beantwoord

Opboksen tegen bureaucratisch Telfort - niet overstappen naar telfort glasvezel!

• 30 november 2013
  • 8 reacties
  • 1950 keer bekeken

Heb afgelopen 2 dagen 3x gebeld met Telfort klantenservice, 3x doorverwezen naar Technische dienst, 2x mails via contactformulier moeten sturen en heb nog steeds niet wat ik wil: IK WIL MIJN DIENSTEN OPZEGGEN BIJ TELFORT.

Wat is de situatie?
Al sinds ik interactieve televisie heb via glasvezel (paar maanden nu) en dit middels verbindingsset heb aangesloten, hapert het beeld soms en dan voor een paar uur op alle mogelijke tijdstippen op een dag. Via internet en alle handleidingen die ik hierover gelezen heb en na vele uren uitvogelen, weet ik precies waar het aan ligt: verbindingsset bij de televisie is aangesloten op een stopcontact wat niet gunstig ligt ten opzichte van het andere signaal over het lichtnet. Maar het is niet anders, er is geen ander stopcontact beschikbaar en een internetkabel doortrekken en rechtstreeks aansluiten is voor ons geen optie. In ons huis gaan we geen gaten boren en willen we geen zichtbare bedradingen. We weten dus precies wat de oorzaak is van het haperende beeld en ik betaal een miljoen euro aan de technische dienst van Telfort als ze een andere oorzaak zouden vinden.

Wat is nu het probleem?
Gelet op bovenstaande situatie, vind ik het redelijk om mijn diensten op te zeggen bij Telfort. Alvorens ik glasvezel abonnement afsloot, heb ik mijzelf ingelezen over de werking van verbindingsset. Alle instructies heb ik gevolgd etc. toch blijkt dat het in ons huis niet werkt - dit kon ik van tevoren niet voorzien en ook heeft Telfort niet gewaarschuwd in haar reclamen voor deze mogelijke issues. Nu irriteert het mij dat ik na telefonisch contact gezocht te hebben met klantenservice om mijn interactieve tv via glasvezel op te zeggen en bovenstaand verhaal uitleg, ik steeds word doorverbonden met de technische dienst. Ben ik weer 10 min bezig om mijn verhaal te doen. Weer krijg ik tips van technische dienst die ik allang heb uitgevoerd en uiteraard is er dus geen oplossing voor het probleem. Mijn punt:  IK WIL GEWOON MIJN DIENSTEN OPZEGGEN! ER IS GEEN OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM! 

Nu is termijn van mijn contract nog niet afgelopen. Dus wat krijg ik te horen nadat ik weigerde om weer doorverbonden te worden met technische dienst: ik mag niet opzeggen - zo zijn de regels. En mocht ik al willen opzeggen per eerst mogelijk datum, dan kan ik pas opzeggen 3 maanden van tevoren en niet eerder, dat kan het systeem van Telfort niet aan.

Ik ervaar bovenstaande toch als zeer onredelijk en DUS MIJN TIP AAN EEN IEDER (en de moeite die ik neem om dit te verkondigen via het internet en ook op dit forum laat zien hoe gefrustreerd ik ben over de regels binnen Telfort - mag het wat minder bureaucratisch aub?!!?)

Ik raad ieder aan om niet over te stappen op Telfort glasvezel als je sowieso al tevreden bent. Ik was namelijk een tevreden Ziggo klant, wilde het nog beter hebben en stapte dus over op Telfort glasvezel, maar wat heb ik een spijt zeg! ik ben slechter af, heel wat euro's armer en ben genoodzaakt om een jaar vast te zitten aan een product wat niet werkt voor ons en onder geen beding mag ik eerder opzeggen, want ja zo zijn de regels binnen Telfort.
icon

Beste antwoord door Peer1 4 december 2013, 14:25

@twingo,

De gegevens zijn ontvangen. Ik ga er voor zorgen dat er op korte termijn contact met je wordt opgenomen door onze klachtenafdeling om dit verder met je te bespreken.

Peer
Bekijk reactie

8 reacties

Tsja, het is bekend dat de verbindingsset geen ideale oplossing is in sommige gevallen, kan me echter voorstellen dat Telfort dit niet accepteert als reden om contract eerder te verbreken aangezien het geen deel uitmaakt van de dienst.
Neemt niet weg dat het frustrerend is.
Is er geen ander stopcontact in de kamer waarbij je de kabel kan wegwerken achter een plint?
Reputatie 8
Badge +16
Via internet en alle handleidingen die ik hierover gelezen heb en na vele uren uitvogelen, weet ik precies waar het aan ligt: verbindingsset bij de televisie is aangesloten op een stopcontact wat niet gunstig ligt ten opzichte van het andere signaal over het lichtnet. Maar het is niet anders, er is geen ander stopcontact beschikbaar en een internetkabel doortrekken en rechtstreeks aansluiten is voor ons geen optie. In ons huis gaan we geen gaten boren en willen we geen zichtbare bedradingen.
[..]
Gelet op bovenstaande situatie, vind ik het redelijk om mijn diensten op te zeggen bij Telfort.

Formeel levert Telfort haar diensten (internet, bellen, ITV) tot aan het modem. Hoe je bekabeling in jouw huis legt om gebruik te maken van deze diensten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Telfort komt geen kabels trekken voor internet, telefonie en ITV en komt deze ook niet netjes wegwerken.

Het feit dat je zelf geen kabels in zicht wilt en geen gaten wilt boren lijkt me geen geldige reden om het abonnement op te zeggen.

Wel zou het handig zijn als je alsnog een manier vindt om de verbinddingsset op een betrouwbare manier aan het werk te krijgen.
Badge
@twingo,

Wat vervelend om te lezen dat de draadloze verbinding set niet goed werkt bij jou. Zoals _Arjen_ en Frankzi al aangeven kan Telfort de werking van een draadloze verbinding set niet garanderen.

Heb je voor mij in een https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=52756 jouw adres gegevens? Dan ga ik toch even kijken wat ik voor je kan doen want ik snap dat dit een vervelende situatie is.

Peer
Snap jouw formele visie. Is precies mijn punt. Bureaucratie versus redelijkheid. Als particulier dat elke maand voor diensten betaalt dat feitelijk niet werkt en van tevoren niet kon voorzien proberen op te boksen tegen een bedrijf en haar regels. Lukt dus niet.
Reputatie 1
Badge
Misschien dat het mogelijk is om je antenneaansluiting bij je TV te vervangen door een UTP stopcontact/kabel. Grote kans dat je coax naar de meterkast loopt en dat je glasvezel modem hier ook afgemonteerd is?
Badge
@twingo,

De gegevens zijn ontvangen. Ik ga er voor zorgen dat er op korte termijn contact met je wordt opgenomen door onze klachtenafdeling om dit verder met je te bespreken.

Peer
Nou wil graag aan ieder laten weten dat het probleem erg goed door Telfort is opgelost en ik goed feilloos beeld heb nu... Bedankt Peer voor het in gang zetten van alles... ik blijf mijn diensten nu bij Telfort afnemen.
Reputatie 1
Badge
Fijn dat het nu naar tevredenheid werkt! En hoe is het nu opgelost dan??
Zit je bekabeld of via een andere oplossing?

Misschien helpt het een ander die zoekt op dit forum.

Reageer