beantwoord

Overgang Telfort naar KPN. Vraag over glasvezel.

• 22 oktober 2020
  • 8 reacties
  • 294 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Als het goed is, is mijn Telfort Thuis abonnement overgezet naar KPN. Als ik naar de naam van mijn abonnement kijk staat er in ieder geval ‘TFT Internet met Interactieve TV en Bellen’. Ook zie ik dat het combivoordeel (zie foto) prima is meegenomen, top! 

Ik heb 2 vragen: 

1. Vandaag heeft een monteur van KPN de glasvezelkabel die een tijdje terug in de grond is gelegd doorgetrokken naar onze woning en heeft daarbij een kastje in de meterkast gemonteerd. Mocht ik een glasvezelabonnement nemen, vervalt dan het combivoordeel?
  2. Ik zou graag willen zien of de maandelijkse kosten hetzelfde blijven of omhoog gaan als ik een glasvezelabonnement neem. Waar kan ik dit precies zien? Ik zou sowieso graag de mogelijkheden willen bekijken, maar kan het nergens vinden.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groet, Tim Dekkers

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 26 oktober 2020, 08:35

@timdekkers96 Goedemorgen Tim, fijn dat je met de adviezen al verder gekomen was! Wat Galdor en Doornekamp hierboven aangeven klopt ook weer helemaal. Met de gratis upgrade naar glasvezel wordt je verbinding verbeterd. De snelheid die je haalt is van jouw abonnement afhankelijk. Je kan de gewenste snelheid inderdaad aanpassen/verhogen via MijnKPN

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Nee, als je verder niets aan je abonnement wijzigt en alleen opdracht geeft tot het wijzigen van de “drager” blijft de prijs gelijk. Let dus wel even op bij het aanvragen dat je expliciet vraagt om alleen de drager te wijzigen 

Dat is een lastige, nu je blijkbaar naar KPN bent gemigreerd zijn er twee opties, je houd wat je hebt en krijgt de verbinding via de glasvezel aansluiting.

De andere optie is omdat je dit nu met KPN moet afhandelen dat je een Hussel abonnement moet afnemen.

In principe zou je dit vanaf nu in de Mijn KPN omgeving kunnen terugvinden ook eventuele prijsveranderingen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @timdekkers96, ik zie dat je hele goede tips en adviezen gekregen hebt van Tuut-Tuut en Galdor :slight_smile: Daar sluit ik me helemaal bij aan. Kom je er hiermee uit?

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort,

Het is al een stuk duidelijker geworden, waarvoor dank @Galdor68 en @Tuut-Tuut!

Ik kwam op de site van KPN het volgende tegen: 

Ik heb contact met een medewerker van KPN en ze gaan dat nu in zijn werk zetten. Via de mail kreeg ik een bericht dat er apparatuur (modem) naar me toe wordt verstuurd en mijn oude modem moet ik dan terugsturen. Daarnaast stond het volgende in de mail:

Dit is het deel wat ik niet helemaal snap. Ze spreken over een ‘upgrade naar glasvezel’ in de mail, maar de snelheid blijft exact gelijk als wat we voorheen hadden? Waar zit de upgrade hem dan in? Of moet ik voor een hogere snelheid tóch een abonnement afsluiten? Snap anders niet precies het nut van de glasvezelverbinding, maar daar kunnen jullie me vast meer over vertellen.

Alvast bedankt weer!

Groet, Tim Dekkers

@timdekkers96 de upgrade is de levermethode, via DSL heb je soms kans dat je de 50 Mb niet haalt. Je hebt inderdaad de mogelijkheid de snelheid ook hoger te zetten, 100/10. Of 100/100 of hoger de snelheid is vreemd ik had 50/50 verwacht. 

Die 50/5 is waarschijnlijk omdat het contract via DSL ook 50/5 is, zal me niks verbazen als de lijn straks 50/50 haalt.

Reputatie 8
Badge +11

@timdekkers96 Goedemorgen Tim, fijn dat je met de adviezen al verder gekomen was! Wat Galdor en Doornekamp hierboven aangeven klopt ook weer helemaal. Met de gratis upgrade naar glasvezel wordt je verbinding verbeterd. De snelheid die je haalt is van jouw abonnement afhankelijk. Je kan de gewenste snelheid inderdaad aanpassen/verhogen via MijnKPN

Reputatie 1

Opnieuw bedankt voor de antwoorden allemaal! Het is nu duidelijk. 

Reageer