beantwoord

Opzegging i.v.m. contractverandering van de kant van Telfort

• 28 juni 2018
  • 7 reacties
  • 281 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

De 16e heb ik mijn Telfortabonnement (internet thuis) opgezegd naar aanleiding van (onder andere) de recente prijsverhoging. Vandaag kreeg ik bericht dat dit pas zou gebeuren per 16 juli (dus precies één maand later), en niet per mijn wensdatum (z.s.m., maar in ieder geval niet later dat 3 juli). Daardoor zullen extra kosten worden voorgerekend. Aangezien Telfort het contract verandert, en niet ik, is dat onterecht. Ik vraag u mijn opzeggingsdatum alsnog te verbeteren.

Met vriendelijke groet,
Marten de Vries
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 juli 2018, 17:51

Hi Marten, ik neem het stokje over van Stephen. Ik zie de factuur staan inderdaad, deze loopt van 4 juli t/m 3 augustus. 10 juli is de datum waarop dit bedrag van je rekening zal worden afgeschreven. Volgende maand komt de slotfactuur waarop automatisch de periode na 16 juli vergoed zal worden. Ik heb de periode van 3 juli tot en met 10 juli nu handmatig klaargezet voor de factuur (naar boven afgerond). Daarmee wordt de periode volledig vergoed en zal het na de volgende factuur allemaal kloppen 🙂
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +18
Je kent deze info:
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn. Uw abonnement eindigt op de dag dat de wijziging ingaat. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.
Heeft u een vraag of wilt u liever een ander abonnement afsluiten?
U kunt uw abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen tot 18 juli 2018. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 765 0087. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9 tot 21 uur en op zaterdag van 10 tot 17 uur. De kosten voor het bellen naar een 088-nummer zijn hetzelfde als naar een gewoon vast telefoonnummer. U kunt ook schriftelijk opzeggen via Telfort Internet, Postbus 217, 2400 AE Alphen aan den Rijn.

Uit het email bericht aangaande de prijsverhogingen.
Is er via de website zelf opgezegd of telefonisch? Het automatisch systeem weet niet waarom je opzegd en dan klopt die maand exact met het gebruikelijke opzeg termijn indien je contract vrij bent.
Je kent deze info:
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn. Uw abonnement eindigt op de dag dat de wijziging ingaat. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Dit is de regeling waar ik inderdaad graag gebruik van wil maken.
[i]Heeft u een vraag of wilt u liever een ander abonnement afsluiten?
Uit het email bericht aangaande de prijsverhogingen.
Is er via de website zelf opgezegd of telefonisch? Het automatisch systeem weet niet waarom je opzegd en dan klopt die maand exact met het gebruikelijke opzeg termijn indien je contract vrij bent.

Via de website, dus ik kan begrijpen hoe de verwarring is ontstaan. Geen probleem, zo lang het naar aanleiding van dit topic even recht gezet wordt. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marten, welkom op het forum! Wat jammer dat je ons gaat verlaten. De opzegging kan helaas niet meer worden aangepast. Deze blijft staan op 16 juli. Wat we wel kunnen doen is de abonnementskosten na 3 juli handmatig voor je vergoeden. Als het goed is krijg je hierna nog een factuur. Zodra je deze hebt ontvangen laat dan een reactie achter in dit topic. Wij zorgen er dan voor dat je de teveel betaalde kosten terug ontvangt. Kunnen we dat hierbij afspreken?
Hallo Stephen. Dat klinkt prima. Ik heb ondertussen een factuur die tot de 10de loopt ontvangen, maar misschien is het goed om nog te wachten met de verrekening tot de eindfactuur (die 10-16 juli bestrijkt)?
Reputatie 8
Badge +11
Hi Marten, ik neem het stokje over van Stephen. Ik zie de factuur staan inderdaad, deze loopt van 4 juli t/m 3 augustus. 10 juli is de datum waarop dit bedrag van je rekening zal worden afgeschreven. Volgende maand komt de slotfactuur waarop automatisch de periode na 16 juli vergoed zal worden. Ik heb de periode van 3 juli tot en met 10 juli nu handmatig klaargezet voor de factuur (naar boven afgerond). Daarmee wordt de periode volledig vergoed en zal het na de volgende factuur allemaal kloppen 🙂

Reageer