beantwoord

Opzegging abonnement niet goed gegaan

• 12 december 2019
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Ik plaats maar een bericht omdat de telefonische bereikbaarheid slecht is. Wanneer ik bel met 0800-1707 bel en de juiste opties (2, 2) kies, dan krijg ik te horen dat ik naar een servicenummer van 50cent/minuut moet bellen en wordt de verbinding verbroken.

Op 3 december heb ik mijn internetabonnement bij Telfort opgezegd en heb op die dag ook een aansluiting bij een andere provider. Vandaag kreeg ik echter weer de factuur voor t/m 11 januari 2020. Ik heb geen bevestiging van de opzegging gehad van jullie.

Graag ontvang ik duidelijkheid van mijn opzegging, een bevestiging, en een juiste factuur met 1 maand opzegtermijn in acht genomen. Dit is t/m 3 januari.

Tot slot; jammer dat de aandacht ontsnapt aan verlatende klanten. Dit zal voor mij een overweging zijn wanneer ik in de toekomst weer van provider wissel.

Admin: bericht afgesplitst van dit topic en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 17 december 2019, 09:28

Met de gegevens op je profiel heb ik het abonnement gevonden en de gespreksnotitie van 3 december ook. Ik was niet bij dat gesprek, dus wat er precies besproken was weet ik niet. Volgens de notitie ging het vooral over de overstapservice, of de nieuwe provider een opzegging had doorgegeven. Over de overstapservice was (en is) niets te zien, dus ik ga er vanuit dat daar geen gebruik van is gemaakt. 

De opzegdatum veranderen is iets wat niet mogelijk is, hoe graag ik dat ook zou willen. Bij een opzegging wordt namelijk altijd automatisch een maand opzegtermijn aangehouden. Wel kunnen we het verschil in abonnementskosten tussen de gewenste datum en de daadwerkelijke opzegdatum uitrekenen en vergoeden, zodat je op dat vlak niets merkt van de 9 dagen latere opzegging. Wat vind je daarvan?

Bekijk reactie

10 reacties

Dit is het nummer voor opzeggingen.

088-7650087

Verder je betaald vooruit vandaar deze factuur tot 11 januari, er zal nog een slotnota volgen.

Je hebt zelf opgezegd of de overstap service van je nieuwe provider gebruikt?

Inmiddels heb ik al contact gehad met Telfort, en ze beweren dat ik alleen naar de opzegging had geïnformeerd. Dit is dus niet zo. Ook erg onlogisch. Dit was namelijk op 3 december, en op die dag was Telfort al van mijn glasvezel af en was ik aangesloten bij Tmobile. Dus waarom zou ik bellen om te informeren.

Vandaag alsnog de opzegging gedaan. Maand opzegtermijn gaat alleen in vanaf vandaag en niet de dag dat ik belde om op te zeggen.

Deze gebeurtenis zal ik zeker niet vergeten waneer ik in de toekomst weer overstap naar een andere provider. Voor mij nooit geen Telfort en dus KPN meer.

Even voor de volledigheid je hebt geen gebruik gemaakt van de overstap service van Tmobile?

Heb je vanaf 3 december al een glasvezel verbinding via Tmobile?

Wat ik nu begrijp heb je eerst een aansluiting bij Tmobile aangevraagd en op de aansluitdag Telfort opgezegd? Het komt mij over dat je een boel rompslomp en dubbele kosten had bespaart met gebruikmaking van de overstap service.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @wa681233, welkom op het forum. Jammer dat je ons gaat verlaten! Ik begrijp dat je al contact hebt gehad en dat daarbij was aangegeven dat er geen opzegging was ingevoerd? De opzegging is nu dus alsnog gedaan, dat loopt dus. Omdat ik geen gegevens heb kan ik niet met je meekijken wat er precies is gebeurd, maar als ik het goed begrijp gaat het nu wel goed.
De overstapservice die Galdor noemt had ook gekund. Dan regelt de nieuwe provider, T-Mobile in dit geval, de overstap. Zij zouden er dan voor zorgen dat het abonnement bij ons stopt op het moment dat het bij hun actief wordt, zodat het perfect in elkaar over gaat.

Als ik nog met je mee kan kijken hiernaar hoor ik het graag, dan kan je jouw postcode en huisnummer invullen op je forumprofiel.

Hallo,

Dat de opzegging nu wel in jullie systeem staat betekend nog niet dat het goed geregeld is. De opzegging nu is later dan toen ik de eerste keer mijn opzegging bij jullie deed. Ik moet nu dus nog langer betalen voor een abonnement die ik niet meer gebruik.

In mijn forum profiel heb ik bij “waar woon je nu?” mijn postcode en huisnummer ingevuld. In mijn forum profiel staat ook mijn klantnaam.

Graag zie ik de opzegging op de juiste opzegdatum ingaan.

Reputatie 8

Vraag anders de transcriptie op van het telefoongesprek wat je op 3 december met Telfort hebt gehad. Kun je precies nagaan wat er wel of niet is gezegd, wel of niet is opgezegd.

Reputatie 8
Badge +11

Met de gegevens op je profiel heb ik het abonnement gevonden en de gespreksnotitie van 3 december ook. Ik was niet bij dat gesprek, dus wat er precies besproken was weet ik niet. Volgens de notitie ging het vooral over de overstapservice, of de nieuwe provider een opzegging had doorgegeven. Over de overstapservice was (en is) niets te zien, dus ik ga er vanuit dat daar geen gebruik van is gemaakt. 

De opzegdatum veranderen is iets wat niet mogelijk is, hoe graag ik dat ook zou willen. Bij een opzegging wordt namelijk altijd automatisch een maand opzegtermijn aangehouden. Wel kunnen we het verschil in abonnementskosten tussen de gewenste datum en de daadwerkelijke opzegdatum uitrekenen en vergoeden, zodat je op dat vlak niets merkt van de 9 dagen latere opzegging. Wat vind je daarvan?

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog geen reactie van je gezien @wa681233, ik hoor graag nog wat je van bovenstaande vindt.

Het verschil verrekenen is wat mij betreft een goede oplossing.

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed, ik heb de berekening gedaan voor de 9 dagen die het verschil tussen beide data is. Dit heb ik voor je vergoed, binnen enkele werkdagen zal je daar een tussentijdse factuur voor in de Mijn Telfort zien staan en maximaal 10 werkdagen later zal het bedrag op je rekening worden gestort.

Reageer