Zeker niet onmogelijk.

Enige echte concurent met 4k zou Ziggo zijn met de next box, ook bleutooth bediening.

Als 4k.belangrijk is zou ik overstappen naar KPN is toch iets goedkoper en net zo goed.

Niet blind staren op dat stukje 4K kijk dan naar andere zaken service stabiliteit en noem maar op.

Vergeet de schotel niet wat 4k aanbod betreft die methode loopt daarin voorop.

In aanbod durf ik wel te stellen dat Ziggo met het Movies&Series pakket een ruimer aanbod heeft

Afhankelijk van het soort abo bij Ziggo krijg je óf een opgewaardeerde Horizonbox of de Next-box.

De Next-box alléén bij het duurste abo.

Ik zal mijn vergelijking even verduidelijken:

• gratis nieuwe modem met modernere techniek: 5Ghz wifi:
    • Is een must met oog op steeds drukkere 2,4 Wifi en standaard bij een nieuw abonnement! Ondertussen kan al mijn andere apparatuur dit aan!
  • gratis nieuwe tv-ontvanger met modernere techniek: 4K

• Is geen must, maar als het mogelijk is, waarom niet vast voorbereid zijn op wanneer het wel meer beschikbaar is….

• Bluetooth afstandsbediening

• Is ook zeker geen must, meer ter vergelijking met bijv. inderdaad KPN

• Paar maanden korting op abonnement

• Bij een nieuw abonnement is dit normaal, ook bij Telfort. Dus waarom dan ook niet bij overstappen en dus een vernieuwd abonnement?

Reputatie 8
Badge +17

De hamvraag in deze; is het überhaupt wel mogelijk om van je huidige abo over te stappen naar glasvezel abo bij Telfort, dacht dat verlengen wel kon via Telfort.

Als je overstapt naar KPN krijg je 6 maanden een forse korting zag ik deze week bij een KPN winkel Staan

Aangezien wifi niet direct de verantwoording van een provider is kan je ook zelf in acces punten voorzien.

Van dsl naar glasvezel is niet direct nieuw jouw welkomst korting heb je al gehad.  Als je opzegt is er soms wel verleng korting mogelijk.

Wat betreft de wifi, niet volledig mee eens. Gezien dat er altijd reclame wordt gemaakt bij aanbiedingen: “met wifi modem!”

Tuurlijk snap ik zelf ook wel dat ik er wat aan kan doen en zelf de aanschaf voor 5Ghz wifi kan verzorgen. Maar waarom zou ik, als ik dit gratis bij overstappen naar een ander krijg?

Verlengen en overstappen naar glas is nog mogelijk bij Telfort en korting op verlengen zal idd wel mogelijk zijn bij nadere info.

Kan iemand mij vertellen of mijn Arris tv-ontvanger, 4K geschikt is voor de toekomst?

Reputatie 3

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tv-ontvanger.htm

In bovenstaande link staan de specs van de Arris, is dus niet geschikt voor 4k

Zelf heb ik de Entone 510b welke door mijn provider word verstrekt aan klanten welke alleen gebruik maken van een simpele decoder, moet heel eerlijk bekennen dat de specs van de Arris veel beter zijn dan van de Entone, op alle vlakken het dubbele.

Zoals intern geheugen, flash 

De huidige Telfort ontvangers zijn daar inderdaad niet geschikt voor of je de overgang afwacht of niet zal je bij KPN van het Hussel aanbod gebruik moeten maken, dan wordt die ontvanger op gestuurd. Het is een hele verre toekomst voor de NPO in UHD zal gaan uitzenden echt nog niet nodig om die al te willen. Lees eerst de topics over de 4k ontvangers nog heel veel kinderziektes daarin. 

Dat er inderdaad een wifi modem word genoemd geeft een provider niet de verantwoording voor een volledige wifi dekking thuis. Dat is pas als er actief mee te adverteerd wordt de power promisse bijvoorbeeld als je daar de kleine letters leest kost dat vrij veel eigen investering. En de v8 is een modem/router met wifi er wordt daarmee voldaan. Dat deze geen 5ghz heeft is pas bij abonnementen boven de 100 MB van belang.

Het vol zitten hier en daar van de 2,4 GHz band is ons eigen gecreëerde luxe probleem. 

@BeMu, Die provider heeft ook de betere Amino 610, die is vergelijkbaar met de Arris, heeft geen traag reageren zoals die oude Vodafone Entone kastjes.

Ben blij dat ik er daar 1 van heb.:grin:

Reputatie 8

Wil men 4K streams kunnen draaien thuis (Netflix, Disney+ e.d.), maar ook bijv. 4K YouTube.
En dat tezamen ook nog eens met fatsoenlijke audio die allerlei formaten surround ondersteunen (DTS, Atmos, Vision) etc., komen eigenlijk alleen aparte media-players in aanmerking die geen enkele provider levert. Om het ook nog enigszins soepeltjes te laten draaien, moet de hardware bovendien ook nogal wat CPU power aan boord hebben.

Voor beschikbaarheid, klik bij de volgende webpagina eens verder naar,
2019 en 2020   -   Full Chart   -   Android TV Box.

http://chigztech.com/charts.html

Reputatie 3

@Doornekamp33 

Je heb volkomen gelijk dat de Amino 610 technisch gelijk is aan de Arris, alleen krijgen klanten die onder de omruilregeling Amino 140 vielen de Entone 510b.

Nieuwe klanten krijgen wel de Entone 610, realistisch gezien klopt dat niet en zouden bestaande klanten bij een provider juist de nieuwste apparatuur moeten krijgen.

Dat ben ik geheel met je eens, die Entone had niet in de omruiling moeten zitten voor de amino 140/540 gebruikers.

Maar die Entone 510 en 515 met opname moet volgens de technici volkomen mee kunnen op het nieuwe TV platform, ook al moet ik dat eerst nog eens meemaken of dat echt zo is.

Nieuwe klanten krijgen wel de Entone 610, realistisch gezien klopt dat niet en zouden bestaande klanten bij een provider juist de nieuwste apparatuur moeten krijgen.

@BeMu 

Hier wringt dus juist de schoen voor @van Stijn  als bestaande klant zal hij onder de Telfort vlag geen v10 krijgen omdat de  v8 voldoet. Onder de KPN vlag is er meer mogelijk hoewel ook daar bestaande  klanten dan hun abonnement moeten aanpassen. Neem die OranjeRode VZ destijds nog enkel Z. Nieuwe apparatuur moest je kopen tegen de volle mep, nieuwe klanten kregen deze gereduceerd of gratis.

Hier wringt dus juist de schoen voor @van Stijn  als bestaande klant zal hij onder de Telfort vlag geen v10 krijgen omdat de  v8 voldoet. Onder de KPN vlag is er meer mogelijk hoewel ook daar bestaande  klanten dan hun abonnement moeten aanpassen. Neem die OranjeRode VZ destijds nog enkel Z. Nieuwe apparatuur moest je kopen tegen de volle mep, nieuwe klanten kregen deze gereduceerd of gratis.

Grotendeels het hele punt….

Reageer