vraag

Oude modem, op mijn oude adres na verhuizing.

Reputatie 1
Ik ben onlangs verhuist binnen Wehl van een oud systeem naar een nieuwere huurwoning bj: 1993 en dus nwe systeem.
Van het oude adres heb ik de apparatuur en adapters teruggestuurd. Maar het glasvezel modem opzich daar kan ik niets mee. Ik heb wel de adapter hierbij gelaten. Heb ik hier goed gehandeld.?

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Het ligt eraan wat je verstaat onder oud en nieuw systeem...
Met oud bedoel je waarschijnlijk een internetverbinding via de telefoonlijn en met nieuw bedoel je glasvezel..?
Welk type verbinding Telfort kan leveren op jouw nieuwe adres kan je zien als je op onderstaande website je postcode en huisnummer inklopt...

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Als ik het goed lees gaat het over de verhuizing van een woning met de oude propositie glasvezel apparatuur met DVB-c, naar een woning met de nieuwe propositie. De NT mag blijven hangen op het oude adres Telfort hoeft deze niet terug deze zal wel vervangen gaan worden maar dat is voor een andere klant.
Reputatie 8
Badge +19
Als het bouwjaar van de woning '1993, dus nieuw systeem' is dan lijkt me dat wat kort door de bocht... 😆
In 1993 was glasvezel helemaal nog niet beschikbaar voor de consumentenmartkt.
Maar je kan zomaar gelijk hebben hoor, ik sla er ook maar een slag naar...
Als ik goed lees kan Yogi niks met de glasmodem en is deze blijven hangen met de adapter en dat is goed.
@Yogi kan je bevestigen dat het op beide adressen om glasvezel gaat?

Bouwjaar zegt niet veel 😉 mischien voor het type isra meer niet.
Reputatie 1
Excuseer de vewarring. Op mijn oude adres (huurwoning bj.1960 ?) heb ik in 2012 gelijk telfort glasvezel genomen, nu ben ik verhuist
en heb telfort glasvezel met mij mee laten verhuizen. Op het nwe adres kreeg ik nieuwe apparatuur geinstalleerd dus de oude spullen van mijn oude adres konden retour. Is het zo iets duidelijker ?.
Yep veel duidelijker. Een webcare medewerker zal het officieel moeten bevestigen maar voor zover ik weet prima gehandeld.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @Yogi, altijd goed om het voor de zekerheid na te vragen 🙂 Bij een verhuizing is het meestal zo dat je alle apparatuur weer kan gebruiken op je nieuwe adres, dus dat je alles meeneemt. Als er iets vervangen wordt, zoals nu, mag je het oude inderdaad aan ons terugsturen. Dat heb je dus prima gedaan!
@Alexandra - Telfort het gaat specifiek om de NT die op het oude adres is blijven hangen. Waar het om gaat dat integenstelling tot andere providers deze niet terug hoeft.
Reputatie 1
Ik heb op het oude adres dus ook de Adapter van het achtergelaten glasvezel modem
erbij gelaten....
Reputatie 6
Badge +8
@Yogi ik snap het, dat is prima. Het is de bedoeling dat dit glasvezelmodem, na installatie, op dat adres achter blijft. Dus het is helemaal goed dat je deze, met de adapter, op je oude adres hebt achtergelaten 🙂 Goed dat je het voor de zekerheid navraagt, want dit is niet bij alle providers hetzelfde.

@Galdor68 dankjewel voor de toelichting 🙂

Reageer