beantwoord

[OPGELOST] Van Internet Plus naar Internet Standaard (ADSL)

• 16 januari 2012
  • 55 reacties
  • 12719 keer bekeken

:twisted: Ik heb inmiddels een nieuw modem van Telfort ontvangen tbv
mijn nieuwe {zogenaamde} 25 MB internet abonnement en kan eenieder
aanraden NIET OVER TE GAAN VAN 20 NAAR 25 MB bandbreedte.
Het nieuwe modem kan namelijk niet dezelfde snelheid garanderen
als het oude 2602 modem van Zyxel. Het nieuwe abonnement moet
je dan vooral ook niet voor een snellere verbinding doen. Met name met nieuwsgroepen
ga je dit merken. Dan kom je bedrogen uit. Ik ben door Telfort dan ook blij gemaakt met een dooie
mus. Op deze manier kunnen ze de bezetting van de lijn en de capaciteit dus ook veel beter
op elkaar afstemen.
Snelheid met oude modem 1700 K met nieuwsgroepen
en nu maximaal 1400K. NIET DOEN DUS !! :evil:
icon

Beste antwoord door Telfort webcare 17 januari 2012, 09:13

@Digimasters,

Er staat geen omzetting naar VDSL gepland, bij de nieuwe abonnementen (Basis, Standaard en Extra) leveren we in alle gevallen een 2812HNU-F1.

De 2602 met AJZ.6 traint momenteel op ADSL nog ietsje hoger in dan de 2812 met TUE.1 en 2:

Bij het aansluiten van de 2812 zendt de DSLAM in ADSL modus met een minder vermogen als wanneer er een 2602 is aangesloten. De firmware met verbeteringen is momenteel nog niet gereed voor betatesten, zodra hij dat wel is stel ik u direct op de hoogte.

Op VDSL heeft de 2812 met onze firmware zich meer dan bewezen en dezelfde mensen werken nu aan de ADSL verbeteringen. Het komt helemaal goed dus, we vragen alleen nog een klein beetje geduld. 😉

Hugo
Bekijk reactie

55 reacties

Je hebt nu een VDSL verbinding. Dynamic Line Management (DLM) moet de lijn nog optimaliseren.

Aandachtspunt:

Op VDSL zullen wij gaan werken met DLM profielen, d.w.z. Dynamic Line Management.
Met een 20Mb profiel begin je op ~18/1,5 en met 40Mb op 33/3,3 als startpunt. De lijn wordt binnen ~7 dagen in snelheid naar boven bijgesteld en wordt waar mogelijk in latency (INP/interleaving) verlaagd. Het is dus mogelijk dat de ping na omzetting wat hoger is maar dat deze binnen een aantal dagen gaat zakken.

Het modem uit zetten gaat goed, dat ziet DLM niet als ‘linedrop’ omdat er het modem dan echt een seintje geeft aan de DSLAM met "ik ga nu uit". Maar los trekken van modem of constant op ‘reset dsl’ drukken in de webinterface zorgt dat je niet omhoog (zelfs omlaag) wordt geregeld om stabiliteit te verkrijgen.

Hugo
Badge
Welk modem heb je?
Als je de 2812 hebt gekregen word je waarschijnlijk/mischien nog over gezet op vdsl.

Kun je je dsl line status eens plaatsen?

Dus niet direkt zo hoog van de toren blazen als er verder nog niks bekend is 😃
Dankjewel voor jullie berichten

Mijn VDSL status is 14540 / 1032 op dit moment
Is dat de status die je bedoelt?
Ik verneem graag een reactie
Bij voorbaat dank
Oh ja, ik heb inderdaad een 2812 modem
Badge
Even inloggen op je modem dan maintanance, diagnostic, dsl line en dan dsl line status.
En wat er dan komt even copieeren en hier tussen code plakken
Volgens mij gaat het bij mij niet helemaal goed want op het moment dat ik
diagnostic selecteer blijft hij loaden "loading" minuten lang en kom niet
verder, helaas. Al 2 keer geprobeerd zonder succes. Bovendien krijg ik
bij het inloggen op de webconfigurator diverse meldingen undefined port: lan1, lan2 etc
Badge +4
Vooral de attainable dsl up en dsl down zijn interessant. Dat is namelijk waar je verbinding ongeveer op uit zal komen over X dagen (als je je modem aan laat staan).
Badge
Voor dat probleem heb ik niet direkt een oplossing.
Mischien dat een herstart van het modem wat kan doen maar kun je anders inloggen en bij system monitor en dan log en dan dat gene hier laten zien?

Ik denk dat het er mee te maken kan hebben dat je nog niet op vdsl zit.
Dit kan de lagere snelheid ook betekenen omdat de 2812 beter presteert op vdsl dan adsl
Badge
Voor wat de vreemde meldingen betreft.
Kan zijn dat de firmware een fout heeft
Vooral de attainable dsl up en dsl down zijn interessant. Dat is namelijk waar je verbinding ongeveer op uit zal komen over X dagen (als je je modem aan laat staan).

Die attainable dsl up en dsl down kan ik dus niet loggen omdat het modem blijft "loaden"
bij selectie diagnostic. Is er nog een andere manier om dit boven water te krijgen?
Badge
Nog maals.

inloggen en bij system monitor en dan log en dan dat gene hier laten zien als dat wel lukt
Nog maals.

inloggen en bij system monitor en dan log en dan dat gene hier laten zien als dat wel lukt

Jan 1 01:01:16 info DSL up down log:
WAN Physical Link Up. Upstream 1032 kbps Downstream 14540 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
Badge
DSL Type is ADSL_2plus

Ik denk dat je even moet wachten tot je omgezet word op vdsl wat ik denk dat wel haalbaar is bij jou.
DSL Type is ADSL_2plus

Ik denk dat je even moet wachten tot je omgezet word op vdsl wat ik denk dat wel haalbaar is bij jou.

Misschien een domme vraag maar geldt die zgn. "intrainsnelheid" ook voor mij?
Vandaag is het abonnement namelijk omgezet van 20 naar 25 MB?

Bedankt voor alle antwoorden trouwens !
Badge
Gewoon even afwachten wat webcare er nog op aan te vullen heeft.

Zij kunnen in ieder geval duidelijk maken of je nog over gezet moet worden op vdsl (wat ik haast wel denk als je een 2812 modem hebt gekregen).

En ze kunnen je waarschijnlijk ook beter helpen met je probleem met de meldingen undefined port: lan1, lan2 etc.

Als je wel over gezet moet worden dan hebben we nu niks aan je atainables
Badge +7
@Digimasters,

Er staat geen omzetting naar VDSL gepland, bij de nieuwe abonnementen (Basis, Standaard en Extra) leveren we in alle gevallen een 2812HNU-F1.

De 2602 met AJZ.6 traint momenteel op ADSL nog ietsje hoger in dan de 2812 met TUE.1 en 2:

Bij het aansluiten van de 2812 zendt de DSLAM in ADSL modus met een minder vermogen als wanneer er een 2602 is aangesloten. De firmware met verbeteringen is momenteel nog niet gereed voor betatesten, zodra hij dat wel is stel ik u direct op de hoogte.

Op VDSL heeft de 2812 met onze firmware zich meer dan bewezen en dezelfde mensen werken nu aan de ADSL verbeteringen. Het komt helemaal goed dus, we vragen alleen nog een klein beetje geduld. 😉

Hugo
Badge
@Hugo

Even een vraagje voor de duidelijkheid.
Word er nu dan wel standaard de 2812 geleverd ook bij verlenging?

Heb al eerder ongeveer die vraag gesteld en kwam toen een antwoord dat die aleen gestuurd word als mensen 2 fonepoorten nodig hebben of overgezet kunnen worden naar vdsl.

Vandaar ook mijn antwoord in dit topic dat TS waarschijnlijk nog over moest naar vdsl.
Vind dit namelijk wel handig om te weten ivm antwoorden geven.

mvg Rob
Badge +7
Sinds gisteren leveren we bij alle nieuwe abonnementen en verlengingen een 2812HNU-F1. We hebben van de oudere modems alleen nog een beperkte voorraad om defecte exemplaren te vervangen.

Hugo
@Digimasters,

[attachment=1:8wn5geww]digimasters_2602.JPG[/attachment:8wn5geww]
[attachment=0:8wn5geww]digimasters_2812.JPG[/attachment:8wn5geww]

Hugo

Dank voor het antwoord.
Dat de 2812 zich op VDSL meer dan bewezen heeft koop ik "met alle respect" nu niets voor
aangezien die lijn voor mij niet beschikbaar is en voorlopig ook niet komt.
Ik ga van 20 naar 25 MB en heb een lagere snelheid. Feit is dus dat dat voorlopig zo blijft en
er geen sprake is van een intrainsnelheid in mijn geval. Een en ander heeft mij tot nu toe
helemaal niets opgeleverd wat ik toch niet helemaal handig vindt van Telfort. Met name commercieel gezien lijkt mij dit geen handige zet. Ik sluit voorlopig maar weer mijn oude modem aan, heb ik in ieder geval een hogere snelheid.
Ik kom vaak berichten tegen bij leden, dat ze niet hun dsl-line status kunnen krijgen.

Bijvoorbeeld deze:

"Volgens mij gaat het bij mij niet helemaal goed want op het moment dat ik
bij het inloggen op de webconfigurator diverse meldingen undefined port: lan1, lan2 etc"

OPLOSSING:

Het ligt aan de virusscanner. Bij mij was dat Eset V5.

Ga naar geavanceerde instellingen --> (3)Web & Mail --> Beveiliging van Webtoegang --> HTTP,HTTPS --> HTTP- controle inschakelen UITVINKEN. Daarna OK klikken.

Hierna doet ie het wel. Alleen is het wel verstandig om het weer aan te vinken als je de benodigde info (dsl-line status) hebt.

Misschien is het verstandig om dit bericht als "sticky" te gebruiken, webmaster?
Ik kom vaak berichten tegen bij leden, dat ze niet hun dsl-line status kunnen krijgen.

Bijvoorbeeld deze:

"Volgens mij gaat het bij mij niet helemaal goed want op het moment dat ik
bij het inloggen op de webconfigurator diverse meldingen undefined port: lan1, lan2 etc"

OPLOSSING:

Het ligt aan de virusscanner. Bij mij was dat Eset V5.

Ga naar geavanceerde instellingen --> (3)Web & Mail --> Beveiliging van Webtoegang --> HTTP,HTTPS --> HTTP- controle inschakelen UITVINKEN. Daarna OK klikken.

Hierna doet ie het wel. Alleen is het wel verstandig om het weer aan te vinken als je de benodigde info (dsl-line status) hebt.

Misschien is het verstandig om dit bericht als "sticky" te gebruiken, webmaster?

Ga het straks even proberen, ik heb ook Eset IS V5. Neem aan dat het probleem dan verholpen is.
Hartelijk dank voor de tip 😃
Badge +7
@Digimasters,

[attachment=2:1hf6136y]digimasters_2602.JPG[/attachment:1hf6136y]
[attachment=1:1hf6136y]digimasters_2812.JPG[/attachment:1hf6136y]

Hugo

Dank voor het antwoord.
Dat de 2812 zich op VDSL meer dan bewezen heeft koop ik "met alle respect" nu niets voor
aangezien die lijn voor mij niet beschikbaar is en voorlopig ook niet komt.

Ik verwacht dat de nieuwe firmware binnen niet al te lange beschikbaar is om te testen.
Ik ga van 20 naar 25 MB en heb een lagere snelheid. Dat klopt niet helemaal. U bent van Internet Plus (tot 20Mbit) naar Internet Standaard (tot 25Mbit) gegaan. Snelheden boven de 20Mbit kunnen alleen met VDSL gerealiseerd worden dus 25Mbit zal u ook met de toekomstige nieuwe firmware in de 2812 niet halen. Onze postcodecheck geeft dat voor uw adres ook aan:[attachment=0:1hf6136y]digimasters_pccheck.JPG[/attachment:1hf6136y]
Ik sluit voorlopig maar weer mijn oude modem aan, heb ik in ieder geval een hogere snelheid.Als u tot die tijd meer waarde hecht aan 1,4Mbit hogere downstream snelheid dan aan de extra functionaliteiten en het snelle draadloze netwerk van de 2812 dan is dat inderdaad een goede tijdelijke oplossing.

Hugo
Zoals eerder gemeld gisteren een nieuw modem ontvangen tbv de 25MB verbinding
Inmiddels zijn de downstream en upstreamwaarde verder gedaald met mijn nieuwe modem
Waarde als volgt
attainable rate upstream: 1028 kbps
attainable rate downstream: 14668 kbps

Ik was in de veronderstelling dat er mogelijk een stijging in zou zitten
Gisteren heb ik 15430 / 1032 gemeten.

Dit belooft niet veel goeds wat mij betreft. [-o<
Badge
Als ik het plaatje van webcare bekijk ben je zelfs iets sneller.

http://forum.telfort.nl/download/file.php?id=1279
:roll: Als ik het plaatje van webcare bekijk ben je zelfs iets sneller.

http://forum.telfort.nl/download/file.php?id=1279

Tja, maar wat kun je er op dit moment mee als je een ADSL verbinding hebt?

Reageer