beantwoord

Onwerkbaar traag internet

• 4 oktober 2016
  • 21 reacties
  • 706 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste Telfort,

Ik plaats dit bericht even namens mijn ouders.
Het internet is al geruime tijd onwerkbaar traag.
Als ze de laptop aanzetten wil die de Windows updates gaan binnen halen en vanaf dat moment werkt het internet op alle andere (mobiele) apparaten helemaal niet meer.
Ik heb een aantal speedtests gedaan, als de laptop aan staat kom ik op hooguit 0,3mb/s en als de verbinding van de laptop verbroken is (zodat er even niet wordt geprobeerd om de updates binnen te halen) kom ik op maximaal 1,5 mb/s.
Daarnaast is de ping tijd belachelijk hoog (vaak boven de 1000 ms).

Ze hebben op 20 juli 2015 een brief gehad dat het abonnement omgezet zou worden waardoor het veel sneller zou worden en ook goedkoper.
Het zou van 4 Mb/s naar 8 Mb/s gaan en van €31,62 naar €24,68.

Het is in het buitengebied dus ik begrijp dat ze die 8 Mb/s niet zullen halen maar op aan hoogst 1,5 Mb/s is wel heel dramatisch.
Ze zijn al sinds 2008 klant bij Telfort en het is in het verleden ook stukken beter geweest.
Daarnaast wordt er nog steeds €31,62 afgeschreven in plaats van het bedrag van €24,68 wat in de brief van 20 juli genoemd is.

Ze hebben mij nu gevraagd om op zoek te gaan naar een andere provider maar ik kan me niet voorstellen dat dit echt nodig is aangezien het in het verleden wel beter gewerkt heeft. Ik hoop dan ook dat jullie hier iets aan kunnen doen zodat ze alsnog een acceptabele snelheid krijgen, ondanks het buitengebied!
icon

Beste antwoord door jwschaafsma 8 november 2016, 21:46

Hoi Stephen,
Ze zijn inderdaad langs geweest en de problemen met de snelheid zijn ook opgelost. Blijkbaar zat er in de meterkast een kabeltje die niet meer goed was. Inmiddels ligt de snelheid weer zo rond de 4 Mb/s wat toch aanzienlijk sneller is de eerdere 1 Mb/s.
Ook financieel zijn ze tot een regeling gekomen.

Jammer en vreemd dat er eerst werd aangegeven dat er zowel aan de snelheid als aan de beloofde prijsverlaging niets te doen was maar ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog goed is opgelost.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Laat de laptop eerst eens die Windows updates volledig downloaden en installeren.
De updates gebruiken een groot deel van de beschikbare bandbreedte en zolang dit loopt en niet is afgerond blijft het tobben.
Daarnaast kan het onderbreken van Windows updates funest zijn voor de goede werking van de laptop.

Gezien de traagheid van de verbinding kan het enkele uren duren voordat de updates zijn gedownload en geïnstalleerd, maar onderbreek dit niet..!
Reputatie 1
Badge
Dank voor je snelle reactie! Ik begrijp dat die updates af gemaakt moeten worden maar het zijn de updates van begin augustus waar hij nog steeds mee bezig is, de verbinding is zo traag dat tegen de tijd dat die updates binnen zijn die van de volgende maand alweer klaar staan.
En daarnaast; als die laptop uit staat is het nog steeds dramatisch (max 1,5 mb/s) met een ping van rond de 1000 ms
Het probleem is dus niet zozeer die updates maar het feit dat de verbinding zo traag is dat de updates niet eens binnen komen en tijdens het binnenhalen het internet op de tablet of mobiel helemaal niet meer werkt omdat dan zelfs die 1,5 mb/s helemaal dicht getrokken word.
Ik heb de laptop even meegenomen naar m'n eigen huis en binnen 3 minuten zijn de updates nu alsnog afgerond.
Dit moet gewoon beter kunnen. In het verleden is het ook wel beter geweest (rond de 3 mb/s) maar het lijkt wel dat het sinds de brief over de verhoging naar 8 mb/s alleen maar slechter is geworden.
Reputatie 8
Badge +10
Het probleem komt om begrijpelijke redenen helaas nog veel voor in de buitengebieden...
Kijk eens op onderstaande website wat volgens de netwerkbeheerder de haalbare snelheid is.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Heb je na de snelheidsverhoging de modem al eens een fabrieksreset gegeven..?
Dit kan nog wel eens helpen, zéker na werkzaamheden en omzettingen in de centrale.

Welke modem hebben je ouders..?
Reputatie 1
Badge
Ze hebben een experia box v8
Fabrieksreset heeft helaas niets uitgehaald.
Ik begrijp dat je in het buitengebied niet teveel kunt verwachten maar meer dan 1,5 Mb/s moet toch kunnen. Waarom zou je anders een brief sturen dat de snelheid van 4 mb/s wordt verhoogd naar 8 mb/s? Als meer dan 1,5 mb/s niet mogelijk is dan weet Telfort dat zelf toch ook? Dan lijkt het me nogal misleidend om te stellen dat het is verhoogd naar 8 mb/s.
Reputatie 8
Badge +10
Dat lijkt me ook...
Maar wat zegt de check in de link die ik gaf..?
Post een screenshot hiervan indien mogelijk.
Reputatie 1
Badge
http://i68.tinypic.com/iqbuoz.png

Ziet er niet best uit helaas.
Als dit echt niet beter kan, misschien toch maar op zoek naar een alternatief (4G?)
Reputatie 1
Badge
Vorige screenshot werkt volgens mij niet goed dus even een nieuwe poging: http://prnt.sc/cq9su8
Reputatie 8
Badge +10
Dat ziet er inderdaad beroerd uit, ik begrijp dan ook niet dat Telfort een brief stuurt met de aankondiging van een snleheidsverhoging...

Ik heb je screenshot even in de bijlage hieronder gezet,voor het gemak van de lezers... 😉
Reputatie 8
Badge +10
Hier moet Telfort webcare maar induiken, zij lezen hier mee en zullen naar verwachting spoedig reageren op je vraag.
Reputatie 8
Als ik deze snelheden zie, lijkt me daar weinig eer aan te behalen om op die wijze verder te gaan.
Voor buitengebieden kun je ook via de satelliet internetverbinding maken.
Daar zitten echter ook nog wel haken en ogen aan..
https://www.consumentenbond.nl/community/forum/consumentenzaken/elektronica-communicatie/internet-via-sataliet
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jwschaafsma, welkom op het forum! Wat fijn dat je dit bericht namens je ouders plaats. Ik zou graag het een en ander voor hen willen uitzoeken. Kun je mij adresgegevens kenbaar maken in een privébericht?
Hebben zij de brief trouwens ook nog in bezit?
Reputatie 1
Badge
Hoi Stephen,

Dank voor je reactie. Ik heb een prive bericht gestuurd met het adres van m'n ouders.
Hierbij ook een kopie van de brief.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de brief! Ik heb zojuist het een en ander voor je uitgezocht. Helaas zit een hogere snelheid er voorlopig niet in. Zoals eerder is aangeven is er een snelheid van maximaal 1 Mb/s beschikbaar op jouw adres. Persoonlijk vind ik het dan ook vreemd waarom er in de brief is aangegeven dat het abonnement wordt omgezet zodat er een hogere snelheid zal worden gehaald. Dit is helaas niet het geval geweest. Ook zijn de abonnementskosten nooit verlaagd. Ik heb daarom een ticket aangemaakt en de brief intern aangekaart. Mijn collega's gaan dit verder oppakken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. Laat je even weten wanneer je bent gebeld?
Reputatie 8
Badge +16
Beste jwschaafsma, mijn collega's hebben het een en ander voor je uitgezocht en helaas had de brief nooit verzonden mogen worden. De snelheid is nooit verhoogd omdat jouw ouders in een buitengebied wonen en de verlaging van de abonnementskosten is ook niet van toepassing op hun abonnement. Ik betreur de verwarring die hierover is ontstaan en hoop dat ik je hiermee enige duidelijkheid heb kunnen verschaffen. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Reputatie 1
Badge
Hoi Stephen, ik begrijp deze reactie niet helemaal. De brief uit bovenstaand screenshot is toch echt van Telfort? Hier in is toch echt de snelheidsverhoging en verlaging in abonnementskosten beloofd. Dergelijke afspraken dienen gewoon nagekomen te worden. Dat Telfort blijkbaar iets beloofd wat technisch niet haalbaar is, is al behoorlijk kwalijk maar dat er vervolgens ten onrechte teveel geld wordt afgeschreven is toch goed op te lossen?
Ze zijn al heel wat jaren klant maar als Telfort denkt dat men zo met hun klanten om kan gaan zullen we zsm opzeggen en op zoek gaan naar een alternatief, ook op m'n eigen adres (ondanks de snelle glasvezel verbinding).
Reputatie 1
Badge
Daarnaast dacht ik dat er binnen 2 werkdagen gebeld zou worden? Ik zit nog altijd op een telefoontje te wachten..
Reputatie 8
Badge +16
Beste jwschaafsma, ik kom hier morgen op terug.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jwschaafsma, de brief is inderdaad afkomstig van ons. Maar deze is onjuist en had nooit verzonden mogen worden. Mijn collega's hebben geprobeerd om contact met jou op te nemen maar deze konden jou helaas niet bereiken. Vandaar dat je de terugkoppeling van mij hebt ontvangen. Ik wederom mijn collega's om aandacht gevraagd voor deze situatie. Kun je mij aangeven via een privébericht op welke dagen en tijdstippen je ouders het beste te bereiken zijn? Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +16
Beste jwschaafsma, ik heb van mijn collega begrepen dat er contact is geweest met jouw moeder en dat er een vergoeding is toegekend. Kan ik nog iets betekenen? In afwachting van jouw reactie?
Reputatie 1
Badge
Hoi Stephen,
Ze zijn inderdaad langs geweest en de problemen met de snelheid zijn ook opgelost. Blijkbaar zat er in de meterkast een kabeltje die niet meer goed was. Inmiddels ligt de snelheid weer zo rond de 4 Mb/s wat toch aanzienlijk sneller is de eerdere 1 Mb/s.
Ook financieel zijn ze tot een regeling gekomen.

Jammer en vreemd dat er eerst werd aangegeven dat er zowel aan de snelheid als aan de beloofde prijsverlaging niets te doen was maar ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog goed is opgelost.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en fijn dat je tevreden bent over de oplossing. Zodra ik weer iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic.
Op dit topic plaats ik een slotje.