beantwoord

Online internet snelheid verhogen.

• 4 oktober 2020
  • 15 reacties
  • 997 keer bekeken

Hallo,

In mijn Telfort heb ik niet de keuze om mijn internetsnelheid te verhogen.

Graag wil ik weten hoe ik dit moet doen en wat de extra maandelijks kosten hiervan zijn.

gr Matjes

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 2 november 2020, 10:04

Hi allen. Door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Dit zou moeten staan  bij je abonnement wijzigen onder de extra opties in je mijn telfort

Klopt, dat stond in het verleden ook op die plaats maar nu niet meer.

Nergens op mijn Telfort kan mijn mijn internet snelheid aanpassen.

Reputatie 8
Badge +18

Welke snelheid kun je op jou adress krijgen zie link

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Ik kan zelf nog steeds mijn snelheid wijzigen in mijn telfort met mijn glasvezel abo

Welke snelheid kun je op jou adress krijgen zie link

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Ik kan zelf nog steeds mijn snelheid wijzigen in mijn telfort met mijn glasvezel abo

Ik kan dat ook nog steeds voor mijn xDSL onder de rubriek ‘extra's’ bij abonnementen in MijnTelfort.

@matjes 

Dat zal het gevolg zijn van de migratie naar KPN.

€7,50 voor 100/10 of 100/100 en €12,50 voor 200/200 ik ben er niet zeker van of Telfort ook 200/20 via DSL kan leveren.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb even snel gespiekt en zie dat ik de extra snelheid wel voor je aan kan zetten @matjes. Je bent nog niet over naar KPN. Met jouw abonnement uit 2015 kost 100/100 €5,- en 200/200 €12,50.
Als je wil dat ik 1 van de 2 snelheden voor je aanzet, vul dan je Forumprofiel aan met je geboortedatum, de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer en de naam van de contractant. Als je dat gedaan hebt mag je hier weer een berichtje sturen. 

Hi Niek,

Graag mijn snelheid verhogen naar 100/100, al door jou gevraagde gegevens heb ik aangevuld in mijn profiel.

Alvast bedankt voor je hulp.

Groetjes Matjes

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de gegevens. Bij deze heb ik de order voor 100/100 geplaatst (€5,- per maand). Zodra de order afgerond is kun je gebruik maken van de extra snelheid. Dit duurt doorgaans een paar dagen. Houd het even in de gaten :)

Als ik nog iets kan doen, dan hoor ik het graag!

Beste Niek,

Dank je wel voor je hulp, maar helaas staat de snelheid nog steeds op 50/50.

Ik heb wel een mail gekregen van Telfort dat het abonnement aangepast zal gaan worden maar fysiek is er nog niets gebeurd.

ps, kun jij ons ook helpen met het vervangen van een tv ontvanger?

Ons kastje is defect, alles geprobeerd.

gr Matjes

Reputatie 3
Badge +1

Dat duurt wel heel erg lang. Ik heb net even in het systeem gekeken en zie dat de 100/100 verbinding inmiddels wel actief is (vanaf 20-10-2020). Wanneer je een snelheidstest doet via de internetkabel, welke snelheid haal je dan? Haal anders eens je glasvezelkastje en modem van het stroom voor een aantal seconden. Wellicht dat dit stimuleert om de juiste snelheid op te halen.  

Wat betreft je tv, wat gaat hier precies mis? Heb je helemaal geen beeld meer? Ook niet na een reset van de software? En is de ontvanger aangesloten via een kabel op je modem, of met een draadloos kastje in het stopcontact? 

Hoi Niek,

Via de kabel is het inderdaad wel 100/100, via de wifi is het nog steeds slecht.

Zojuist heb ik een nieuwe router gekocht.

De ontvanger heb ik op drie aansluitingen geprobeerd en nergens werkt de ontvanger, de overige twee ontvangers werken wel overal.

Ik verwacht dat de ontvanger kapot is, een aantal maanden geleden was de eerste ook kapot en deze twee zijn tegelijkertijd binnen gekomen enkele jaren geleden.

gr Mark 

Reputatie 3
Badge +1

Dan komt de 100/100 snelheid gelukkig wel binnen. Ik begrijp dat je ook graag zo snel mogelijk wil internetten via WiFi, maar deze snelheid kunnen we alleen via de kabel garanderen. Dit komt omdat WiFi een signaal is waar veel externe factoren ook een invloed op hebben. Wanneer je eenmaal over bent naar KPN kun je het beste even de WiFi Manager doorlopen. Je WiFi wordt dan op jouw locatie getest en je krijgt vervolgens een oplossing op maat. 

Kan het verder zijn dat je eigen router de tv-stroom niet goed doorgeeft? Wanneer je de Experia Box aansluit en je ontvanger daar ook direct in stopt, heb je dan nog steeds helemaal geen beeld? Brandt de aan-/uitknop van de ontvanger wel wanneer je deze aan het stroom hebt? 

Hoi Niek,

De nieuwe router is nog niet aangesloten.

Er staat stroom op de ontvanger, zoals ik al schreef hebben wij drie ontvangers in ons bezit, waar ik de ‘ defecte ontvanger ‘ ook aansluit, hij doet het nergens.

Daar waar ik de andere aansluit, deze doen het overal.

Resetten heb ik ook gedaan, maar niets mag helpen.

Ik verwacht dat de ontvanger defect is.

groetjes Matjes.

Reputatie 3
Badge +1

Kun je mij het serienummer sturen van de defecte ontvanger? Dan ruil ik deze voor je om. 

Reputatie 8
Badge +11

Hi allen. Door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Reageer