beantwoord

Overgestapt van KPN naar Telfort, nu geen internet op V10

Esrein
Reputatie 1
Goedendag.

Afgelopen donderdag 1 juni is de overstap gemaakt van kpn naar telfort alles in 1.
Die dag alles aangesloten. Mobiele telefoons smart tv etc allemaal netjes verbonden met internet. Vaste telefoonaansluiting en tv prima.
Nu bij thuiskomst na weekend weg geweest te zijn niks meer.
Bij de Experiabox v10 brandt het internet lampje rood en de service oranje.
Modem uitgeschakeld gewacht en weer aan. Etc. Ook herstel en gereset. Alle zonder resultaat. Het is een bekabelde verbinding.
Wat gaat er fout?
Kan helaas pas morgen einde dag contact opnemen ivb dan thuis te zijn.
icon

Beste antwoord door Esrein 7 juni 2017, 09:05

Inmiddels contact gehad.
Het probleem lag in de koppeling. Het signaal kwam niet goed over.
Schijnt te liggen in het v10 modem. De instellingen moesten worden gereset door 5 sec tegelijk de herstel knop en reset knop in te drukken. Dan worden de fabrieksinstellingen weer terug gezet!
Dat werkte. Alleen is de vaste telefoon nog niet overgezet. Dit omdat kpn die niet heeft vrijgegeven.

Bekijk reactie

12 Reacties

jimny
Reputatie 5
Badge +2
Om welke verbinding gaat het adsl/vdsl of glasvezel
Esrein
Reputatie 1
Gaat over adsl
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Is harde reset op het modem uitgevoerd door met een puntig voorwerp het resetgaatje aan de achterkant 10 seconden in te drukken.
Esrein
Reputatie 1
Ja harde reset gedaan.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Op welk van onderstaande IS/RA punt is het modem aangesloten
Esrein
Reputatie 1
Op de bovenste.
Dit altijd al. Zowel bij kon als eerder al bij telfort nu ruim 1 jaar terug.
Inmiddels weet ik dat er op de een of andere manier steeds wel iets fout gaat. En nee dat ligt niet aan ons.
Het blijft gek dat we donderdag zonder problemen alles werkend hadden en vanavond bij thuiskomst het mis is.
Van alles inmiddels gedaan. Van stekker eruit herstel knop reset knop etc. Het blijft rood en oranje.
Fijn dat digitenne bestaat en we die in ieder geval nog kunnen gebruiken.
Ik zie de bui alweer hangen dat er een monteur moet komen die er vervolgens weer achter komt dat het probleeem extern is.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Kun je het dekseltje er even afschroeven en dan even kijken of er wellicht wat oxidatie inzit en of de aansluitschroefjes niet los zitten.
Verder mag je het aansluitkabeltje max 150 cm ook vervangen
Esrein
Reputatie 1
Een nieuw kastje mag toch hopen dat dat goed moet zijn. Tevens een nieuw bijgeleverd kabeltje gebruikt!
Nee ik bel einde middag wel weer. Ik heb het vermoeden dat er met de aansluiting ergens tussen donderdagavond en ? mis is gegaan.
Dus niet hier in huis. Wij waren er namelijk niet en bij vertrek wel.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Webcare Telfort is vandaag weer aanwezig
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Esrein, Heel vervelend dat de overstap niet helemaal lekker verlopen is. Dat zou ik persoonlijk ook graag anders zien. Normaal gesproken verloopt dit proces bij velen 'gewoon' goed. Het is echter niet onmogelijk dat er onderweg iets iets gebeurd is wat zorgt voor dit euvel. Kun je aangeven wat de status nu is? Heb je al contact gehad met mijn collega's? Mocht het alsnog spelen, dan lijkt het me verstandig om aanvankelijk het modem te vervangen. Dit, om de goede werking ervan volledig uit te sluiten. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Wil je daarom je postcode, huisnummer en 06-nummer naar mij sturen in 'n privébericht? Ik pak het dan verder op voor je.
Esrein
Reputatie 1
Inmiddels contact gehad.
Het probleem lag in de koppeling. Het signaal kwam niet goed over.
Schijnt te liggen in het v10 modem. De instellingen moesten worden gereset door 5 sec tegelijk de herstel knop en reset knop in te drukken. Dan worden de fabrieksinstellingen weer terug gezet!
Dat werkte. Alleen is de vaste telefoon nog niet overgezet. Dit omdat kpn die niet heeft vrijgegeven.
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hi Esrein, dank voor de terugkoppeling. Fijn dat een modemreset het probleem heeft verholpen! Ik zie inmiddels dat telefonie ook is ingeladen. Dit zou nu ook moeten werken. Kun je dit bevestigen? Hoor graag van je.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)