beantwoord

Ongevraagd bij wijziging overgezet naar glasvezel

• 21 april 2019
  • 66 reacties
  • 1601 keer bekeken

Toon het eerste bericht

66 reacties

Reputatie 1
Mijn internet ligt er al uit. Nog geen noodpakket ontvangen, wat een toestanden allemaal.
Reputatie 1
Zojuist voor 18.00 toen ik net thuis was mijn noodpakket binnengekregen van Telfort.

De Huawei mobile WIFI 4G E5785 heb ik snel aan de praat gekregen.

Ik zal hem gebruiken om mijn email verkeer te monitoren en sporadisch contact via Internet zoals nu bij het Forum van Telfort.

Maar kijken hoelang ik dit nodig moet hebben, er is in ieder geval basis email en internet verkeer mogelijk.

In het pakket zat ook een Digitenne pakket, dat heb ik niet nodig, beneden is er Ziggo en boven heb ik al eenzelfde Digitene ontvanger staan ( het nieuwste model ).

Voelt een beetje alsof ik thuis aan kamperen ben, maar we zijn online 🙂
Nou sterkte, je kan er zo een soap van maken, ik had op het moment dat ze toch de boel afsloten gelijk opgezegt, wat een drama voor iets waar je niet om vraagt.
Reputatie 1
Ik kan met deze noodoplossing wel mee leven, mijn broer is iets minder blij, de bedrijfs server waar hij zijn Programma heeft draaien om offertes te maken ligt er ook uit.

De vaste telefoonnummer voor zijn bedrijf Macotrading is ook niet meer bereikbaar.

Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk weer rechtgezet, er moet nu weer technisch iets in gang gezet worden om signaal via de koperkabel te krijgen.

Hoelang dit gaat duren , gezegd werd tussen de 2 en 8 werkdagen.

Ik hoop dat ze de Telefoon Truus van de Helpdesk eruit gegooid hebben, moet je kijken wat er moeite gedaan moet worden om mij weer signaal te geven, los van alle ergenis, brieven schrijven, telefoontjes plegen aan mijn kant.

Wordt vervolgd.
Reputatie 8
.....de bedrijfs server waar hij zijn Programma heeft draaien om offertes te maken ligt er ook uit.

De vaste telefoonnummer voor zijn bedrijf Macotrading is ook niet meer bereikbaar.

Om beter verzekerd te zijn voor lopende services voor een bedrijf, zou je ook beter geen "consumenten" overeenkomst gaan afsluiten, maar een "zakelijke overeenkomst".

Daar gelden veel strengere voorwaarden bij storing / calamiteiten waar een provider aan moet voldoen. Kost wel meer, --dus je betaalt er uiteindelijk ook zelf voor-- maar je zit dan niet met dit soort onderbrekingen. Dus is je eigen keus (of die van je broer) om dit soort risico's te nemen, als je geen zakelijk abonnement afneemt.
Reputatie 1
Om beter verzekerd te zijn voor lopende services voor een bedrijf, zou je ook beter geen "consumenten" overeenkomst gaan afsluiten, maar een "zakelijke overeenkomst".

Je hebt gelijk @Babylonia , maar ik had mijn broer al vorige week ingelicht over de eventuele onderbreking.

Hij heeft nu eindelijk een ander huis betrokken nadat hij 3 jaar lang zwervend van de ene plek naar de ander plek, van USA naar FRankrijk , Nederland geleefd en gewerkt heeft.

Hij mag hem straks, gaan installeren onder een T - Mobile glasvezelabonnement , kijken hoe dat gaat lopen ( zijn wifi op de begane grond is al belabberd ).

Telfort heeft ononderbroken internet geleverd, behalve op een stroomstoring en Zyxel kastje die kapot was na.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @mrs, ik ben blij dat je het noodpakket kort erna ontvangen hebt en dat je in ieder geval weer online bent 🙂 Dankjewel voor de updates.

De suggestie van @Babylonia is een hele goede, als je verzekerd wilt zijn van (zakelijke) diensten zoals servers, of een zakelijk telefoonnummer. Fijn dat je broer nu een eigen plek heeft, ik hoop dat alles daar snel weer in de lucht is.

Mijn collega doet zijn uiterste best om te zorgen dat jouw verbinding zo snel mogelijk hersteld wordt. We horen graag hoe het verder gaat en als er updates zijn van jouw kant.
Reputatie 1
Ik ben nu twee weken verder nadat Telfort mij ongevraagd overgezet heeft naar een glasvezelabonnement.

Treurig deze gang van zaken, het noodpakket voldoet in de basis behoefte, maar ik keek soms ook via Netflix film, of uitzending gemist via Ziggo.

Wat een trage gang van zaken, een volle week om via de wijkcentrale weer DSL signaal naar mijn adres te krijgen. Echt vrolijk wordt ik hier niet van.
Reputatie 8
Badge +11
Ik neem het even over van Alexandra, zij heeft namelijk vakantie. Ik ben dan ook even in de situatie gedoken. Het gaat allemaal niet zo soepel. Ik snap dan ook heel goed dat je niet vrolijk wordt van deze situatie. Het had ook nooit zover mogen komen, maar helaas wel gebeurd. Er wordt in ieder geval gewerkt om de lijn zo snel mogelijk actief te krijgen. Ik zie dat deze nu 13 mei opgeleverd gaat worden.
Reputatie 1
Twee weken afgesloten van Internet en Vaste Telefonie ( vooral dat laatste is erg hinderlijk voor mijn inwonende moeder die geen mobiele telefoon heeft ).

De bedrijfsserver van mijn broer is gelukkig reeds verdwenen.

Wat een drama dit allemaal.
Reputatie 1
Aanvullend op mijn eerdere bericht, ik ben weer in de lucht via het vaste VDSL netwerk van KPN.

Op de voorwaarden van mijn oude contract, d.w.z. in juni gaat de eerste verhoging in van € 2,50 per maand, per 1 september 2019 gaat het Vast Bellen omhoog met € 2,50 per maand.

Totaal abonnement wordt dan € 38,50 per maand, nog steeds een behoorlijke verhoging van bijna 15 % per maand.

Voor de overlast wordt ik gecompenseerd, dit scheelt in ieder geval weer een aantal maanden prijsverhoging a 5 euro per maand
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat mijn collega van Klantrelaties contact heeft gehad en de compensatie heeft aangemaakt. Dat is fijn. Maar nog fijner is denk ik dat je weer bent aangesloten. Blij om dat te lezen.

Mocht je zo nog andere vragen weer hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Reageer