beantwoord

Opzegging internet niet doorgevoerd

• 5 januari 2018
  • 27 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb op 23 oktober een aanbod van Telfort gekregen. Omdat in dit aanbod geen NPO politiek en analoge radio zit, heb ik telefonisch meegedeeld geen gebruik te willen maken van dit aanbod en op 2 november een bestelling geplaatst bij Ziggo. Ik heb ook gebeld met de klantenservice waarheen de spullen retour moesten en dit meteen gestuurd. De Klantenservice meldt ook,dat dit aangekomen is.U weet is dat ik opgezegd heb, anders gaan de spullen niet terug. Nu schrijft Telfort per maand twintig euro af omdat ik niet opgezegd zou hebben. De Klantenservice meldt mij dit. Er zou geen telefoonregistratie van mijn gesprekken zijn.
Omdat ik zeker weet dat ik binnen twee weken na het aanbod afgezien heb, ook blijkend dat ik de spullen teruggestuurd heb, wil ik geen jaar het contract uitdienen. Graag jullie telefoonregistraties controleren van oktober tot eerste week november.
Op naam van Bruggink. Ik zet geen nadere adresgegevens op dit openbare forum. Het is het heel vervelend dat jullie geen e-mailadres hebben en ik dit meningsverschil op een openbaar forum moet zetten.
Ik zal zonodig een ouderwetse brief sturen waarin mijn naam, adres en postcode staan. Laat mij horen wat jullie reactie is en hoe we dit gaan regelen.

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid van je topic.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 15 januari 2018, 14:02

Hallo Hombergh, ik heb zojuist gebeld met de afdeling Opzeggingen. Zij kunnen het contract niet opzeggen, omdat er nog een jaarcontract is. Hierna heb ik een klacht voor je ingediend en er wordt contact met je opgenomen hierover. Wil je laten weten wat eruit komt/
Bekijk reactie

27 reacties

Misschien kan je je klantnummer in je profiel zetten, dit is alleen zichtbaar voor medewerkers van Telfort.
Zij weten dan wie je bent.
Dan kan een moderator ven Telfort je hier verder helpen.
Reputatie 1
Hoe doe ik dat?
Reputatie 8
Badge +11
Rechts bovenaan deze pagina staat je naam. Als je daarop klikt en dan instelling kiest kun je je gegevens invullen.
Reputatie 1
Ok. Net gedaan . Staat achter postcodenr
Nu is het afwachten dat een moderator je topic oppakt.
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Hombergh, welkom op het forum en wat een vervelende situatie is dit. In het systeem zie ik dat er contact is geweest over het retouradres, maar niet dat er een daadwerkelijke opzegging is doorgevoerd. Heb je de bevestiging van de opzegging per mail of brief? Dan is het zo geregeld. Die zie ik hier alleen niet terug in ons systeem
Ik denk dat de opzegging telefonisch gedaan is.

Citeer: Er zou geen telefoonregistratie van mijn gesprekken zijn.
Omdat ik zeker weet dat ik binnen twee weken na het aanbod afgezien heb, ook blijkend dat ik de spullen teruggestuurd heb, wil ik geen jaar het contract uitdienen. Graag jullie telefoonregistraties controleren van oktober tot eerste week november.

Het lijkt mij dat er geen bevestiging van de opzegging verzonden is.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mandy, we verzenden altijd een bevestiging van de opzegging. Daarvoor maakt het niet uit hoe je opzegt 🙂.
Wat ik eigenlijk bedoelde is, stel er is een opzegging gedaan, en het is niet doorgevoerd door de KS.
Dan krijgt Hombergh ook geen bevestiging.
Daarom vraagt Hombergh waarschijnlijk naar de telefoonregistraties.

Maar goed, ik weet niet of dit speelt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mandy, ik begreep je vraag niet helemaal 🙂. Sorry, nu wel! Ik wacht de reactie van de topicstarter even af.
Reputatie 1
Voor de duidelijkheid: ik heb na 23 oktober en uiterlijk 2 november, op advies van Ziggo, gebeld met de klantenservice dat ik niet van het aanbod gebruik maak. Om de eerder aangegeven reden. Daarn heb ik nog eens gebeld om te vragen naar het adres voor terugzenden van de spullen. Omdat ik opgezegd binnen 14 dagen na toezenden contract, ben ik niet gebonden een jaar lang door te betalen.
Overigens, voor dit contract ben ik jaren abonnee geweest van Telfort. Ik ben een van de abonnees die van XMSNET zijn overgekomen. Toen ik wilde overgaan naar Ziggo, belden jullie mij op dat jullie een beter =goedkoper bod hadden met dezelfde inhoud. Dat was het bod van 23 oktober. Dat bleek wel goedkoper te zijn dan het bestaande dat ik dus al jaren had, maar had geen NPOpolitiek en analoge radio. Dat heb ik toen als reden gezegd in mijn afzegging aan de klantenservice.
En nu dus een jaar doorbetalen terwijl ik jaren klant was? Los van de discussie over de bewijsbaarheid van het opzeggingstelefoontje: een ex- klant hoort toch niet zo behandeld te worden?
Reputatie 1
En?
Reputatie 1
Ik wacht op antwoord op mijn vraag: naar min mening heb ik opgezegd, blijkend uit een telefoontje met de Klantenservide en nog een keer met de boodschap dat opgezegd heb en het adres wil weten waar ik de spullen naar toe kan sturen.
Graag antwoord!
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Hombergh, sorry voor de late reactie! Door een storing in het forum systeem hebben we geen melding gehad dat je een nieuwe reactie had geplaatst :?.

Kun je je postcode en huisnummer in je profiel controleren? Ik heb je in het systeem gevonden op basis van een aantal gegevens. Alleen ik weet het niet zeker of het om de juiste gegevens gaat, omdat de informatie die je in dit topic hebt gedeeld niet overeenkomt met wat er in het systeem staat. Ik zie dat er op 3 oktober 2017 een verlenging is gedaan. De contractsduur van de verlenging is 12 maanden. Op 18 oktober zie ik dat er contact is opgenomen naar aanleiding van de installatie door een monteur. Op 23 oktober is het Opnemen pakket toegevoegd aan het abonnement. Verder vind ik geen opzegging terug. Indien ik de juiste gegevens voor mij heb, de bestelling op 3 oktober 2017 is gedaan dan heb je vanaf die datum 14 dagen de tijd om je te bedenken. Is het mogelijk dat je opzegging via Ziggo hebt aangevraagd? Dit kan, maar alleen als je contractvrij bent. Aangezien je op 3 oktober akkoord was gegaan met een verlenging van 12 maanden, zou je binnen 14 dagen de verlenging moeten terugdraaien om te kunnen overstappen naar Ziggo. Per wanneer ben je bij Ziggo aangesloten? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Mijn gegevens in het profiel zijn juist. Verder is de volgorde van gebeurtenissen:
-ik ben al jaren lid van XMSNET en collectief overgegaan naar Telfort
-ik heb mobiel van Vodafoon. Deze had een actie samen met Ziggo,samen met internet etc. Ik heb toen een contract gesloten met Ziggo. Met overstapservice.
- Telfort belt mij: wij hebben een goedkoper bod dan Ziggo voor hetzelfde pakket met een nieuwe box. Alles blijft hetzelfde, je kunt zelfs nog meer.
- ik ga daarop in en jullie sturen mij een offerte
- die accepteer ik, alles wordt geïnstalleerd door een monteur op 18 oktober 13.15 uur
- het pakket blijkt toch niet gelijk, Opnemen zit er niet in. Ik neem Opnemen als extra
- daarna blijkt er ook geen NPO politiek en analoge radio in te zitten. Dat had ik wel, dus het pakket blijkt weer niet gelijk, ondanks belofte.
- heb daarop weer Klantenservice gebeld. Excuses van jullie....... In dit gesprek heb ik opgezegd. Dit was een week na installatie.
- heb Ziggo gebeld en gezegd klant te willen worden.
- ik krijg contract van Ziggo en wordt klant per 2 november
- op 13 november wordt Ziggo geïnstalleerd
- meteen daarna bel ik klantenservice met de boodschap dat ik opgezegd heb en wil weten waar de spullen heen moeten.
- de volgende dag heb ik de spullen verstuurd. Die hebben jullie ook ontvangen.
Samenvattend:
U heeft mij een pakket beloofd dat niet bood wat het oude bood waarvoor excuses wordt gemaakt.
Ik heb op tijd opgezegd, zelfs twee keer. Na de tweede keer blijkt het nog niet geregistreerd bij jullie........
Jullie ontvangen de spullen waaronder de box ( kastje).
Maar ook al kunnen we niet via jullie box kijken ( die is immers opgestuurd), we hebben volgens jullie niet op gezegd?

Complimenten voor ons van de klantenservice voor ons omdat we een goede klant zijn die altijd op tijd betaald heeft toen we bij Telfort wilde blijven.
Maar toen jullie niet boden wat beloofd was zijn we ineens een klant die niet opzegt maar wel de box terugstuurt waaruit helemaal blijkt da we opgezegd hebben.
Graag volledig uitzoeken.
Reputatie 8
Ik zie toch een aantal hiaten in de data, waarmee de bedenktijd van 14 dagen al lang en breed is verstreken voordat je actie onderneemt om op te zeggen.

Naar hetgeen jezelf aangeeft in je laatste bericht,
(waarbij je andere data benoemt dan waarmee je de draad begint).

- Telfort belt mij: wij hebben een goedkoper bod dan Ziggo voor hetzelfde pakket met een nieuwe box. Alles blijft hetzelfde, je kunt zelfs nog meer.
- ik ga daarop in en jullie sturen mij een offerte
- die accepteer ik, alles wordt geïnstalleerd door een monteur op 18 oktober 13.15 uur

Je hebt dus al eerder dan de dag dat de monteur komt een overeenkomst met Telfort afgesloten.
Die monteur om het zaakje aan te passen komt namelijk alleen maar op afroep van Telfort bij een geldende overeenkomst.

Doorgaans wordt een monteur niet eerder ingeschakeld dan dat de "afkoelingsperiode" (de bedenktijd) voorbij is. Dat sluit aan met de 3 oktober die Telfort aangeeft dat de overeenkomst is verlengd.

Maar stel dat je die overeenkomst later hebt afgesloten dan wat Telfort in haar gegevens heeft staan.
Bijvoorbeeld 5 dagen voordat de monteur bij je is langs gekomen. (13 oktober).
- Dat kan alleen maar als je formeel aangeeft af te zien van de 14 dagen bedenktijd.
. Alleen in die specifieke gevallen worden monteurs sneller aangestuurd.
Maar zelfs als er wordt uitgegaan van die 13 oktober, is de bedenktijd al over op het moment dat je bij Ziggo op 2 november een contract afsluit.

- op 13 november wordt Ziggo geïnstalleerd
- meteen daarna bel ik klantenservice met de boodschap dat ik opgezegd heb en wil weten waar de spullen heen moeten.

Die opzegging doe je dus pas op 13 november. Dat is dus heel ruim na de 14 dagen bedenktijd. Zelfs als je had opgezegd op het moment dat je bij Ziggo een contract aangaat, zijnde 2 december, was die bedenktijd al ruimschoots voorbij.
(2 december is 14 dagen nadat de Telfort monteur bij je is langs geweest, waarbij je mag aannemen dat de overeenkomt die is afgesloten reeds daarvoor is aangegaan, zoals eerder hiervoor uitgelegd).

Wat er in het basis pakket zit aan zenders / kanalen kun je zien bij de webpagina van Telort.
Zie < webpagina HIER >

NPO Politiek zit in het Plus-pakket:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/pluspakket.htm

Kun je overigens ook via internet bekijken:
https://www.npo.nl/live/npo-politiek

Verder geef je aan dat je eerder bij XMSNET zat, wat is overgenomen door Telfort.
Dan gaat het neem ik aan om een oude glasvezel propositie wat is over gegaan naar Telfort.
Verlenging met nieuwe contracten, ga je over naar een nieuwe propositie:
Wat de verschillen zijn tussen oud en nieuw:
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935

Let op: Bij de overstap ga je een nieuw jaarcontract aan. Het analoge signaal is niet beschikbaar bij het nieuwe type abonnement en je kunt niet meer terug naar het oude type abonnement.

Aangezien we nu in januari zitten en je Ziggo ook niet meer kunt opzeggen, zit je dus met twee contracten, die formeel juridisch gezien gewoon hun geldigheid hebben. Heel vervelend voor je.
Reputatie 1
Dus als ik het goed begrijp heb ik een contract gesloten op 3 oktober, dan begint de 14 dagen termijn te lopen en na 15 dagen, op 18 oktober, sluiten jullie mij aan. Ik ga ervan uit dat de termijn op 18 oktober begint te lopen zodat ik kan zien of ik tevreden ben of niet en dan dus op tijd ben met opzeggen. Wat heeft het voor zin om te zeggen dat je 14 dagen bedenktijd hebt terwijl je nog niet bent aangesloten? Wij hebben niet in het contract gekeken omdat jullie aangaven dat het precies hetzelfde was als wij al jaren hebben ( wat dus niet zo was en de reen voor opzegging was). Verder is het nog steeds vreemd dat jullie geen opzeggingsgesprekken hebben geregistreerd. Dat moet twee keer zijn, de tweede keer weliswaar na de 14 dagen periode, maar zelfs dat is niet geregistreerd. Overigens moet december, zoals jullie schrijven, november zijn....
Dat NPO politiek in het Pluspakket zit, Opnemen 5 euro kost en het nieuwe pakket geen analoge radio meer heeft is mij niet gezegd door de Klantenservice. integendeel: ' U krijgt hetzelfde voor minder geld' . Dat was dus niet zo. Dat die info ergens op jullie site staat is niet relevant omdat de Klantenservice mij anders beloofde.
Al met al nemen jullie het initiatief mij als klant niet te laten vertrekken, doen mij een aanbod dat je niet gestand doet en laat mij nog bloeden voor het niet tijdig opzeggen terwijl jullie ons niet eens binnen de 14 dagen hebben aangesloten.
Hoe ver kun je gaan?
Reputatie 3
Badge +1
Je voelt je bedonderd, dat kan ik begrijpen
Je verwijt Telfort, dat het gesprek niet opgenomen is.
Heb je zelf het gesprek wel opgenomen?
In dit soort gevallen moet je altijd zorgen voor bewijzen, een opgenomen gesprek kan daar in meehelpen.

Het opnemen van een gesprek,waaraan je zelf deelneemt, is niet te verbieden (Art. 139b WvS).
Reputatie 8
Dus als ik het goed begrijp heb ik een contract gesloten op 3 oktober, dan begint de 14 dagen termijn te lopen en na 15 dagen, op 18 oktober, sluiten jullie mij aan. Ik ga ervan uit dat de termijn op 18 oktober begint te lopen zodat ik kan zien of ik tevreden ben of niet en dan dus op tijd ben met opzeggen.
Zo werkt dat niet. Bij geen enkele provider.
Het is niet een product wat je koopt zoals een stofzuiger, of strijkijzer, maar een "dienst" waar specifiek mensen voor moeten worden aangestuurd om de dienst zowel technisch als administratief voor je in gereedheid te brengen.

Vergelijk het met kleding, gordijnen, vloerbedekking die je specifiek voor jou op maat laat maken of samenstellen. Zolang de opdracht nog niet is uitgevoerd kun je nog wel terug. Niet meer als men er aan is begonnen.

Bovendien staat zoiets ook duidelijk vermeld in het contract wat via e-mail (of schriftelijk ??) navolgend bij het aangaan van een overeenkomst wordt verstuurd. Inclusief wat er onder het contract valt, wat er geleverd wordt en welk zenderpakket.

Wij hebben niet in het contract gekeken
Dat je contracten niet nakijkt, is alleen maar dom. Dat is het eerste wat je zou moeten doen om na te kijken of datgene ook werkelijk geleverd zal gaan worden met datgene wat je verwachting is. Zeker als er een termijn aan vast zit, waarbij het ook werkelijk zijn geldigheid krijgt en je niet meer terug kunt. Vergissingen of net een andere voorstelling van zaken in het begrip over en weer komen zo vaak voor. Dat is een typische menselijke tekortkoming in het algemeen. Anticipeer er beter op.

Die nalatigheid van jezelf is geen excuus om er later dan alsnog op terug te komen.
Je had het namelijk gewoon kunnen voorzien door het wel te controleren.

Als je met een bepaalde dienstlevering niet tevreden bent kun je erover reclameren, waarbij Telfort zal proberen een passende oplossing te bieden. Maar gezien alle diensten gewoon geleverd kunnen worden conform de overeenkomst, lijkt me er weinig aanleiding anders daarin te beslissen.

Dat er verder geen transcriptie is van een opzegging, is op zichzelf niet zo vreemd.
Er wordt een transcriptie gemaakt bij het opmaken van een overeenkomst, maar of elk navolgend gesprek met de klantenservice ook wordt opgenomen, daar heb ik mijn twijfels over of dat gebeurt??
Bovendien is er geen reden om die navolgende gesprekken van "afzegging" op te nemen, omdat de overeenkomst gewoon geldig is.

Vraag me af of het ook als zodanig duidelijk is gecommuniceerd??
Als je namelijk aangeeft dat je wilt opzeggen, en de medewerker begrijpt dat dat echt de bedoeling zou zijn, zal die naar ik aanneem gewoon aangeven dat je een geldend contract hebt, en dat niet mogelijk is? (Er komen genoeg forumberichten voorbij waarbij dat namelijk ook als zodanig is beschreven).

Het enige waar je op mag hopen is een stuk coulance van Telfort, om je op een of andere wijze tegemoet te komen. (Maar verplicht zijn ze het niet). Hoop het beste voor je, want ik snap best dat het heel vervelend voor je heeft uitgepakt. In ieder geval een les voor de volgende keer.
Reputatie 1
Een klant 'dom' noemen en ' een les voor de volgende keer'?
Tja.
En verder, ik heb gewoon opgezegd en de medewerker heeft niet gezegd dat dat niet meer kon.
Blijft gewoon dat het heel slordig is en een fout commercieel praatje dat de Klantenservice mij voor minder geld hetzelfde pakket zou leveren. Ik snap ook de halsstarrigheid in de nadruk op de regels niet, coulance zou vanzelfsprekend moeten zijn en meteen aangeboden omdat ik al zolang klant ben en er ook van jullie uit steken zijn laten vallen.
Reputatie 8
Badge +11
Zonder me ermee te bemoeien: Babylonia is gewoon klant, net als jij en ik.
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Hombergh, ik heb zojuist gebeld met de afdeling Opzeggingen. Zij kunnen het contract niet opzeggen, omdat er nog een jaarcontract is. Hierna heb ik een klacht voor je ingediend en er wordt contact met je opgenomen hierover. Wil je laten weten wat eruit komt/
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hombergh, is er contact met je opgenomen hierover?
Reputatie 1
Ja, zaak opgelost! Dank.
Reputatie 1
GJC: Tnx, had ik niet in de gaten.....
Babylonia, vroeger schoolmeester geweest?

Reageer