beantwoord

Overstap XMS glasvezel naar Telfort glasvezel

• 25 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 370 keer bekeken

Eindelijk heb ik de stap genomen om van XMS glas via Telfort naar Telfort glas over te stappen.

A.S de woensdag 1 november ga ik over van Glasvezel van Telfort wat nog via XMS ging naar de nieuwe Telfort glasvezel. Gisteren heb ik een afspraak gemaakt met het Volker Wessels wat de glasvezel komt overzetten in de POP kast en het nieuwe modem in de meterkast.

Deze man zei tegen mij dat hij alleen de glasvezel omzet en dat er in de middag een monteur van Telfort komt om de Experia Box aan te sluiten. Ik heb hier van Telfort niks over gehoord en ging er van uit dat ik dat zelf moest doen wat ik ook prima kan of ben ik verplicht om dit via een monteur te doen en is deze afspraak reeds voor mijn adres ingepland? Op de website bij mijn Telfort kan ik hier niks over terug zien.

Neem aan dat het niet zo moeilijk is om de Experia box aan de glasvezel modem te koppelen en zelf even wifi in te stellen.

Momenteel heb ik de modem in de meterkast en een LAN kabel (10meter) naar mijn woonkamer waar ik mijn router heb staan die Wifi verbindt en de rest van mijn computers via LAN. Kan ik de Experia box ook zo aansluiten of moet deze direct achter de modem in de meterkast komen. Het bereik van Wifi zal dan veel minder zijn verwacht ik. Ik zou dan eventueel nog mijn eigen router hier achter kunnen gebruiken.
icon

Beste antwoord door Babylonia 25 oktober 2017, 17:36

Als de Volker Wessels monteur zowel de oude propositie in de wijkkast omzet naar de nieuwe propositie, en tevens bij je het glasvezelkastje in de meterkast uitwisselt voor een "media-converter" (een kastje wat optisch signaal van glasvezel omzet naar ethernet. Niets meer, niets minder).

Ik vermoed dat als beide werkzaamheden zijn gedaan, internet ook direct op die glasvezel staat.

Kun je achter die media-converter (of "NT glasvezelkastje), verder direct de Experia Box aansluiten.
Dat kun je doen door een lange ethernet kabel te gebruiken.
De Experia Box hoeft niet in de meterkast te zitten.
Bekijk reactie

10 reacties

Of de monteur wel of niet komt weet ik niet.
Wel dat je je modem rustig in de woonkamer kan zetten. De lengte van de lankabel, als die goed is, is van ondergeschikt belang.

Je kent deze uitleg?
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Ja had die uitleg reeds gelezen.

Wat nog niet helemaal duidelijk is of er dat zodra die monteur van Volker Wessels is geweest in de ochtend er signaal staat op de verbinding en ik weer internet heb wat ik zelf via de Experia Box kan aansluiten of dat er daarvoor nog een Telfort monteur nodig is?
Reputatie 8
Als de Volker Wessels monteur zowel de oude propositie in de wijkkast omzet naar de nieuwe propositie, en tevens bij je het glasvezelkastje in de meterkast uitwisselt voor een "media-converter" (een kastje wat optisch signaal van glasvezel omzet naar ethernet. Niets meer, niets minder).

Ik vermoed dat als beide werkzaamheden zijn gedaan, internet ook direct op die glasvezel staat.

Kun je achter die media-converter (of "NT glasvezelkastje), verder direct de Experia Box aansluiten.
Dat kun je doen door een lange ethernet kabel te gebruiken.
De Experia Box hoeft niet in de meterkast te zitten.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Roland, welkom op het forum! Ik zie dat het antwoord van Babylonia als antwoord gemarkeerd is. Is het helemaal duidelijk? Als er nog vragen te binnen schieten, dan kun je die hier uiteraard stellen.

Bedankt nelly jacoba en Babylonia! 😃
Hoi Roland, welkom op het forum! Ik zie dat het antwoord van Babylonia als antwoord gemarkeerd is. Is het helemaal duidelijk? Als er nog vragen te binnen schieten, dan kun je die hier uiteraard stellen.

Bedankt nelly jacoba en Babylonia! :D

Hallo Cindy,

Kan jij zien of er bij mij een afspraak staat gepland voor een monteur van Telfort? De monteur van Volker Wessels gaf nl. aan dat die in de middag zou komen maar heb hier van Telfort nog niks over gehoord. Wel vandaag het Doe-Het-Zelf pakket ontvangen met daarbij het glasmodem en de Experia Box V10.
Reputatie 8
Badge +11
Haal je postcode en huisnummer even weg. Iedereen weet zo je adres.
Drie puntjes onder je bericht > bewerk.
Dit kun je doen tot een uur na plaatsing.
Haal je postcode en huisnummer even weg. Iedereen weet zo je adres.
Drie puntjes onder je bericht > bewerk.
Dit kun je doen tot een uur na plaatsing.

Alleen weet zij dan weer niet of er een afspraak staat voor mij, PM functie gevonden.
Reputatie 8
Badge +11
Postcode en huisnummer kun je ook je profiel zetten. Daar kan alleen webcare bij.
Postcode en huisnummer kun je ook je profiel zetten. Daar kan alleen webcare bij.j

Of je klantnummer, nog beter. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Roland, ik zie dat je gisteravond contact hebt gehad met mijn collega's van Webcare. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze vooral.

Reageer