beantwoord

[OPGELOST] Van Internet Plus naar Internet Standaard (ADSL)

• 16 januari 2012
  • 55 reacties
  • 12725 keer bekeken

:twisted: Ik heb inmiddels een nieuw modem van Telfort ontvangen tbv
mijn nieuwe {zogenaamde} 25 MB internet abonnement en kan eenieder
aanraden NIET OVER TE GAAN VAN 20 NAAR 25 MB bandbreedte.
Het nieuwe modem kan namelijk niet dezelfde snelheid garanderen
als het oude 2602 modem van Zyxel. Het nieuwe abonnement moet
je dan vooral ook niet voor een snellere verbinding doen. Met name met nieuwsgroepen
ga je dit merken. Dan kom je bedrogen uit. Ik ben door Telfort dan ook blij gemaakt met een dooie
mus. Op deze manier kunnen ze de bezetting van de lijn en de capaciteit dus ook veel beter
op elkaar afstemen.
Snelheid met oude modem 1700 K met nieuwsgroepen
en nu maximaal 1400K. NIET DOEN DUS !! :evil:
icon

Beste antwoord door Telfort webcare 17 januari 2012, 09:13

@Digimasters,

Er staat geen omzetting naar VDSL gepland, bij de nieuwe abonnementen (Basis, Standaard en Extra) leveren we in alle gevallen een 2812HNU-F1.

De 2602 met AJZ.6 traint momenteel op ADSL nog ietsje hoger in dan de 2812 met TUE.1 en 2:

Bij het aansluiten van de 2812 zendt de DSLAM in ADSL modus met een minder vermogen als wanneer er een 2602 is aangesloten. De firmware met verbeteringen is momenteel nog niet gereed voor betatesten, zodra hij dat wel is stel ik u direct op de hoogte.

Op VDSL heeft de 2812 met onze firmware zich meer dan bewezen en dezelfde mensen werken nu aan de ADSL verbeteringen. Het komt helemaal goed dus, we vragen alleen nog een klein beetje geduld. 😉

Hugo
Bekijk reactie

55 reacties

Snelheid is nu iets verhoogd 😃
Badge +7
Ik mag overigens toch wel hopen dat forums nog steeds openbaar zijn en
dat men mag reageren op vragen of opmerkingen van anderen.

Dat mag absoluut en gebeurt de hele dag door. U begon echter in topics van andere alleen aandacht te vragen voor uw probleem en dat vervuilt het topic van de andere gebruiker met -voor die gebruiker- irrelevante informatie.
Snelheid is nu iets verhoogd :D
Jazeker, de testfirmware doet goed zijn werk! Snelheid nu hoger dan u met het zilveren modem haalde:
[attachment=0:20r1dzxf]digimasters_2812_20-1-12_testfirmware.jpg[/attachment:20r1dzxf]
Zendvermogen is nu met TUE.3-b4_0117 19dBm tegen 16,5dBm met TUE.1 en TUE.2.

Hugo
OK bedankt.
Niet dat ik onverzadigbaar ben hoor maar is dit nu de maximale snelheid tot het moment
van evt nieuwe firmware of gaat die nog omhoog?
Badge +7
OK bedankt.
Niet dat ik onverzadigbaar ben hoor maar is dit nu de maximale snelheid tot het moment
van evt nieuwe firmware of gaat die nog omhoog?

Uw modem maakt op dit moment gebruik van de laatste (test) firwmare. De snelheid zal onder exact dezelfde omstandigheden niet omhoog gaan.

Henk
OK, wellicht biedt op termijn de overgang van ADSL naar VDSL lijn nog
mogelijkheden. Voorlopig kunnen we hiermee verder.
Dank voor de hulp zover =D>

Reageer