beantwoord

Overstappen naar glasvezel

• 7 november 2019
  • 12 reacties
  • 165 keer bekeken

Goedemorgen,

Er is bij mij deze week glasvezel aangeleverd. Nu wil ik uiteraard zo snel als mogelijk overstappen, want mijn huidige verbinding via DSL is niet erg rap. Ik wordt door de servicelijn en via de info op de Telfort site doorverwezen naar de webpagina om daar zelf mijn abonnement aan te passen. Dit kan echter niet voor februari 2020 omdat ik mijn huidige pakket minder dan een jaar geleden heb aangepast. Moet ik nu verplicht wachten tot februari 2020, of twee verbindingen in stand houden?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 november 2019, 11:12

`Hoi @delabee, welkom hier. 

Ik kan mij heel goed voorstellen datje graag over wilt op Glasvezel nu dat opgeleverd is. Je wilde dit dan ook al aanpassen, maar dat kan niet. Daar op heb ik ook even meegekeken of ik jouw abonnement kon aanpassen naar de glasvezelverbinding, maar dat is nog niet het geval. Het lijkt er op dat de oplevering van de glasvezelverbinding nog niet administratief is verwerkt zodat we het over kunnen zetten. 

Telfort sluit je altijd aan op een wijze die zo snel mogelijk is, als dat bij jou glasvezel is zou het maar zo kunnen dat dit eerdaags automatisch omgezet wordt van xDSL naar glasvezel.

Wanneer je een veribinding via DSL hebt klopt dit inderdaad. Komt dan een betere drager beschikbaar wordt je over gezet. Wil je van DSL over naar Glasvezel als dat beschikbaar is, dan moet het abonnement aangepast worden. Dit gaat niet automatisch. Hier moet ook een monteur voor komen enz. 

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @delabee , heb je hieronder al gekeken wat er op jouw postcode/huisnummer (binnenkort) mogelijk is:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

en

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Telfort sluit je altijd aan op een wijze die zo snel mogelijk is, als dat bij jou glasvezel is zou het maar zo kunnen dat dit eerdaags automatisch omgezet wordt van xDSL naar glasvezel.

Wacht anders de reactie van een moderator nog even af.

Succes.

Reputatie 8
Badge +11

`Hoi @delabee, welkom hier. 

Ik kan mij heel goed voorstellen datje graag over wilt op Glasvezel nu dat opgeleverd is. Je wilde dit dan ook al aanpassen, maar dat kan niet. Daar op heb ik ook even meegekeken of ik jouw abonnement kon aanpassen naar de glasvezelverbinding, maar dat is nog niet het geval. Het lijkt er op dat de oplevering van de glasvezelverbinding nog niet administratief is verwerkt zodat we het over kunnen zetten. 

Wanneer je een veribinding via DSL hebt klopt dit inderdaad. Komt dan een betere drager beschikbaar wordt je over gezet. Wil je van DSL over naar Glasvezel als dat beschikbaar is, dan moet het abonnement aangepast worden. Dit gaat niet automatisch. Hier moet ook een monteur voor komen enz. 

Ik heb van Telfort op 14 nov. een mail gekregen dat ik per direct kan overstappen naar glas. Als ik dit wil aanpassen via de site krijg ik nog steeds de volgende melding:

Het is momenteel niet mogelijk om je pakket te wijzigen.

Waarschijnlijk heb je nu het volledige pakket dat Telfort aanbiedt en zit je nog binnen de contractperiode van je huidige abonnement. De contractperiode kun je vinden op het abonnementoverzicht.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @delabee , log eens in op MijnTelfort, ga naar Thuis, Abonnement, klik dan op extra's bestellen, daar kun je bij de rubriek internet en overige waarschijnlijk een vinkje zetten bij de gewenste snelheid.

Dat is inderdaad het gevolg van een lopend 'nieuw' jaarcontract. Je kan via MijnTelfort nu enkel snelheden wijzigen of andere extra's wijzigen. Mogelijk kan een Telfort medewerker met speciale rechten dit wel omzetten of in gang zetten. Het bestellen van een hogere snelheid 100/100 kan het mogelijk bespoedigen, de extra maandlasten moeten het dan wel waard zijn.

Heren,

Dank voor de geboden hulp, maar ik krijg slechts 2 opties voor Overige en geen opties voor Internet (zie hieronder):

Internet en overige

Overige

• Spotify Premium € 8,99 AAN UIT

• Telfort Veilig € 4,99 AAN UIT

Als je die opties mist kan het echt alleen via de klanten service.

Als je jou postcode ingeeft op de site van KPN is er dan glasvezel mogelijk of eventueel via deze site https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search  daar moet FttH beschikbaar staan, anders is de aansluiting nog niet bekend in de systemen zoals Bart al aangaf.

Wat mij verbaasd is dat je niet eerder benaderd ben om glasvezel af te nemen, vanaf het moment dat de aanleg begon.

Die opties zie ik helaas niet, maar als ik de gegeven URL volg, dan heb ik nog geen FttH. Wel vreemd dat ik vorige week een mail krijg van Telfort dat glas beschikbaar is!

De klantenservice ben ik minder (of zeg maar niet) over te spreken. Als ik ze bel word ik afgescheept met een sms dat ik het zelf moet regelen via de Telfort site. En dat lukt nou net niet..

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie inderdaad de optie ook niet. Ik ben dan ook verder op onderzoek gegaan samen met de Technische Dienst. De glasvezel verbinding die is opgeleverd is GPON. Dat is de Gigabitverbinding. Deze is nog in een pilotfase, welke alleen uitgerold wordt voor KPN en XS4ALL. :(

Nu ben ik benieuwd van wie je de brief hebt ontvangen om over te gaan naar Glasvezel? Zijn wij de afzender? Of was dat KPNnetwerkNL? Je mag hier ook een foto van sturen, als je dat doet, haal wel even de privacygevoelige gegevens weg. Ik hoor graag van je. 

Een beetje chaotisch hieronder, maar de mail komt toch echt van Telfort vandaan.

BTW: bedank voor de hulp alvast!

Logo Telfort

Je kunt nu gratis over op Glasvezel Internet

Goed nieuws! Jouw huis is aangesloten op het glasvezelnetwerk. Wil je hier zo snel mogelijk van genieten? Pas dan vandaag nog je pakket aan via MijnTelfort via onderstaande button. We zetten je dan gratis over naar glasvezel. Je abonnement en maandbedrag blijven hetzelfde.

Stap over   icon_button.png

Wat vindt u van deze e-mail?

Positief
Negatief

Service

|

Uitschrijven

|

Privacy

Doe er je voordeel mee

Dat lijkt me duidelijk genoeg.

De pilot zal hierop slaan dat KPN eindelijk plannen heeft ook tot 1Gb te gaan leveren

https://tweakers.net/nieuws/149730/kpn-treft-voorbereidingen-om-later-dit-jaar-1gbit-s-glasvezelinternet-te-leveren.html

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor de mail. Ik ga het nog eens even verder uitzoeken. Je hoort nog weer van mij. 

Reageer