beantwoord

Oud ISRA punt vernieuwen ivm snelheid

• 14 april 2016
  • 8 reacties
  • 796 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hi guys,

In mijn huis heb ik nog een oude telefoon aansluiting (zie foto). Volgens de postcode check zou de snelheid op mijn adres 50 Mbit/s down moeten zijn. In de praktijk haal ik echter 35 Mbit/s (Daarentegen heb ik sinds kort wel een upstream snelheid van 10 Mbit/s) Zou de lagere download snelheid te maken kunnen hebben met deze "oude" telefoon aansluiting? Zo ja, kan ik deze laten vernieuwen naar een modern ISRA punt met bonding (2 paren) ondersteuning? En wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn?

Op mijn huidige aansluiting heb ik een stuk CAT7 kabel aangesloten die naar m'n vdsl router toe gaat (Cisco 887VA).

Hoor graag van jullie! 🙂
icon

Beste antwoord door Itguynl 28 april 2016, 20:53

Hi Michael, monteur is geweest en alles is uitgebreid doorgemeten, geanalyseerd en alles is nu tip top in orde. Snelheid en kwaliteit vd lijn is maximaal en uitstekend t.o.v. de afstand tot de wijkkast (2931 meter). Zodra er vectoring komt zal de lijn op basis vd metingen naar verwachting 100 mbit/s halen.

Ik wil jou en Telfort bedanken voor de uitstekende en snelle service! Hier spreekt een tevreden klant!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Itguynl! De aansluiting ziet er inderdaad wat verouderd oud. Dit betekent echter niet dat dit meteen dat dit ook de reden is van de in elkaar zakkende verbinding. Het is mogelijk om hier naar te laten kijken door KPN, mits wij deze conclusie ook zouden trekken na een troubleshoot. Maak in een privébericht je naw-gegevens en 06-nummer kenbaar, dan duik ik erin voor je! Pairbonding leveren wij overigens niet. Bij mijn weten gaan we dit in de toekomst ook niet leveren.
Reputatie 1
Badge
Hi Itguynl! De aansluiting ziet er inderdaad wat verouderd oud. Dit betekent echter niet dat dit meteen dat dit ook de reden is van de in elkaar zakkende verbinding. Het is mogelijk om hier naar te laten kijken door KPN, mits wij deze conclusie ook zouden trekken na een troubleshoot. Maak in een privébericht je naw-gegevens en 06-nummer kenbaar, dan duik ik erin voor je! Pairbonding leveren wij overigens niet. Bij mijn weten gaan we dit in de toekomst ook niet leveren.

Thanks Michael, ik heb zojuist m'n gegevens aan je gestuurd!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Itguynl! Dank voor de gegevens. De lijn heb ik doorgemeten en zie geen fouten op de lijn dat mij doet vermoeden dat er iets met de aansluiting aan hand zou zijn. De ogenschijnlijk minder goede staat van het ISRA lijkt niet een probleem te vormen. Desondanks lijkt het mij niet onverstandig om hier een monteur naar te laten kijken. Ik zal ervoor zorgen dat er vandaag contact met je wordt opgenomen om een afspraak te maken. Laat je het mij weten wat daar uit komt?
Reputatie 1
Badge
Hi Itguynl! Dank voor de gegevens. De lijn heb ik doorgemeten en zie geen fouten op de lijn dat mij doet vermoeden dat er iets met de aansluiting aan hand zou zijn. De ogenschijnlijk minder goede staat van het ISRA lijkt niet een probleem te vormen. Desondanks lijkt het mij niet onverstandig om hier een monteur naar te laten kijken. Ik zal ervoor zorgen dat er vandaag contact met je wordt opgenomen om een afspraak te maken. Laat je het mij weten wat daar uit komt?

Hi Michael, heel erg bedankt voor je snelle support. Er is inmiddels contact opgenomen voor een afspraak en de monteur komt volgende week vrijdag langs. Nogmaals dank voor de snelle afhandeling en ben blij dat er nu een expert de oude aansluiting komt inspecteren, top!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Itguynl! Zo doen we dat! Fijn om te vernemen dat er schot in de zaak zit. Houd je me op de hoogte? 🙂
Reputatie 1
Badge
Hi Michael, monteur is geweest en alles is uitgebreid doorgemeten, geanalyseerd en alles is nu tip top in orde. Snelheid en kwaliteit vd lijn is maximaal en uitstekend t.o.v. de afstand tot de wijkkast (2931 meter). Zodra er vectoring komt zal de lijn op basis vd metingen naar verwachting 100 mbit/s halen.

Ik wil jou en Telfort bedanken voor de uitstekende en snelle service! Hier spreekt een tevreden klant!
Reputatie 1
Badge
P.S. Ook het andere niet gebruikte aderpaar is nog doorgemeten. Deze bleek niet doorgelast te zijn in de wijkkast. Dat verklaart waarom er geen pairbonding mogelijk is volgens de kpn fourstack postcode check. Goed om te weten iig.
Reputatie 8
Badge +2
Hey Itguynl! Goed nieuws deel je mede! Fijn om te lezen dat de geleverde service vruchten heeft afgeworpen en dat je nu content bent met de snelheid. Geniet ervan! 🙂