beantwoord

[Opgelost] iPhone maakt geen goede verbinding met V8

  • 24 juni 2018
  • 27 reacties
  • 7469 keer bekeken

Reputatie 1
Of hij pakt de WIFI op mobiel helemaal niet, dan komt er een uitroepteken te staan of het duurt heel lang en dat moet het echt handmatig.

Al gezocht op het forum en al meerdere dingen uitgeprobeerd, maar niets helpt. Ook het kanaal van Experia Box al veranderd.

Vind het erg vervelend omdat ik vaak te laat in de gaten heb dat ik thuis dan op 4G zit ipv WIFI

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Stephen 28 juni 2018, 16:04


Onderwerp: WiFi problemen iPhone in combinatie met de Experiabox V8

Beschrijving: Sinds begin juni zien we steeds meer klachten over WiFi binnenkomen. We zijn meteen gaan testen en we hebben de oorzaak gevonden: de toestelupdate iOS 11.4 voor de iPhone en iPad werkt niet goed samen met een V8 modem van Telfort. De toestellen maken wel verbinding met WiFi, maar hebben daarna geen internetverkeer. Dat komt doordat je iPhone of iPad het IP-adres niet accepteert dat het modem doorgeeft.

Wat kun je zelf doen?
Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7).

Verwachte datum van oplossing: De nieuwe iOS update (11.4.1) lost de problemen met WiFi op. Deze update is waarschijnlijk in de tweede week van juli beschikbaar. Installeer de update zodra die beschikbaar is om WiFi op je toestel weer goed te laten werken. 
-------

Update #1 donderdag 28 juni 2018 16:10: We zijn in de tussentijd op zoek naar een tijdelijke oplossing.

Update #2 vrijdag 29 juni 2018 15:00
De volgende iOS update (11.4.1) lost de problemen met WiFi op. Deze update is waarschijnlijk in de tweede week van juli beschikbaar. Installeer de update zodra die beschikbaar is om WiFi op je toestel weer goed te laten werken. Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7).

Update #3 dinsdag 10 juli 2018 9:00
iOS 11.4.1 is beschikbaar en lost de problemen op.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op je iPhone of iPad. Het toestel zoekt naar nieuwe software. Na enkele seconden verschijnt de melding dat iOS versie 11.4.1. beschikbaar is.
Klik op ‘Download en installeer. Zodra de installatie is voltooid werkt de WiFi verbinding weer normaal.
Bekijk reactie

27 reacties

Badge +13
Update
iOS 11.4.1 is beschikbaar en lost de problemen op.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op uw iPhone of iPad. Het toestel zoekt naar nieuwe software. Na enkele seconden verschijnt de melding dat iOS versie 11.4.1. beschikbaar is.
Klik op ‘Download en installeer. Zodra de installatie is voltooid werkt de WiFi verbinding weer normaal.
Reputatie 1
Badge
Zojuist iOS 11.4.1 geïnstalleerd, tot nu toe zijn mijn problemen uit de wereld 🙂 Zelfs na meerdere malen WiFi uit en aangezet te hebben en een tijdje de boel helemaal uit.

Tot nu toe ben ik in mijn nopjes.

Reageer