Onjuiste informatie Postcodecheck

• 1 december 2012
  • 3 reacties
  • 2491 keer bekeken

Wat mij opvalt is dat er topic (veelal door dezelfde personen) vaak verwezen wordt naar een postcodecheck (van Telfort?)...
Ik vraag me alleen af waarom men er gewoonweg vanuit gaat dat de getoonde informatie juist is ...

Ik ben sinds enkele dagen gemigreerd naar het WBA-E netwerk en ervaar alleen maar problemen met mijn lijn .... kan niet meer online gamen, geen films streamen vanaf het internet, trage wifi ....

Voorheen met de grijze modem en op het BabyXL netwerk had ik een down/up van 18000/1100 en sinds de migratie en de nieuwe witte modem (2812) is dit 15000/1028. Ik heb nog even een postcode check gedaan en tot mijn verbazing kan Telfort volgens deze check geen een verbinding van max 8MB leveren en is internet extra niet eens beschikbaar .... hoe bedoel je? Ik zit al zes jaar op bijna 20mb en nu 15mb

Ook bij BBned krijg ik dit te zien .

ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 10Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 8Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 4Mb/1Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 8Mb/8Mb

Ter info ... ik heb ADSL2+ en de afstand tot de wijkcentrale is 2.5km

3 reacties

Badge +4
Het is en blijft slechts een indicatie die eerder te weinig snelheid aan zal geven dan teveel.

Het kan trouwens zo zijn dat de centrale vol zit en nieuwe aansluitingen dus niet mogelijk zijn. Betekent niet dat een bestaande verbinding niet mogelijk is 🙂
Ik snap heel goed dat het enkel maar een indicatie is ... echter lees ik te veel dat men bij de geringste snelheidsproblemen verwijst naar de postcodecheck en daarna op basis van de gegevens de 'problemen' proberen te rechtvaardigen.

Tja, en over '... eerder te weinig dan teveel ..' ... het blijft verwachtingsmanagement, maar een verschil van 50% noem ik niet 'eerder te weinig' ...
Los daarvan is het gewoonweg VERKEERDE informatie, als Telfort op de site vermeld dat er basis van de postcode check enkel maar een instap abbo mogelijk is terwijl ik op dit moment gewoon een internet 20mb van Telfort heb ... met een daadwerkelijke snelheid van 15mb

Ik heb nog even checks gedaan op andere sites en kreeg bij andere providers (t-mobile onlin, tele2) wel de juiste informatie, nl dat de geschatte snelheid rond de 17mb zou liggen.
Reputatie 8
Badge +10
De postcodecheck geeft op mijn adres 14Mbps aan, de modem geeft 29Mbps aan...

Reageer