beantwoord

Op welke kabel moet ik mijn modem aansluiten?

• 5 maart 2018
  • 6 reacties
  • 1326 keer bekeken

Na mijn vehuizing wil ik graag de modem aansluiten, maar ik kan geen van de aansluitpunten die aangegeven worden op de Telfort website in de woning vinden.

Wel vind ik twee aansluitpunten voor Coax kabels van de UPC. En twee losse draden die internet-achtig aandoen. Dit zijn draden die doorgeknipt zijn, zonder aansluitpunt dus.

Welke van deze kabels moet ik hebben (als ik er teminste een van deze moet hebben)?
En hoe zorg ik dan dat ik mijn modem kan aansluiten?

Groeten,
Senko Kabbes
icon

Beste antwoord door Wieger DB 7 maart 2018, 11:53

Hoi Senko, welkom op het forum. Ik zie dat je na de adviezen hier telefonisch contact hebt gehad met mijn collega. Beide kabels op de foto zien er niet gelijk uit als kabels voor je aansluitpunt. Het lijkt erop dat deze kabels zijn doorgetrokken vanuit het originele aansluitpunt. De rechterkabel kan je testen met de tips van Fiberdordrecht. Omdat je telefonisch aangaf dat de aansluiting niet goed lukt, is een monteur voor je aangevraagd om je te helpen bij de installatie. De afspraak staat voor morgenochtend om 9:30.

@Fiberdordrecht, Galdor, Babylonia en nelly jacoba. Fijn dat jullie Senko zo te hulp schieten. Enorm bedankt! 😳
Bekijk reactie

6 reacties

Ik kan me niet voorstellen dat dit op het punt van binnenkomst zit, ik zou voor coax op het punt van binnenkomst een groene kabel verwachten. Zeker als dit door UPC zelf naar binnen is gebracht.

Staat op de andere kabel iets in de vorm van kpn telecom tkf 1x4x0,5 te lezen zo niet dan is dit geen officiele kpn kabel dus bijna zeker niet origineel punt van binnenkomst.

Dus ik zou ook denken koophuis? Dan vragen aan de vorige eigenaar waarom dit zo is achtergelaten.
En van mijn kant de vraag heb je dit bij een eerste rondleiding niet gezien? Daar zou ik bijna als eerste naar kijken gek genoeg.

Ps heb je nu bij vergissing 2 keer hetzelfde plaatje gepost?
Reputatie 8
Lijken me inderdaad geen buitenkabels die binnenkomen in een woning. Dus men zou nog op zoek moeten gaan naar de officiële punten waar zoiets als buitenkabel binnenkomt.

Bovendien lijkt de soort telefoonkabel die voor internet "koper" doorgaat helemaal niet geschikt te zijn om daar hoogfrequent internetsignaal op door te sturen. De twee draadparen die normaal voor twee verschillende verbindingen gebruikt kunnen worden, zijn helemaal niet "gewist" (om elkaar heen gedraaid), maar lijken parallel in die geplastificeerde mantel te zitten.

Voor meer informatie waar bekabeling aan moet voldoen zie:
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Staat je klantnummer en/of postcode + huisnummer in je forumptofiel?
Dan kan webcare meekijken. Zij hebben info waar het isra punt moet zitten.
Ook kunnen zij eventueel een monteur aansturen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Senko, welkom op het forum. Ik zie dat je na de adviezen hier telefonisch contact hebt gehad met mijn collega. Beide kabels op de foto zien er niet gelijk uit als kabels voor je aansluitpunt. Het lijkt erop dat deze kabels zijn doorgetrokken vanuit het originele aansluitpunt. De rechterkabel kan je testen met de tips van Fiberdordrecht. Omdat je telefonisch aangaf dat de aansluiting niet goed lukt, is een monteur voor je aangevraagd om je te helpen bij de installatie. De afspraak staat voor morgenochtend om 9:30.

@Fiberdordrecht, Galdor, Babylonia en nelly jacoba. Fijn dat jullie Senko zo te hulp schieten. Enorm bedankt! 😳
Foto van de twee draden.

Reputatie 1
Badge
Na mijn vehuizing wil ik graag de modem aansluiten, maar ik kan geen van de aansluitpunten die aangegeven worden op de Telfort website in de woning vinden.

Wel vind ik twee aansluitpunten voor Coax kabels van de UPC. En twee losse draden die internet-achtig aandoen. Dit zijn draden die doorgeknipt zijn, zonder aansluitpunt dus.

Welke van deze kabels moet ik hebben (als ik er teminste een van deze moet hebben)?
En hoe zorg ik dan dat ik mijn modem kan aansluiten?

Groeten,
Senko Kabbes

zal die 4 kleuren wel wezen :0 Ist een koophuis zeker ? of huur......wel vreemd

effe adsl opbouw kastje kopen, of de telfort/monteur bellen !

Reageer