beantwoord

[Opgelost] iPhone maakt geen goede verbinding met V8

Of hij pakt de WIFI op mobiel helemaal niet, dan komt er een uitroepteken te staan of het duurt heel lang en dat moet het echt handmatig.

Al gezocht op het forum en al meerdere dingen uitgeprobeerd, maar niets helpt. Ook het kanaal van Experia Box al veranderd.

Vind het erg vervelend omdat ik vaak te laat in de gaten heb dat ik thuis dan op 4G zit ipv WIFI

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Stephen 28 juni 2018, 16:04

Onderwerp: WiFi problemen iPhone in combinatie met de Experiabox V8

Beschrijving: Sinds begin juni zien we steeds meer klachten over WiFi binnenkomen. We zijn meteen gaan testen en we hebben de oorzaak gevonden: de toestelupdate iOS 11.4 voor de iPhone en iPad werkt niet goed samen met een V8 modem van Telfort. De toestellen maken wel verbinding met WiFi, maar hebben daarna geen internetverkeer. Dat komt doordat je iPhone of iPad het IP-adres niet accepteert dat het modem doorgeeft.

Wat kun je zelf doen?
Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7).

Verwachte datum van oplossing: De nieuwe iOS update (11.4.1) lost de problemen met WiFi op. Deze update is waarschijnlijk in de tweede week van juli beschikbaar. Installeer de update zodra die beschikbaar is om WiFi op je toestel weer goed te laten werken. 
-------

Update #1 donderdag 28 juni 2018 16:10: We zijn in de tussentijd op zoek naar een tijdelijke oplossing.

Update #2 vrijdag 29 juni 2018 15:00
De volgende iOS update (11.4.1) lost de problemen met WiFi op. Deze update is waarschijnlijk in de tweede week van juli beschikbaar. Installeer de update zodra die beschikbaar is om WiFi op je toestel weer goed te laten werken. Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7).

Update #3 dinsdag 10 juli 2018 9:00
iOS 11.4.1 is beschikbaar en lost de problemen op.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op je iPhone of iPad. Het toestel zoekt naar nieuwe software. Na enkele seconden verschijnt de melding dat iOS versie 11.4.1. beschikbaar is.
Klik op ‘Download en installeer. Zodra de installatie is voltooid werkt de WiFi verbinding weer normaal.

Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Welk modem heb je?
De Zyxel hebben wel last van uitvallende wifi.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
nelly jacoba schreef:

Welk modem heb je?
De Zyxel hebben wel last van uitvallende wifi.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?

Klantnummer nu toegevoegd, bedankt voor de tip. Wij hebben een Experia box V8
Reputatie 6
Badge +8
Hi Hengeveld, ik kan me voorstellen dat je een goed werkende verbinding wilt! Ik heb je verbinding vanaf hier meteen bekeken en de connectie tot en met de Experia Box is wel stabiel. Daardoor kunnen we ons vooral richten op de WiFi verbinding. Op de site hebben we een aantal tips staan waarmee de WiFi verbinding geoptimaliseerd kan worden. Heb je die stappen al gedaan?
Hoi Jasper,

Heb ander kanaal geprobeerd, tevens WIFI netwerk vergeten en toen telefoon uitzetten en opnieuw verbinding maken met netwerk.

Modem staat dicht bij glasvezel kast in de buurt.

Hiervoor nooit een probleem gehad.

Nog meer tips?
Deze melding krijg ik, zie foto
Reputatie 6
Badge +8
Dat uitroepteken is daar duidelijk aanwezig inderdaad. Het vergeten en opnieuw instellen van het netwerk zou mijn volgende gedachte ook zijn, dat je die al hebt geprobeerd scheelt weer.
Heb je de wegvallende WiFi ook op andere apparaten, of merk je het alleen op deze iPhone? En maakt dit toestel wel verbinding met andere netwerken als je ergens anders bent?
Jasper, had/heb het alleen thuis.

Mijn telefoon is gisteren helemaal vast gelopen, zwart scherm, na enkele pogingen weer aangekregen. Het probleem lijkt op dit moment verholpen te zijn, kijk het nog even aan.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Helaas te vroeg geweest, probleem nog steeds aanwezig🤔
Reputatie 6
Badge +8
Dat je telefoon helemaal vastliep is ook niet de bedoeling natuurlijk, doet die het verder wel weer goed nu?
Dat het alleen thuis speelt is wel typisch. Welk modem iPhone heb je en welke versie van iOS staat er op?
Ik heb sinds een aantal dagen het zelfde probleem. Ook met een IPhone en een Experia V8 . Na alles herstarten is het steeds tijdelijk over.
Heb een IPhone 6 met IOS 11.4. Ik ben benieuwd of er meer zijn met dit probleem.
Reputatie 1
Bekend issue iPhone 6 en 6S op iOS 11.4. Daar is momenteel nog geen oplossing voor. Wat tijdelijk wel werkt is mobiele data uit te zetten wanneer je in bereik bent van je wifi netwerk. Stottert ie nog dan even toestel opnieuw opstarten. Ik heb een draadje lopen bij Apple voor dit probleem.
Reputatie 8
Badge +16

Onderwerp: WiFi problemen iPhone in combinatie met de Experiabox V8

Beschrijving: Sinds begin juni zien we steeds meer klachten over WiFi binnenkomen. We zijn meteen gaan testen en we hebben de oorzaak gevonden: de toestelupdate iOS 11.4 voor de iPhone en iPad werkt niet goed samen met een V8 modem van Telfort. De toestellen maken wel verbinding met WiFi, maar hebben daarna geen internetverkeer. Dat komt doordat je iPhone of iPad het IP-adres niet accepteert dat het modem doorgeeft.

Wat kun je zelf doen?
Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7).

Verwachte datum van oplossing: De nieuwe iOS update (11.4.1) lost de problemen met WiFi op. Deze update is waarschijnlijk in de tweede week van juli beschikbaar. Installeer de update zodra die beschikbaar is om WiFi op je toestel weer goed te laten werken. 
-------

Update #1 donderdag 28 juni 2018 16:10: We zijn in de tussentijd op zoek naar een tijdelijke oplossing.

Update #2 vrijdag 29 juni 2018 15:00
De volgende iOS update (11.4.1) lost de problemen met WiFi op. Deze update is waarschijnlijk in de tweede week van juli beschikbaar. Installeer de update zodra die beschikbaar is om WiFi op je toestel weer goed te laten werken. Als tijdelijke oplossing kun je de netwerkinstellingen herstellen van je iOS-apparaat. Bekijk voor een uitleg de Apple Support-pagina 'Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk' (Stap 7).

Update #3 dinsdag 10 juli 2018 9:00
iOS 11.4.1 is beschikbaar en lost de problemen op.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op je iPhone of iPad. Het toestel zoekt naar nieuwe software. Na enkele seconden verschijnt de melding dat iOS versie 11.4.1. beschikbaar is.
Klik op ‘Download en installeer. Zodra de installatie is voltooid werkt de WiFi verbinding weer normaal.
Hier hetzelfde probleem met de iphone maar ook met de ipad.
Inderdaad heb ook een IPhone 6 en IOS 11.4
Badge +13
Update
dag

Hier in huis dus precies hetzelfde probleem, een V8 modem en een iPhone 6 en iPhone 5c met update 11.04 en geen wifi, of haperende wifi...niet jullie schuld maar wel heel vervelend...
Ik heb al een x met telfort gebeld (vorige week, toen was dit nog niet bekend) en alles twee keer opnieuw gestart en 1x gereset...

zonde van je abonnement zo 😉
Hier hetzelfde probleem met een ipad air 2.
Het omwisselen van een V8 naar een V10 modem schijnt de storing op te lossen...
Dat lijkt mij een klantvriendelijkere oplossing dan hele gezinnen ruim 2 weken de boel maar steeds te laten resetten....
Reputatie 1
Badge
Dus toch een V8 probleem... Pfff... Wordt tijd dat er echte apparatuur geleverd gaat worden! Nu is iOS de laatste tijd ook niet bepaald bug vrij, bij Telfort i.c.m. de V8 is ook geen echt feest... Oke, tot zover de irritatie uiting 😉

Stap 7 in de Apple handleiding werkt bij mij niet. Zolang WiFi lang uit is geweest op mijn iPhone SE moet ik mijn toestel helemaal uit en aan zetten en, jawel, dan heb ik WiFi! Zet ik vervolgens WiFi uit of maak ik een VPN verbinding... Dan kan ik mijn toestel daarna weer uit en aanzetten.

Op m'n werkt heb ik nergens last van... (daar draait echter geen V8)
Reputatie 8
Badge +11
AndyZ schreef:

.....Het omwisselen van een V8 naar een V10 modem schijnt de storing op te lossen.....

ericc schreef:

.....Dus toch een V8 probleem... Pfff... Wordt tijd dat er echte apparatuur geleverd gaat worden! .....

Je pikt één zinnetje uit de post van AndyZ dat jou toevallig goed uitkomt om je irritatie te spuien :8. Waarschijnlijk heb je liever een v10 en zo zijn er meer mensen (waaronder ik).

Dat de v8 geen hoogvlieger is voor wat betreft wifi is inmiddels wel duidelijk, maar ik ben het niet met je eens dat het geen goed apparaat is. Een tijdje geleden speelde er een wifi-probleem met de v10 en toen was dáár niets aan goed..........
Uit het geheel heb ik begrepen dat het probleem is ontstaan na een update van iOS. Het lijkt me dus redelijk om te veronderstellen (zeg ik dat netjes of niet?) dat het probleem ook daar opgelost moet worden. Een provider (in dit geval Telfort) gaat heus niet opeens alle apparaten vervangen wegens de 'fout' van een ander. Dat is kapitaalvernietiging.
Reputatie 1
Badge
@GJC Je hebt wel een punt met je reactie, het is niet alleen een Telfort probleem. Het feit dat de apparatuur echter brak is wel. Dit is, voor mij, het zoveelste euvel... Eerst van ZyXEL naar V8, dit begon goed, maar inmiddels moet ik zo ongeveer iedere twee weken mijn router opnieuw moeten opstarten... En dan nu dit weer waarbij ik alleen thuis WiFi problemen heb en nergens anders.

Dit was een, soort van, spreekwoordelijke druppel om meteen maar even te piepen. Al mogen we momenteel geen water verspillen... 😉

Eigenlijk wou ik doorgeven dat Stap 7 (netwerk reset) op mijn iPhone, voor mij, niet de oplossing is. Alleen uit-/aanzetten helpt. Om moedeloos van te worden. Het klinkt een beetje als twee stukjes hardware die elkaar niet zo aardig vinden...
Reputatie 8
Badge +11
Geeft niet hoor. Ik begrijp de irritatie best. En die druppel al helemaal 🙂
Laten we maar hopen dat het inderdaad met de volgende update is opgelost.
Sinds meer dan een week ook hetzelfde problemen met iphone 6S en ipad geen wifi mogelijk thuis!
Bedankt voor de oplossing Matger!
Op mijn iphone heb ik de mobiel data uitgezet, nu werkt het voorlopig!
Maar voor de ipad is er helaas geen oplossing.
Teleurstellend is de medewerking van Apple, die ontkennen gewoon dit probleem en het ligt gewoon niet aan hun...
Hier hetzelfde probleem met twee iPhone SE telefoons die we beiden (helaas) ge-update hebben naar iOS 11.4.
Na herstellen van het netwerk werkt het weer even, maar als je dan even geen signaal hebt, valt de WiFi helemaal weg inclusief het hier bekende uitroeptekentje.
We zitten met smart te wachten op de nieuwe update! En ondertussen volgen we hier de tips👍🏻
Netwerk herstellen werkt inderdaad niet, herstart van de telefoon maar heel eventjes.

Wat wel een beetje werkt, is de IP-informatie in je telefoon handmatig invullen, maar die moet je dan wel weten natuurlijk. Het lijkt een combinatie te zijn van DHCP en iets in het netwerk. Met handmatig invullen kunnen we op onze iPhones weer op wifi internetten, maar Chromecast, Toon en Trådfi zijn slecht tot niet te bereiken. Normaal zijn de issues met onze V8 wel te verhelpen met een herstart, maar daar is dit probleem niet mee geholpen. Een combinatie tussen iOS en de modem wat spaak loopt. Hopelijk snel een fix van Apple (en of Telfort natuurlijk).
De update is er! Ik ben erg benieuwd 🙂

Reageer