beantwoord

Oude apperatuur vorige/overgenomen provider

• 14 oktober 2020
  • 8 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo, ik weet dat dit een veel terugkerende vraag schijnt te zijn, maar zou graag wat extra duidelijkheid ontvangen. Mijn vraag verschilt in dat het minder “ik wil het kwijt, waar willen jullie dat ik naar opstuur?”, en meer een “willen jullie hier nog iets mee, of is het ook prima als ik het zelf recycle?”

Ik kom bij het opruimen hier nog een tweetal oude apparaten tegen, deze zijn nog uit de tijd van XMSnet (welke een aantal jaren geleden stilletjes is overgenomen door Telfort):

• Een doos met een oude Genexis modem, deze is vermoedelijk blijven liggen na de overstap eind vorig jaar toen analoog verdween (er zit een stikker van glashart op, een losse module met een coax aansluiting, en de bijhorende stroomadapter)
  • Oude Amino (A130M) set-top box (originele doos met adapter en afstandsbediening)

Nu is dus de vraag, is dit iets dat teruggestuurd moet worden (wordt dit geadministreerd/zitten jullie hier op te wachten), mag het (alszij WEEE), of is het meer een niet per se omdat dit geen spullen van KPN/Telfort zijn.

Is het ook prima als ik dit zelf naar de lokale milieustraat breng? (Ook om de pakketdienst te ontlasten voor iets wat een kleine moeite is)

Ik vermoed dat het een ‘mag’ is, aangezien ik hierover tot op heden geen berichten gehad heb van Telfort, maar kom liever niet later voor een onverwachte rekening te staan als blijkt dat dit toch terug had gemoeten. Aangezien zowel XMS als Glashart niet meer bestaan is daar ook lastig iets over terug te vinden.

Ik ben bekend met https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm, deze geeft mij echter niet voldoende duidelijkheid in deze situatie.

Mvg, Jeroen

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 oktober 2020, 09:47

Hoi @Jeroen R, goed dat je dit navraagt. Beide apparaten kan je inderdaad bij de lokale milieustraat inleveren, als je ze terug zou sturen zouden wij ze ook laten verwerken. Beide apparaten worden niet meer gebruikt. Als jij zelf al naar de milieustraat gaat is het wel zo makkelijk als je ze daar meteen afgeeft, en voor het milieu scheelt het ook weer een beetje dat er op die manier geen pakketje naar ons gebracht hoeft te worden :slight_smile:

Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @Jeroen R , als je na een paar jaar nog nooit een verzoek hebt gehad om te retourneren gewoon zelf afvoeren naar de  milieustraat.

Reputatie 8
Badge +16

Gewoon alles in 1 grote doos en naar het antwoordnummer sturen. Telfort/KPN heeft een eigen milieustraat voor de verwerking van oude apparatuur. Jij bent er vanaf en hoeft maar 1 ritje te maken ipv 2 (PostNL/Mileustraat) Als er producten tussen zitten die nog op jouw naam zijn geregistreerd worden deze meteen verwijderd. Kan je nooit meer vragen krijgen.

Gewoon alles in 1 grote doos en naar het antwoordnummer sturen. Telfort/KPN heeft een eigen milieustraat voor de verwerking van oude apparatuur. Jij bent er vanaf en hoeft maar 1 ritje te maken ipv 2 (PostNL/Mileustraat) Als er producten tussen zitten die nog op jouw naam zijn geregistreerd worden deze meteen verwijderd. Kan je nooit meer vragen krijgen.

Maar dan wel naw-gegevens vermelden en klantnummer, zodat men weet van wie het af komt.

Reputatie 8
Badge +16

Volgens mij zijn naw-gegevens of klantnummer niet nodig… als er iets al geregistreerd staat bij Telfort, dan is dat op basis van het serienummer van het betreffende apparaat en dat kunnen ze gewoon scannen.

Volgens mij zijn naw-gegevens of klantnummer niet nodig… als er iets al geregistreerd staat bij Telfort, dan is dat op basis van het serienummer van het betreffende apparaat en dat kunnen ze gewoon scannen.

Staat zo aangegeven op de retour pagina: “Het is niet nodig om je klantnummer of andere gegevens te vermelden. We herkennen je apparatuur op basis van het serienummer.”

Maar de vraag blijft, zijn deze oude spullen van een niet meer bestaande provider in ‘bruikleen’ (en moeten dus terug) of niet.

Ik kan het natuurlijk allemaal gewoon, zoals eerder aangegeven, in een doos proppen en opsturen, maar dat voelt weer zo ‘hier heb je mijn rommel, zoek het maar uit’. Zou zo ook mijn prehistorische ADSL modem kunnen opsturen, kan niet de bedoeling zijn… Daarnaast is een antwoordnummer aan mijn kant misschien gratis, uiteindelijk moet er toch voor betaald worden (en op de milieustraat kom ik binnenkort toch). Vooral ook omdat je later blijkbaar niet te horen zult krijgen of ze het ontvangen hebben en het dus nog niet zeker weet of goed is afgehandeld of dat ze er blij mee zijn.

Zou normaal naar een winkel stappen en vragen, maar dat is momenteel even lastig (ook omdat er blijkbaar geen winkel meer in de buurt zit).

Of ik denk hier te moeilijk over, daarom graag die duidelijkheid :wink:.

Hallo @Jeroen R ,ik zou de reactie van een moderator even afwachten.

Tijdens de overgang van het Lijbrand naar KPN verbinding heeft de monteur hier alles achter gelaten, wilde het niet meenemen op mijn eigen Asus router na, die wilde die wel hebben.

Ik heb het bij de gemeente in de wecycle bak gedumpt, ze kunnen er toch niks meer mee.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Jeroen R, goed dat je dit navraagt. Beide apparaten kan je inderdaad bij de lokale milieustraat inleveren, als je ze terug zou sturen zouden wij ze ook laten verwerken. Beide apparaten worden niet meer gebruikt. Als jij zelf al naar de milieustraat gaat is het wel zo makkelijk als je ze daar meteen afgeeft, en voor het milieu scheelt het ook weer een beetje dat er op die manier geen pakketje naar ons gebracht hoeft te worden :slight_smile:

Reageer