beantwoord

Ook mijn 30mb internet laatste 2 maanden niet vooruit te branden

• 9 februari 2013
  • 44 reacties
  • 8648 keer bekeken

Beste mensen van Telfort,

In december heb ik ook al eens met de helpdesk gebeld met mijn klacht. Ik had toen een vreselijk langzame verbinding, maar door de lange wachttijd aan de telefoon zul je net zien dat de verbinding weer goed was toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg ;-)

Dus sinds december heb ik last van enorme downloadschommelingen. Normaliter haal met mijn 30mb verbinding zo rond de 25mb. Maar in de middag en avond komt het nu heel vaak voor dat ik nog geeneens 0,3 mb haal. Ik geef toe, ik gebruik draadloos internet. Ik heb geprobeerd bedraad te meten, maar om de een of andere reden wil het zyxel modem geen bedraade connectie maken (geprobeerd met 2 kabels en 2 laptops die op dhcp staan....... heel vreemd.....).

Ik wil graag weten wat Telfort gaat doen met mijn problemen. Dit is nu na ruim 2 maanden geen doen meer. Ik ben blij dat ik al geeneens meer de interactieve TV gebruik van Telfort, maar mijn schoteltje, want anders had ik ook geen TV meer.

Hieronder mijn speedtest van 19.00 uur vanavond. Gemeten op 20 centimeter afstand van het modem. Zonder andere draadloze connecties en met IPTV afgekoppeld. Ik hoop dat jullie toch ook kunnen beamen dat iets niet goed is, want het is voor mij onbegrijpelijk dat de upload hoger is dan de download???http://www.speedtest.net/result/2497621866.png

Postcode 3114

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer
icon

Beste antwoord door Fred Meijer 1 maart 2013, 21:35

3 weken na de eerste post op dit forum en 10 weken na mijn eerste telefonische klacht dan eindelijk opgelost.
Bekijk reactie

44 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kun je eens inloggen op je modem en dan op het rechterpijltje klikken en dan de gegevens van interface etc hier posten
Kun je eens inloggen op je modem en dan op het rechterpijltje klikken en dan de gegevens van interface etc hier posten

Bij deze ;-)

Device Information
Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: cc:5d:4e:8f:9b:08
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130130
WAN 1 Information: (VDSL)
- Mode: IPoE
- IP Address: 195.241.16.134
- IP Subnet Mask: 255.255.252.0
- Gateway: 195.241.19.254
- DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information: (IPTV_VDSL)
- Mode: Bridge
- IP Address:
- IP Subnet Mask:
- Gateway:
- DNS Servers:
LAN Information:
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP Server: Server
WLAN Information:
- Channel: 11
- WPS Status: Configured
SSID1 Information:
- SSID: fmeijer
- Status: On
- Security Mode: No Security

Interface Status
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 23764/1980 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A

System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.4.8.0.0.6
DSL Up Time: 1 hour:10 min
System Up Time: 1 hour:12 min
Current Date/Time: Sat Feb 9 19:58:21 CET 2013
System Resource:
- CPU Usage: 33.7%
- Memory Usage: 66.7%

USB Status
Type Status
Storage N/A
Printer N/A

Op dit moment is de snelheid rond de 1mb. Even voor de duidelijkheid, wireless heeft geen security, maar ik filter op mac adres. Bij het doen van de metingen heb ik eerst gecontroleerd of er niet onverhoopt toch anderen van mijn verbinding gebruik maken. Dat was niet zo. Daarnaast begrijp ik niet waarom de zyxel niet bedraad wil werken met mijn 2 laptops.
Reputatie 8
Badge +17
Dit resultaat is niet slecht VDSL WAN Up 23764/1980 kbps wellicht is chanel 11 een druk kanaal dit zou je eens kunnen omzetten naar een lager kanaal, je kunt de drukte zien via SSID programmaatje
Nee dat is zeker niet slecht. Ik was een paar maanden geleden dan ook zeer blij dat ik zo'n prachtige snelheid had. Kanaalwisselen heb ik al meerdere malen geprobeerd. Ik heb al meerdere malen met SSID gemonitoord wat de beste keuze zou zijn en dat is kanaal 11. Ik ben er van overtuigd dat het niet aan het wireless ligt. Ik heb de afgelopen weken met SSID gecheckt op momenten dat ik vrijwel geen snelheid had en op momenten dat ik de maximale snelheid van zo'n 25mb haalde. Er waren niet meer of minder mobiele netwerken in de lucht. Sowieso is het toch raar dat de upload wel stabiel blijft en dus hoger is dan de download. Bij drukte op wireless zou ik verwachten dat de upload dan identiek zou moeten zijn aan de download.

Als dat (rot)modem nou gewoon ook bedraad zou werken, dan kon ik het bewijzen.....

Ik ben helemaal geen groentje op IT-gebied, vandaar dat ik al vanalles zelf getest en geprobeerd heb.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, ik hoop dat de Telfort medewerkers eens dieper naar deze problemen gaan kijken.
Badge +1
Daarnaast begrijp ik niet waarom de zyxel niet bedraad wil werken met mijn 2 laptops.

Dat is eenvoudig te verklaren waarschijnlijk.
Je maakt gebruik van mac adres beveiliging zeg je.
Mac adres beveiliging geldt ook voor bedrade pc's.
Even de mac adressen van de ethernet kaarten toevoegen aan de lijst zal het probleem wel oplossen.
Daarnaast begrijp ik niet waarom de zyxel niet bedraad wil werken met mijn 2 laptops.
Dat is eenvoudig te verklaren waarschijnlijk. Je maakt gebruik van mac adres beveiliging zeg je. Mac adres beveiliging geldt ook voor bedrade pc's. Even de mac adressen van de ethernet kaarten toevoegen aan de lijst zal het probleem wel oplossen.

Dat is een goede!:D

Ga ik gelijk proberen!

Thanx!
Dankzij de tip van Dorus nu bedraad getest. Wireless netwerk helemaal uitgezet en de laptop is de enige die nu verbinding heeft.

Zoals ik al eerder schreef fluctueert de snelheid heel erg, en was sinds het dieptepunt van 19.00 uur vanavond alweer iets omhoog gegaan. Maar.... deze speedtest geeft toch nu echt aan dat het niet goed is. Please Telfort, doe er wat aan!

Groeten,
Fred

http://www.speedtest.net/result/2497816470.png

http://www.speedtest.net/result/2497830065.png
Reputatie 8
Badge +17
Valt je verbinding af en toe helemaal weg 
Valt je verbinding af en toe helemaal weg

Nee, de verbinding valt niet weg, maar zakt steeds verder in tot bijvoorbeeld 125kb/s. Het is de laatste maanden nooit een stabiele snelheid. Toen ik in april 2012 klant werd, was de snelheid zeer stabiel en lag altijd rond de 25 - 26 MB. Sinds eind vorig jaar is het één groot schommelend drama. 's Ochtends krijg ik nog de volle snelheid en 's avonds laat ook, maar overdag en het begin van de avond is het dramatisch.

Groeten,
Fred
Reputatie 8
Badge +17
@Fred Ik ga er vanuit dat na het weekend je probleem door een Telfort moderator wordt opgepakt misschien is toch je modem kapot.

Misschien nog een optie om je pc te laten scannen met malwarebytes, je weet maar nooit
Bedankt voor het meedenken Jimny.

Mijn laptop is volledig gescand met malwarebytes, spybot, microsoft essentials etc. Ik ondervind de problemen ook op mijn andere laptop en mijn HTPC. Ik  denk ook niet dat het modem kapot is, want in de ochtend en later in de avond gaat het een stuk beter. Kijk maar naar de test die ik net heb gemaakt....

http://speedtest.net/result/2498113442.png

Ik hoop dat de Telfort moderators hier eens in kunnen duiken.

Groeten,
Fred
Reputatie 4
Badge +3
@Fred Meijer,

De laatste test ziet er inderdaad als gewoon uit. Ik heb als test een vervangend modem verstuurd om dit te testen aankomend weekend.

Ik lees het graag wanneer deze binnengekomen is en of dit voor verbetering zorgt.

Henk
Dank je wel Henk,

Nu is er inderdaad niets aan de hand.

http://www.speedtest.net/result/2501220561.png

Pas vanavond zal de snelheid wel weer omlaag gaan en natuurlijk in het weekend.... Het komt op mij over als een capaciteitsprobleem, maar goed ik zal het nieuwe modem testen en je de bevindingen laten weten.
Update van vanavond. Test gedaan in veilige modus.

http://speedtest.net/result/2502229631.png
@Fred Meijer, De laatste test ziet er inderdaad als gewoon uit. Ik heb als test een vervangend modem verstuurd om dit te testen aankomend weekend. Ik lees het graag wanneer deze binnengekomen is en of dit voor verbetering zorgt. Henk

Henk,

Het nieuwe modem is vandaag bezorgd. Het heeft helaas niet geholpen......

Test om 19.21 uur was goed:
http://speedtest.net/result/2506519407.png

En nu is het weer drama....
http://speedtest.net/result/2506651749.png
Wat is nu de volgende stap?

Groeten,
Fred

Update: net telefonisch contact gehad met de helpdesk. Een zeer aardige en behulpvaardige dame. Metingen van Telfort zijn goed, maar ook het downloaden van de ftp server van Telfort was dramatisch. Er zijn hoge pingtijden naar mijn modem geconstateerd. Probleem is doorgezet naar de tweede lijn.
Badge
Allemaal leuke malware opgelopen op speedtest.net?
http://tweakers.net/nieuws/87139/speedtest-punt-net-verspreidde-malware.html
Nee hoor, ik gebruik malwarebytes en in je tweakersbericht staat Windows XP met IE8.... Ik heb Win7 en IE10.

Daarnaast gebruik ik ook (niet allemaal tegelijk) een tweede laptop, HTPC, tablet en WiiU op dezelfde verbinding en laten nu al die apparaten tijdens de avond en weekenddips geen youtube filmpje vloeiend kunnen afspelen...
Reputatie 8
Badge +10
Nee hoor, ik gebruik malwarebytes en in je tweakersbericht staat Windows XP met IE8.... Ik heb Win7 en IE10.

Dat de (in het artikel) besmette PC Windows XP i.c.m. IE8 draait staat verder los van de besmetting denk ik.
Het lek in JAVA is hier de boosdoener, dat zou dus ook op een Windows 7 PC gebeuren als JAVA lek is, net als op mijn Windows 8 met Firefox.

Van Malwarebytes heb je de Pro-versie neem ik aan?
Want de gratis versie heeft geen real-time bescherming en houdt zo'n besmetting niet tegen, je kan deze wel achteraf verwijderen.
Dat de (in het artikel) besmette PC Windows XP i.c.m. IE8 draait staat verder los van de besmetting denk ik. Het lek in JAVA is hier de boosdoener, dat zou dus ook op een Windows 7 PC gebeuren als JAVA lek is, net als op mijn Windows 8 met Firefox. Van Malwarebytes heb je de Pro-versie neem ik aan? Want de gratis versie heeft geen real-time bescherming en houdt zo'n besmetting niet tegen, je kan deze wel achteraf verwijderen.

Ik heb de gratis versie, maar heb die vanavond laten scannen. Niets gevonden.

Ik heb echt het idee dat er iets aan de hand is bij Telfort. Vanavond is er een tweede compleet vergelijkbare klacht voorbijgekomen uit Schiedam (hier woon ik zelf ook) op het forum. https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/elke-avond-mega-traag-internet-32119/

Mijn snelheid kakt gewoon enorm in op vaste tijden: werkdagen tussen 20.00 uur en 23.00 uur en in het weekend in de middag en de avond. Ik kan er de klok op gelijk zetten!
Reputatie 8
Badge +10
De reactie van Duck-Twacy staat overigens los van het onderwerp lijkt me...
Helemaal mee eens 😉
Beste Mensen van Telfort,

Ik zou gisteren gebeld worden door de tweede lijns support, maar dit is niet gebeurd. Wanneer gaan jullie ervoor zorgen dat mijn internetsnelheid in de avond en in het weekend weer acceptabel worden? Ik kon gisterenavond geeneens een youtube filmpje kijken....

Ik ben blij dat ik naast interactieve tv van Telfort nog een schotel op het dak heb staan, want anders had ik ook iedere avond geen tv gehad.

Groeten,
Fred
@Henk en Hugo

Ik heb net ingelogd in mijn telfort en zie dat per 19 maart mijn jaarcontract afloopt.  Ik zie een prachtig aanbod om mijn abonnement te verlengen..... dat kan ik nu dus niet doen. Ik ga niet nog een jaar aan, als ik 's avonds en in het weekend geen fatsoenlijk internet en tv heb.

Ik wil helemaal niet weg. Ik had een prachtige goede en stabiele verbinding en de laatste twee maanden is het superslecht.....  Ik wil niet dreigend overkomen, maar wil wel duidelijk maken dat als mijn problemen niet uiterlijk volgende week vrijdag zijn opgelost (22 februari) ik het contract ga opzeggen en de laatste betaling zal storneren.
Badge
De reactie van Duck-Twacy staat overigens los van het onderwerp lijkt me...

Excuses, het was niet de bedoeling te suggereren dat de snelheidsproblemen veroorzaakt worden door die malware. Zelf ben in het betreffende weekend waarin de spreedtest server gecompromitteerd was, snelheid aldaar gemeten ivm met haperende Telfort snelheden (en bedankt Telfort).

Was altijd strak 30 Mbps (volgend de PQCC kan mn adres 50 halen), maar sinds dit jaar is het vaak uien. Ook vast bellen is meer "vast niet bellen" geworden (zeker al 5 keer mn modem moeten resetten omdat er geen verbinding meer mogelijk was).

Verleden jaar liep alles als een zonnetje. Kijk het nog een paar weken aan...
Badge
En weer lag mn verbinding eruit. TIjd voor actie.

Reageer