beantwoord

Onvolledig geinformeerd bij overstap kabel naar adsl

• 18 januari 2018
  • 7 reacties
  • 634 keer bekeken

Ik ben na benadering door jullie overgestapt naar internet thuis (combivoordeel). Ik ben helaas niet geïnformeerd door jullie dat het internet thuis niet via de kabel gaat. Toen ik dat constateerde wilde ik opzeggen omdat de infrastructuur in mijn woning totaal niet geschikt is voor internet via jullie. Er zal dan veel moeten gebeuren in de woning.
Toen ik dit melde begonnen jullie over dat ik het contract moet afkopen (dit was via de chat). Ik constateerde dit pas 3 weken na het aangaan van het contract aangezien jullie pas een maand later het modem etc konden leveren.
Ik vind dat jullie nalatig zijn geweest in het informeren van mij, dat ik het internet niet via de kabel kan ontvangen.
Als jullie mij direct hadden geïnformeerd dat ik de thuis diensten van jullie niet via de kabel geleverd kan krijgen dan was ik nooit overgestapt naar jullie.

Nogmaals: jullie hebben mij benaderd!

Ik ga er vanuit dat jullie klantvriendelijk en coulant zijn en er dus geen afkoop som komt.
icon

Beste antwoord door Stephen 19 januari 2018, 16:08

Hallo Lou Rens, van de monteur heb ik begrepen dat er inderdaad veel zou moeten gebeuren zoals je eerder aangaf om aangesloten te worden. Je contract wordt dan daarom kosteloos opgezegd. Fijn dat dat alles is opgelost naar tevredenheid.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Lou Rens, welkom op het forum! Ik betreur het dat je vooraf niet op de hoogte was dat internet via ons niet door de kabel wordt geleverd.
Helaas is het niet mogelijk het contract kosteloos op te zeggen om deze reden. Ik heb begrepen dat er morgen een monteur langskomt om naar jouw aansluiting te kijken. Indien het signaal je woning binnenkomt dan zal de monteur de apparatuur aansluiten. Mocht de monteur geen aansluitpunt kunnen vinden dan kan je contract kosteloos worden opgezegd.
Laat je morgen even weten hoe het is gegaan? Bij voorbaat dank!
Mocht je niet al je kabels willen vervangen maar juist benutten er bestaat een systeem MoCA welke het signaal van de Telfort modem via een coax kabel kan versturen.

Voor een deel snap ik je reactie wij kwamen voor hetzelfde dillema te staan na overstap van kabel naar glasvezel. Echter je kan niet alleen de provider de schuld geven van slechte voorlichting. Ook bij een kabel provider zal je ethernet kabels moeten trekken naar je modem/router of met homeplugs werken daar zit niet zo heel veel verschil in. Het grootste verschil zit in het televisie signaal welke niet meer via de coax kabel loopt maar via een ethernet uitgang van de modem.

Er komen inderdaad genoeg extra kosten en uitdagingen kijken bij de overstap van kabel naar een ander systeem dat is een ding wat zeker is.
Reputatie 8
Mocht je niet al je kabels willen vervangen maar juist benutten er bestaat een systeem MoCA welke het signaal van de Telfort modem via een coax kabel kan versturen.
Dat is IMO het paard achter de wagen spannen.
Voor minder geld, wissel je beter de coax uit met ethernet kabel.
Uiteindelijk allemaal goed afgelopen, bedankt Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Lou Rens, van de monteur heb ik begrepen dat er inderdaad veel zou moeten gebeuren zoals je eerder aangaf om aangesloten te worden. Je contract wordt dan daarom kosteloos opgezegd. Fijn dat dat alles is opgelost naar tevredenheid.

In de toekomst zal ik de overstap misschien wel gaan maken, maar het zou nu iets teveel investeringen en rommel kosten, we hebben de verbouwing net achter de rug.

Bedankt voor je reactie👍🏻

Daar heb je geen ongelijk in maar niet iedereen heeft daar zin in. Dus naast het gebruiken van de homeplugs is er nog een andere optie zei het kostbaar.

Het punt is dat als je zelf niet genoeg voor onderzoek doet je erachter komt dat je en een isra punt moet hebben en je weinig meer hebt aan je coax kabels. Ik gaf bewust al aan dat deze dan voor de tv onbruikbaar zijn, want ook bij kabelinternet heb je voor je pc en slimme tv gewoon ethernet kabels nodig. Dus die infra zou al aanwezig kunnen zijn.

Reageer