beantwoord

Ook mijn 30mb internet laatste 2 maanden niet vooruit te branden

• 9 februari 2013
  • 44 reacties
  • 8648 keer bekeken

Toon het eerste bericht

44 reacties

Reputatie 8
Badge +17
@Duck-Twacy het is het beste om zelf een topic aan te maken over je probleem daarmee hou je het forum overzichtelijker en wordt het sneller opgepakt door een Telfort medewerker
Nul antwoord van Telfort.

Meerdere beloftes dat de "tweede lijn" contact met me zal opnemen. Echter dat doet de tweede lijn niet! En dat vind ik erg! Doe geen beloftes die je niet kunt nakomen! Dus nul antwoord....

Inmiddels drie klagers uit Schiedam met exact hetzelfde probleem (ikzelf, Bobh en Lenni). Hugo en Henk, jullie zullen wel gek worden van klagers zoals ik. Maandag ga ik opzeggen, dan zit ik niet nog een maand vast aan Telfort. Jammer!!! Ik vond de verbinding en de itv de eerste 10 maanden van mijn jaarabonnement zo goed, maar klaarblijkelijk wil de helpdesk en de tweede lijn niet zo service gericht zijn om actie te ondernemen. Is dit Telfort en dus KPN? Denk dat ik mijn mobiele abonnement bij telfort ook maar beëindig. Wij, de klanten, zijn wel degenen die jullie salaris betalen, ik hoop dat alle Telfort medewerkers zich dat beseffen...

Fouten en storingen zijn hinderlijk, maar ik snap dat dat kan gebeuren, maar zorg ervoor dat jullie communiceren naar jullie klanten!
Hallo Fred,

Momenteel heb ik eigenlijk last van hetzelfde probleem. Durende het weekend of bijvoorbeeld in de avond ligt de download snelheid een stuk lager. Mijn snelheid blijft nu steken op <8mbit terwijl vorig jaar rond oktober er structureel 22mbit werd gehaald.

Ik heb nog geen contact opgenomen met telfort, maar denk je dat het zin heeft? (ik vraag dit omdat ik een pest hekel heb aan 0900 nummers)
EduardA,

Je probleem melden bij de helpdesk heeft natuurlijk altijd zin. Hoe meer mensen klagen hoe sneller Telfort er hopelijk iets aan gaat doen.

je kunt je ook aansluiten bij dit topic https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/elke-avond-mega-traag-internet-32119/ Daar beginnen de klagers zich te verzamelen.

De spelregels op dit forum zijn dat je als je problemen hebt, je eigen topic moet openen. Dat geeft de meeste kans dat Hugo of Henk (Telfort medewerkers) reageren.

Groeten,
Fred
Reputatie 1
Ik ervaar hier hetzelfde probleem, namelijk een zeer trage downloadsnelheid, zeker nu in het weekend. Ben per 28 januari overgestapt van een tot 20 mbit abbo naar internet standaard tot 30 mbit. abbo aangezien de telfort website aangaf dat ik op postcode 5821GG een veel hogere downloadsnelheid zou kunnen behalen. Ik hoefde hiervoor alleen maar een andere modem aan te schaffen, De eerste paar dagen behaalde ik met dit nieuwe modem (P-2812HNU-F1) een mooie  downloadsnelheid 2,8 MB/s welke overeen komt met de intrainsnelheid 28576/3080 kbps van het moden. De laatste  2 weken komt mijn downloadsnelheid vaak nog niet eens boven de overigens stabiele uploadsnelheid van 0,3 MB/s uit. Het rebooten van het modem veranderd hier niets aan. Het modem blijft op een mooie hoge snelheid intrainen echter het downloaden gaat momenteel met ongeveer 150KB/s.

Ik heb bewust gewacht aangezien Telfort aangaf dat er performanceproblemen waren, echter zouden die nu opgelost moeten zijn, wat in mijn ogen niet het geval is.

Device Information
Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: fc:f5:28:8e:bb:38
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130130
WAN 1 Information:  (VDSL)
  - Mode: IPoE
  - IP Address: 195.240.231.44
  - IP Subnet Mask: 255.255.254.0
  - Gateway: 195.240.231.254
  - DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information:  (IPTV_VDSL)
  - Mode: Bridge
  - IP Address:
  - IP Subnet Mask:
  - Gateway:
  - DNS Servers:
LAN Information: 
  - IP Address: 192.168.1.254
  - IP Subnet Mask: 255.255.255.0
  - DHCP Server: Server
WLAN Information: 
  - Channel: 8
  - WPS Status: Configured
SSID1 Information: 
  - SSID: Zyxel
  - Status: On
  - Security Mode: WPA2-PSK
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 28576/3080 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Up 100Mbps
LAN 3 Up 100Mbps
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A
rolfvgorp.

Maak je eigen topic aan met je problemen op dit forum. Dat geeft de meeste kans dat Hugo of Henk op je klacht reageren. Ik ga maandag opzeggen, dan is mijn jaarcontract voorbij. Leuk die telfort spotjes op tv, maar kwaliteit ho maar. Jammer dat zulke grote telecombedrijven het contact met hun klanten (die hun salaris betalen) volledig kwijtraken....

groeten,
Fred
Mijn mail naar KPN:

Geachte heer, mevrouw,

Morgen ga ik mijn internet abonnement opzeggen. Heel jammer maar helaas. De eerste 10 maanden was ik buitengewoon tevreden, een goede en stabiele verbinding met hoge snelheid. De laatste twee maanden is het gewoon k*t (sorry voor het taalgebruik). ’s Avonds en in het weekend een zeer lage snelheid, zelfs youtube is niet te gebruiken. De klantenservice van Telfort doet beloftes die ze niet nakomen. Meer over mijn problemen kunt u hier lezen: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/mijn-30mb-internet-laatste-2-maanden-niet-vooruit-branden-32030/ Ik heb geen zin om het nogmaals uit te leggen. Uw medewerkers staan niet klaar voor uw klanten.

Ik stop ermee. KPN gaat volledig de deur uit. Ook mijn mobiele telfort abonnement gaat de deur uit. Dan maar naar buitenlandse aanbieders helaas….

Groeten,
Fred Meijer
Reputatie 8
Badge +10
Maar waarom naar KPN..?
Je bent klant van Telfort, bij hun heb je dit abonnement afgesloten.
Reputatie 4
Badge +3
@Fred Meijer,

Dat is erg jammer om te lezen, ik zie dat de storingsmelding nog steeds open staat en dat het wisselen van het modem helaas geen zin heeft gehad.

Wil je dat ik alsnog de storingsmelding van een update voorzie? Ik zal dan proberen vandaag meer informatie te hebben.

@Duck-Twacy,

Ik heb gekeken naar jouw verbinding, is niet optimaal, zou je willen reageren op mijn privé bericht? :)

Henk
@Enterprise

De consumentenbond heeft een zeer uitgebreide klachtenwebsite www.klachtenkompas.nl. Alle klachten over Telfort (en dat zijn er veel) worden daar beantwoord door KPN medewerkers uit naam van telfort. Dus ik heb mijn beklag ook daar gedaan.

@Henk
Tuurlijk mag je me nog van een update voorzien. Ik ben best bereid om geduld te hebben, maar dan moet er wel naar mij gecommuniceerd worden. Ik kan er gewoon heel slecht tegen als er 2maal beloofd wordt dat de tweede lijn mij gaat bellen en dat dan niet doet. Let wel, als ik aan het einde van de middag geen helder, duidelijk en bevredigend antwoord krijg, ga ik eind van de middag opzeggen.

Groeten,
Fred
Opgezegd! Zeer vriendelijke dame van de klantenservice die me allerlei kortingen wilde aanbieden, maar wat heb ik aan een internetabonnement met korting die iedere avond en in het weekend overbelast is. Ze vond het zeer spijtig dat deze telfort klant die al sinds 2007 diensten afneemt (mobiel, internet) de handdoek in de ring heeft gegooid.

Nu nog een maandje Telfort en dan ben ik weer terug bij Online.
Reputatie 8
Badge +16
Ik hoop voor jou dat de overstap naa Online geen nieuwe problemen op gaat leveren.
Ook al heb ik opgezegd, deze Schiedamse meting wil ik toch nog even delen....

http://www.speedtest.net/result/2517757906.png

Dat wordt een moeizame vervelende en lange laatste maand bij Telfort.

@Tuut-tuut: Dank je wel! Ik heb zo'n 8 jaar Wanadoo/Orange/Online gehad en geen noemenswaardige problemen gehad. Ik ken een aantal mensen hier in de directe omgeving met Online en hebben geen problemen. Ik wens iedereen veel sterkte en een lange adem de komende tijd.

Signing off! Vaarwel Telfort!
Ik ga denk ik hetzelfde doen, ben het spuug zat.
En ik neem gelijk nog wat leden mee uit mijn regio met hetzelfde probleem. Genoeg andere alternatieve.
Reputatie 8
Badge +16
@Tuut-tuut: Dank je wel! Ik heb zo'n 8 jaar Wanadoo/Orange/Online gehad en geen noemenswaardige problemen gehad. Ik ken een aantal mensen hier in de directe omgeving met Online en hebben geen problemen.
Dat soort dingen is altijd erg relatief. Zelf heb ik met Telfort nooit echt noemenswaardige problemen gehad behalve helemaal in het begin een valse start met een "klapperlijn".

Maar juist daarom is het jammer dat Telfort blijkbaar moeite heeft om aan te geven wat er in jouw geval nu aan de hand is, hoe ze het gaan oplossen en wanneer het opgelost is.

Zelf zou ik vermoedelijk ook overstappen in zo'n situatie... dat was voor mij de reden om destijds van @Home (Ziggo) over te stappen naar Tiscali.
Hé BobH,

Het is erg jammer dat hugo en henk totaal niet reageren op deze problematiek. Het forum begint zo langzamerhand vol te stromen met klanten met dezelfde problemen. Ik heb een topic aangemaakt bij Tros Radar. Hopelijk helpt dit de klanten die nog niet snel van Telfort af kunnen komen.... Over een maandje heb ik internet via Online. Sterkte allemaal!

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=129761

Groeten,
Fred
@Tuut-tuut: Dank je wel! Ik heb zo'n 8 jaar Wanadoo/Orange/Online gehad en geen noemenswaardige problemen gehad. Ik ken een aantal mensen hier in de directe omgeving met Online en hebben geen problemen. Dat soort dingen is altijd erg relatief. Zelf heb ik met Telfort nooit echt noemenswaardige problemen gehad behalve helemaal in het begin een valse start met een "klapperlijn". Maar juist daarom is het jammer dat Telfort blijkbaar moeite heeft om aan te geven wat er in jouw geval nu aan de hand is, hoe ze het gaan oplossen en wanneer het opgelost is. Zelf zou ik vermoedelijk ook overstappen in zo'n situatie... dat was voor mij de reden om destijds van @Home (Ziggo) over te stappen naar Tiscali.

Franzki,

Ik ben blij dat je het begrijpt. Technische problemen kan ik begrijpen en begrip voor hebben, maar dan er vervolgens totaal niet over communiceren naar je betalende klanten gaat mij echt te ver. Zo ga je niet met klanten om in mijn beleving. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om op te zeggen, hoewel ik dat gebaseerd op de eerste 10 maanden helemaal niet wilde opzeggen. Deze houding van Telfort heeft me daartoe gedwongen.

Groeten,
Fred
Reputatie 1
Hier op postcode 5821 (omgeving Boxmeer)  `s avonds en in het weekend vaak ook zeer trage en onstabiele downloadsnelheden welke varieerd tussen de 50 en 200KBs. Echter overdag zoals nu een zeer hoge en stabiele downloadsnelheid rond de 3 MBs.
3 weken na de eerste post op dit forum en 10 weken na mijn eerste telefonische klacht dan eindelijk opgelost.

Reageer