beantwoord

Online TV kijken met Windows 10

• 22 juli 2015
  • 29 reacties
  • 7928 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik online-tv kijken in windows 10.....?

Chrome werk ook al niet meer.
icon

Beste antwoord door peetnas 22 juli 2015, 22:16

Was even vergeten dat Firefox er ook nog was, inderdaad daar werkt TV online wel.
Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 8
Elders lees ik wel meer problemen met Windows 10
(Bijv. geen connectie met een NAS). Dat heb je als je snel naar een ander OS gaat. Altijd kinderziektes of net wat andere manier van aanpak wat niet tot de juiste oplossing leidt, wat bijgeschaafd moeten worden.
W 10 is nog niet eens officieel uitgebracht.
Kijk even op tweakers wat de ervaringen tot nu toe zijn.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1602333

Verder met Babylonia eens. Eerst maar eens kijken hoe het uitpakt alvorens gretig te gaan upgraden.
Badge
Windows 10 over 7 dagen voor heel de wereld beschikbaar en Telfort wacht af....?

Build 10240 draait bij mijn al prima maar waar draai je tv online chrome geeft al maanden een fout melding.

Als ik een journaal wil kijken moet ik weer op een oude windows gaan zitten.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb W10 preview al een paar dagen op mijn desktop laten draaien en is voor mij al 98% 'klaar'...
Ik had alleen nog wat compatabiliteits-issues met hardware waardoor ik hem er weer af heb gegooid.
Maar het ziet er veelbelovend uit hoor, maar ik kijk ook nog even de kat uit de boom, Windows 8.1 doet het prima... 😉
Reputatie 8
Badge +10

Build 10240 draait bij mijn al prima maar waar draai je tv online chrome geeft al maanden een fout melding.

Als ik een journaal wil kijken moet ik weer op een oude windows gaan zitten.

Silverlight wordt sinds een paar maanden niet meer ondersteund door Chrome.

Zie: https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/online-tv-chrome-browser-silverlight-47401

Je hoeft niet op een ouwe Windows te gaan zitten natuurlijk, je gebruikt gewoon een browser die Silverlight nog wel ondersteund, zoals Firefox of Internet Explorer.
Reputatie 8
Windows 10 over 7 dagen voor heel de wereld beschikbaar en Telfort wacht af....?

Ik zou ook afwachten.
Het lijkt me hooguit een Windows issue, dus Microsoft, vooralsnog geen Telfort issue.
Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren wanneer ik inga op de uitnodiging die Ms stuurt mbt die gratis upgrade :D
Voorlopig laat ik die maar voorbij gaan denk ik.
Reputatie 8
Badge +10
...geen Telfort issue.

Dat lijkt me ook niet als Google zelf besluit om Silverlight uit Chrome te halen... :8
Reputatie 8
Badge +10
Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren wanneer ik inga op de uitnodiging die Ms stuurt mbt die gratis upgrade :D

Niets... ;)
Die reservering (uitnodiging) is ingezet voor marketingdoeleinden zodat ze een beeld krijgen van het aantal gewenste upgrades dat ze kunnen verwachten.
Als je niet 'reserveert' kan het iets langer duren voordat de upgrade aangeboden wordt.
Ze beginnen op 29 juli sowieso eerst met uitrollen naar degenen die deelnemen aan het Insider Program en dat zij er al miljoenen.

De upgrade naar W10 is trouwens een optionele update en je bepaalt zelf of je deze wil installeren.
Badge
Was even vergeten dat Firefox er ook nog was, inderdaad daar werkt TV online wel.
Reputatie 8
Badge +10

😉 😛

Niets... ;)
Die reservering (uitnodiging) is ingezet voor marketingdoeleinden zodat ze een beeld krijgen van het aantal gewenste upgrades dat ze kunnen verwachten.
Als je niet 'reserveert' kan het iets langer duren voordat de upgrade aangeboden wordt.
Ze beginnen op 29 juli sowieso eerst met uitrollen naar degenen die deelnemen aan het Insider Program en dat zij er al miljoenen.

De upgrade naar W10 is trouwens een optionele update en je bepaalt zelf of je deze wil installeren.

Ja dat weet ik. Maar ik draai 'n niet legitieme W 8.1 :P
Ik vraag me af of ze dat zien.
Reputatie 8
Badge +10

Ja dat weet ik. Maar ik draai 'n niet legitieme W 8.1 :P
Ik vraag me af of ze dat zien.

Daar wachten veel mensen met spanning op... :P
Het is ook afhankelijk van welk type licensie je W8 nu heeft.
Ik kan niet automatisch upgraden want ik heb een Volume License key en daarvan is al bekendgemaakt dat deze niet in aanmerking komen voor upgraden via WU.

*There's always a way*
Badge
Weet iemand hoe je een klein tv beeldscherm apart op je monitor kun zetten zodat je 2 dingen tegelijk kunt doen tv online kijken en tekst verwerken b.v.
Dit kon een paar jaar terug wel in Pinnacle
@Enterprise,

Jammer. Anders had ik aan jou gevraagd 't eerst even te proberen. 😃
Badge
@Enterprise,

Jammer. Anders had ik aan jou gevraagd 't eerst even te proberen. :D

Hoe bedoel je...?
@Enterprise,

Jammer. Anders had ik aan jou gevraagd 't eerst even te proberen. :D

Hoe bedoel je...?

Excuus. Die opmerking was volkomen offtopic.
Never mind
Reputatie 8
Badge +10
Er staat toch @Enterprise boven...
Er staat toch @Enterprise boven...

Jij maakte kenbaar dat je 'n volume licentie hebt en zodoende niet in aanmerking komt voor de upgrade via wu.
Was dat anders geweest dan zou ik jou ervaring kunnen gebruiken indien je wel gebruik zou maken van het Ms aanbod. Ervan uitgaande dat je ook 'n usenet versie van W8 draait natuurlijk :D
Wat niet zo is uiteraard 😛
Reputatie 8
Badge +10
Ervan uitgaande dat je ook 'n usenet versie van W8 draait natuurlijk :D
Wat niet zo is uiteraard :P

Wel... ;)
Niet... :8
Maar we gaan een beetje off-topic en Telfort webcare zal het ook niet op prijs stellen dat we op het forum over dit onderwerp praten.
@Enterprise,

mwah off topic dan maar :P
Inmiddels is W10 driftig aan t uitrollen en ik heb zo ongeveer dagwerk aan 't lezen van ervaringen en reviews.
Over al dan niet upgraden en met name vanaf 'n niet legale versie van 'n eerder os.
Maar ik zie nergens echt voordelen tov W8. Dus wat mis ik?
Ik laat 't maar voorlopig en bedwing m'n eeuwige nieuwsgierigheid. Met moeite. Dat dan weer wel.
Reputatie 8
Badge +10
@Enterprise,

mwah off topic dan maar :P
Inmiddels is W10 driftig aan t uitrollen en ik heb zo ongeveer dagwerk aan 't lezen van ervaringen en reviews.
Over al dan niet upgraden en met name vanaf 'n niet legale versie van 'n eerder os.
Maar ik zie nergens echt voordelen tov W8. Dus wat mis ik?
Ik laat 't maar voorlopig en bedwing m'n eeuwige nieuwsgierigheid. Met moeite. Dat dan weer wel.

Heb je de upgrade al aangeboden gekregen via het Windows Update Channel..?
Ja n paar maanden terug al. Ik vond t hinderlijk eigenlijk dus heb ik die melding, die in 'n update zat, (kb enz) verwijdert en die staat nu als verborgen update in de lijst.
Er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten op divers fora. Vooral de privacy van de gebruiker is 'n hot item.
Ik kijk ff de kat uit de boom :)

Waart mij eigenlijk om gaat is de meerwaarde van zo'n upgrade avontuur. Prestaties gaan er volgens de eerste test door Tweakers niet vreselijk op vooruit voor desktop gebruik

http://tweakers.net/reviews/4118/de-prestaties-van-windows-10-snelheid-accuduur-en-dx12.html
Reputatie 8
Badge +10
Ja n paar maanden terug al.

Dat was de vooraankondiging cq. reservering (indien gewenst).
De upgrade wordt sinds eergisteren (28 juli) uitgerold.

Ik kijk ff de kat uit de boom :)

Gelijk heb je, jouw beslissing... 😉
haha 't zoontje van 'n vriendin van mij draait hetzelfde os als ik en hij kan z'n plas nog niet ophouden.
Ik stimuleer uiteraard jonge onderzoekers van harte. 🙂 Ik volg zijn jeugdige waaghalzerij op de voet iig.

Reageer