beantwoord

Opzeggen als je contractvrij bent

• 15 mei 2019
  • 9 reacties
  • 200 keer bekeken

Stel, ik wil Telfort Thuis opzeggen.
Voorop gesteld, ik ben contractvrij.
Met welke datum krijg ik geen naheffing?
Einde contactdatum, aankondiging factuurdata of de daadwerkelijke betaaldata?
Hier zit namelijk 2 tot 3 weken tussen.
Je betaald de factuur vooraf toch?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 17 mei 2019, 10:04

Hallo @mandy. Altijd goed om dat nog even voor de zekerheid na te vragen natuurlijk. Je abonnementskosten betaal je inderdaad een maand vooruit. Er geldt, zoals @jimny en @Doornekamp33 al benoemen, 1 maand opzegtermijn. Jouw facturen worden elke 27e van de maand opgemaakt.

Stel je zegt vandaag op, dan wordt je abonnement per 17 juni stopgezet. Je ontvangt dan op 27 mei nog de factuur voor de periode van 27 mei t/m 26 juni. Nadat je abonnement is stopgezet, krijg je de teveel betaalde abonnementskosten voor de periode van 17 juni t/m 27 juni van ons terug op de eindfactuur. Ik hoop dat het met dit voorbeeld iets duidelijker wordt. ☺
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je opzegging houd toch verband met de prijsverhoging op 1 juni dan moet je voor 1 juni opzeggen en rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand.
De contractdatum is altijd de datum waar je rekening mee moet houden niet te verwarren met de factuurdatum
Contractvrij is contractvrij en is de opzegging 1 maand vanaf het moment dat je opzegt. Dus zeg je op de 15de op kan je abbo de 14de volgende maand stoppen.
Afhankelijk van de factuur datum kan en zal er een eind verrekening plaatsvinden.
Als je een maand voor de factuur datum opzegt zal er neem ik aan geen of minimaal verrekening plaatsvinden afhankelijk of je nog verbruikskosten maakt.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @mandy. Altijd goed om dat nog even voor de zekerheid na te vragen natuurlijk. Je abonnementskosten betaal je inderdaad een maand vooruit. Er geldt, zoals @jimny en @Doornekamp33 al benoemen, 1 maand opzegtermijn. Jouw facturen worden elke 27e van de maand opgemaakt.

Stel je zegt vandaag op, dan wordt je abonnement per 17 juni stopgezet. Je ontvangt dan op 27 mei nog de factuur voor de periode van 27 mei t/m 26 juni. Nadat je abonnement is stopgezet, krijg je de teveel betaalde abonnementskosten voor de periode van 17 juni t/m 27 juni van ons terug op de eindfactuur. Ik hoop dat het met dit voorbeeld iets duidelijker wordt. ☺
Hartelijk bedankt voor het antwoord allemaal.
Maar voor de duidelijkheid.

Hier einde contractdata de 13de van de maand, maand van te voren opzeggen, dus de 12-de.
Factuurnotificatie rond de 29-ste.

Dus je betaald hoe dan ook eerst een volle maand en de maand daarop,
krijg je het resterende bedrag terug?

Nu wil dit niet zeggen dat ik op ga zeggen of zo.
Nee, je betaald hooguit 1 maand vooruit, zeg je op krijg je een slotfactuur waarop dit gecorrigeerd word en teveel betaalde kosten terug krijgt.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @mandy ,
vaste kosten betaal je altijd vooruit en variabele kosten achteraf.
Als je opzegt wordt er een eindafrekening gemaakt en het teveel en/of te weinig betaalde verrekend met de eindfactuur.
De factuur- en/of betaaldatum heeft niets met de opzegdatum te maken.
Dank jullie wel, duidelijk!
Reputatie 6
Badge +9
Ik zie dat @Doornekamp33 en @JanD al uitstekend hebben uitgelegd hoe de vork in de steel zit, @mandy. 🙂 Als er nog iets is dat ik voor je kan doen, lees ik het graag.

Reageer